Українська мова
1 клас
Тема. Звук [р], [р’]. Букви Р р. Друкування букв, складів, слів.
Мета. Ознайомити учнів з буквами Р, р; формувати вміння виконувати синтетичні та аналітичні вправи зі звуками; вчити читати склади, слова з новою буквою; збагачувати словниковий запас, розвивати мовлення.
Формувати групу компетентностей:
-Загальнокультурну компетентність для дотримання норм української літературної мови та мовленнєвого етикету.
-Інформаційну компетентність шляхом роботи з підручником та різними джерелами інформації;
- Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом формування каліграфічних навичок.
Зміст уроку
І. Етап орієнтації.
ІІ. Етап цілепокладання. Мотивація діяльності.
1. Мовленнєва розминка. Робота над чистомовкою.
Ра-ра-ра багато у бобра добра,
Ру-ру-ру шкода бобру
Ро-ро-ро своє добро
Рі-рі-рі віддати дітворі.
Ри-ри-ри ось такі бобри.
2. Робота над загадкою.
- Сьогодні до наших друзів Котика і Мишки в гості завітав новий герой. Хто саме, ви дізнаєтесь, відгадавши загадку.
Сам металічний, мозок електричний. (Робот)
- Розгляньте малюнок в підручнику.
- Що бачите на малюнку?
- Хто такий робот?
- Чим він схожий на людину?
- Назвіть перший звук у слові «робот» 3. Повідомлення теми і завдань уроку. - Як ви гадаєте, яку букву ми будемо вивчати сьогодні на уроці? - Сьогодні вивчимо букву Р. Навчимося читати склади та слова з буквою р, а також будемо друкувати букви Р і р.
|
||||
ІІІ. Етап цілереалізації 1. Позначення звуків [р], [ р`] буквою Р.
2. Робота з підручником. Знайомство з буквами Р р.
- Знайдіть велику букву Р у рядку. - Знайдіть малу букву р. - Чим схожі і чим відрізняються букви Р і р?
- Пофантазуйте, на що схожа буква р.
3. Добір слів з буквою р. - Назвіть слова, в яких є буква р.
- У яких іменах ми можемо зустріти букву р? - А які осінні квіти міг би принести робот своїм друзям,, у назвах яких є літера р? 4. Гра «Утвори склад» 5. Гра «Спіймай звуки [р], [р`]» Рак у річечку пірнув, Раптом рибку ущипнув. Раче – раче – небораче, Ти щипнув, а рибка плаче. Фізкультхвилинка 6. Читання складів.
7. Читання складів в підручнику.
- Прочитайте склади самостійно. - Прочитайте імена дітей. 8. Робота з підручником. 1). Робота з загадками. - Робот запросив у гості річкових мешканців, у іменах яких «заховались» нові звуки. А щоб дізнатись, що це за гості, потрібно відгадати загадки.
Я і сам його боюся: Він щипає, мов гусак, Ну, а звуть щипаку… (рак).
- Зробіть звукову модель слова рак.
Дуже схожі вони з раком. Друг Русалки – Себастьян. Хто він? Підкажіть вже нам! (краб)
3. У воді таночки водить. Поміж ряски грається, Від людей ховається. (риба)
4. У ставочку цілу днину
2). Робота за малюнком.
Технологія «Входження в картину» - Розгляньте малюнок. Як ви гадаєте, куди запросив робот своїх друзів? - Це реальні події чи вигадані? Робота в парі. Читання слів. - Прочитайте слова один одному.
ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий Продовжіть речення : Я сьогодні дізнався … Мені сподобалось …
|
||||
|
||||