Тема уроку: Розрізнення на слух звуків І - Й

Про матеріал
Мета: формувати навички розрізнення на слух звуків і - й; Завдання: удосконалювати навички читання слів з і - ї , корекція слухового сприйняття шляхом виділення звуків з потоку мовлення; виховувати інтерес до читання, товариство, доброту.
Перегляд файлу

Тема уроку: Розрізнення на слух звуків І - Й

Мета: формувати навички розрізнення на слух звуків і - й;

Завдання: удосконалювати навички читання слів з і - ї , корекція слухового сприйняття шляхом виділення звуків з потоку мовлення; виховувати інтерес до читання, товариство, доброту.

Обладнання: мультиплікаційні герої: Крош і Нюша, картки з корекції зорового сприйняття, індивідуальні картки, кольорові олівці, фломастери.

Хід уроку

I.Організація класу.

Перевірка організації робочого місця.

1. Сяде той, хто скаже:

- Яка пора року?

- Який день тижня?

- Яке число і місяць?

- Який урок?

- Який урок за рахунком?

- Сьогодні ми проведемо не зовсім звичайний урок, а урок - гру. Ми будемо грати в навчальні ігри, які нам приготували наші мультиплікаційні герої. А в кінці уроку ви отримаєте призи від них.

2. Вправа на зорове сприйняття.

Гра: «Які букви сховалися

Літери зображені на аркушах паперу. Діти знаходять букви і обводять їх фломастером.

3. Артикуляційна гімнастика.

 

 

 

 

Ігрова вправа «Посмішка»

Давайте посміхнемося один одному.

- Який звук можна вимовити, посміхаючись. (І)

Ігрова вправа «Коники скачуть»

- Який звук вимовляємо? (Ю)

II.Повідомлення теми і цілей уроку:

- Які два звуку ми вимовляли? (І - Й)

- Тема нашого уроку - Звуки і букви і - Й (відкривається картка на дошці)

Ми будемо вчитися розрізняти їх на слух.

Давайте вимовимо звуки И, Ї

Мовленнєва розминка

Чистоговорка:

Ч-ч-ч - привезли додому цегла.

Чий-чий-чий - будуємо будинок з цеглин.

Вивчення нової теми

1. Виділення звуків і-ї в словах.

Гра: «Доскажи слівце»

- Що нам співали, вгадай? Баю...(бай).

- Що в склянці, вгадай? Солодкий...(чай)

- Що ми співали, вгадай? Кара...(вай).

- Як називається приміщення для зберігання садово-городнього інвентарю? (сарай).

- Назвіть звук, що чується в кінці слів (Ї).

- Який це звук? Приголосний або голосний?

- Яким кольором закрасимо гурток? (синім)

 

 

Гра: «Відгадай задумане слово»

- Дуже сильна людина. (Силач).

- Навчальний предмет для креслення прямих ліній. (Лінійка).

- Столярний інструмент. (Пила).

- Дика тварина з пухнастим хвостом. (Лисиця).

- Вона потрібна, щоб шити і вишивати. Буває різнобарвна. (Нитка).

- Предмет, на якому готують їжу. (Плита).

- Назвіть звук, який ви чуєте в середині кожного слова. (І).

- Який це звук? (гласний)

- Яким кольором закрасимо гурток? (червоним).

2. Позначення звуків буквами.

Ці літери так схожі!

Переплутати їх ми можемо.

Щоб правильно писати Й і Ї у свій зошит,

Над однією з букв ми будемо

Зверху галочку писати.

- Про яких буквах йдеться у вірші?

Над якою буквою треба писати галочку?

Який звук позначається буквою І? Ї?

- Виберіть букви І і Ї з абетки і розставте їх під гуртками, які позначають звуки (гуртки червоного та синього кольору).

Фізкультхвилинка для очей.

Малювання носом букв (з закритими очима).

Розфарбовування гуртків.

 

 

 

3. Гра «Покажи літеру»

Інструкція: Послухайте слова (Ірина, свій, майка, миска, шкарпетки, виття). Коли почуєте слово зі звуком Й , підніміть картку з літерою Ї, коли зі звуком І - картку з буквою В. Будьте уважні. Поясніть значення слів.

4. Гра «Знайди пару»

Слова написані на картках у два стовпчики. Переставити картки так, щоб вийшли речення.

Мій міш-ка

Мої іг-руш-ки

Твій пла-ток

Твої ку-бі-ки

Фізкультхвилинка

Вийшли мишки як-то раз

Подивитися, котра година.

Раз, два, три, чотири.

Мишки смикнули за гирі.

Раптом пролунав страшний дзвін

Втекли мишки геть.

Робота з Букварем. Закріплення вивченого.

- Відгадайте, біля якоїсь картинки ми сьогодні будемо читати текст?

Опис картинки: Хлопчик зі світлим волоссям тримає іграшки в руках.

- Прочитайте назву самостійно.

Як звуть хлопчика?

1. Читання тексту ланцюжком.

- Що ви дізнаєтеся про хлопчика?

 

 

2. Бесіда по прочитаному.

- Що у Вови?

 -Які іграшки?

- Який Вова?

- Добре вчинив Вова?

- Як треба грати?

3. Повторне читання.

- Прочитайте, які іграшки у Вови?

Підведення підсумків.

- Над чим працювали на уроці?

Заохочення за роботу: призи від мультиплікаційних героїв.

 

docx
Додано
26 грудня 2021
Переглядів
394
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку