Урок "Буквосполучення йо"

Про матеріал
Розробка уроку з української мови "Буквосполучення йо" за програмою Нової Української Школи Романа Шияна (за підручником І. Большакової, М. Прістінської).
Перегляд файлу

 БУКВОСПОЛУЧЕННЯ йо. ПИСЬМО ВЕЛИКОЇ БУКВИ Й.
ТЕКСТ. ТЕАТРАЛІ3УЄМ0

Очікувані результати навчання: читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні та літературні казки, оnовідання; графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання; розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного; розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого та побаченого; аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки; читає за ролями фрагменти літературного твору; знаходить у мовленні персoнажа слова, які його вирізняють з-посеред інших персонажів; пояснює, як використання деяких слів характеризує персонажа; записує окремі слова та речення, дотримуючи опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, що пишуться так, як вимовляються; обирає букви на позначення звуків на письмі, ураховуючи правила позначення твердості — м'якості приголосних звуків, звука [й] у різних позиціях слова, подовжених приголосних звуків; пояснює зв'язок тексту із власним досвідом, навколишнім світом та раніше прочитаними текстами.

Учні з ООП: записує окремі слова та речення, дотримуючи опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, що пишуться так, як вимовляються; обирає букви на позначення звуків на письмі, ураховуючи правила позначення твердості — м'якості приголосних звуків, звука [й] у різних позиціях слова, подовжених приголосних звуків

Обладнання: чарівна торбинка, конструктор LEGO.

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

Організація класу

2. Актуалізація опорних знань

  1.       Гра «Розсиnанка».

ЙОНРА

(РАЙОН)

  1.       Гра «буквена математика».

Учні виконують дії, друкують у зошитах і на дошці отримані слова.

мед—д+даль+йон= два—а+ій+ка=

йо+гур+т= три—и+ій+ка=

ліс — с+ ні + й+ ка = майор — р+ незнайко – знайко + з=

лід—д+й+ка=

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Мотивація навчальної діяльності

Гра «уnіймай звук»

— Йой! — гукає Йосип,

Йоржик йоду просить.

Йой! Поранив плавничок

Йоржика крутій-синок.

 Ні на йоту не злякався —

 Йоржик йоду не боявся.

Леся Вознюк

 

  •   Які слова зі звуком [й] запам'ятали?
  •      Який цей звук за звучанням?
  •      Назвіть ланцюжок звуків у слові йоржик.
  •      Як ви розумієте вислів ні на йоту не злякався? (Анітрішки не злякався; зовсім не злякався.)

2. Повідомлення теми та завдань уроку

  •      Як ви гадаете, яку таємницю рідної української мови ми сьогодні дізнаємося? (Припущення дітей.)
  •   Так, ми сьогодні дізнаємося все про звук [й], а також навчимося ще краще читати та писати велику літеру «йот» .

3. Робота за підручником (с.35)

1) Введення е тему.

  • Прочитайте буквосполучення, що тримає мишка.

2) Робота над текстом.

  • Вправа «Перед6ачення» за заголовком.
  •    « Щоденні 5» . Читання для друга.

Фізкультхвилинка

Використання стратегіі «Ромаиака Блума». Робота в rpynax

Орієнтовні запитання

Просте. Про кого йдеться у тексті?

Уточнювальне. Я можу помилитися, але, здається, тато хотів поговорити з сином?

Пояснювальне. Чому хлопчик переживав?

Творче. Які риси характеру роблять людину вихованою?

Огуінювальне. Чи радісну новину повідомив тато?

Практичне. Як потрібно поводитися з меншими братиками та сестричками?

  •    Театралізація твору.

 

4. Робота в зошиті (.23)

1) Вправа «Асоціативний кущ».

У яких словах ховається літера? (Йосип, Йосипівна, Йосипович, Йона, Йосафат...)

2) Порівняння друкованої та рукописної  літер «Й».

  •    3іставмо велику букву Й друковану і рукописну.
  •    Що у них спільного?
  •   А що відмінного?
  •   Назвіть слова, у яких ми чуємо звук [й].
  •   Обведіть по пунктирах елементи літери «йот».

3) Наnисання великої літери «Й».

  •   Сьогодні ми навчимося писати велику літеру Й.
  •   Напишіть елементи в повітрі: і-раз-і, два-і, три.
  •   Виконайте вправу в зошиті.
  •   У першому рядку напишіть елементи великої літери «йот» по пунктирах.
  •   Обміняйтеся зошитами із сусідом по парті. Підкресліть олівцем букву, що вам сподобалась. Поверніть зошити одне одному. Продовжуйте писати літери.

Пальчикова гімнастика. Вnрава «Мишка»

4) Наnисання складу « Йо» .

  •   Напишіть букву «Й» в повітрі: і-раз-і, два-і, три. Усі букви з'єднуються за допомогою з'єднувальної лінії.
  •   Виконайте вправу в зошиті.
  •   Пригадайте, коли пишеться велика літера.
  •   Прочитайте написаний склад.
  •   Які слова можна написати, що розпочиналися 6 цими складами?
  •   Напишімо їх!

 

5) Сnисування з друкованого тексту.

  •   Прочитайте текст.
  •   3апишіть рукописними літерами, правильно роблячи з'єднання.

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА. РЕФЛЕКСІЯ

Що мені відомо про літеру «йот»?

Навіщо потрібні знати всі літери в алфавіті?

Назвіть слова, що пишуться з літерою «йот».

Який звук [й]?

Навіщо мені потрібні знання, здобуті сьогодні на уроці?

 

docx
Додано
26 грудня 2021
Переглядів
1956
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку