План-конспект уроку з Математики 2 клас
Тема уроку: Складання таблиці множення числа 6. Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числа 6. Обчислення виразів з буквеним компонентом у яких двічі повторюється одна і та сама буква.
Тема: Складання таблиці множення числа 6. Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числа 6. Обчислення виразів з буквеним компонентом у яких двічі повторюється одна і та сама буква.
Мета: ознайомити учнів з таблицею множення числа 6 та її практичним застосуванням; удосконалювати вміння знаходити значення виразів зі змінною, що повторюється; формувати вміння розв’язувати приклади і задачі, застосовуючи знання таблиці множення і правила про порядок дій; розвивати обчислювальні навички, математичне мовлення; виховувати уважність.
Хід уроку
I. Контроль та закріплення знань учнів
1.1 Організація класу
-Доброго дня! На партах в вас лежить підручник з математики, зошит, щоденник та пенал.
Також на партах у кожного з нас лежать два смайлики: веселий та сумнй.
Оберіть смайлик який відповідає вашому настрою. Та підійміть його у гору.
У кого поганий настрій постаємося його покращити.
- Сьогодні на уроці ми будемо працювати за планом (на дошці)
План:
1. Перевірка домашнього завдання
2.Каліграфічна хвилинка
3.Складання таблиці множення на 6
4. Робота з підручником
5. Робота в парах
6. Завдання до дому
1.2 Перевірка домашнього завдання (с. 109, завдання 718; 719)
Завдання 718
— Прочитайте кругові приклади.
Завдання 719
— Прочитайте розв’язання задачі різними способами.
- Зарядка для пальчиків, правильно сидимо.
1.3 Каліграфічна хвилинка
Запищіть у зошиті число класна робота та пропищить одну строчку числа 6 .
II. Опрацювання нового матеріалу
2.1 Підготовка до вивчення нового
Завдання 720
Учні замінюють додавання множенням, коментують, як виконали обчислення.
5 *6 6*4
Проблемне запитання: Чи можна з прикладу на додавання утворити приклад на множення? Чому?
7+5+4+1+3=
Порахуйте його. Яким законом ви скористалися? (Переставний закон додавання)
Завдання 721
-Що показує множник 7 ? (Скільки разів ми добавляємо 6)
-Як перевірити? 42:6=7
2.2 Пояснення нового матеріалу
Чи здогадуєтесь яка у нас тема? Сьогодні тема нашого уроку:
1. Складання таблиці множення на 6.
(за допомогою вже відомих результатів множення чисел 2,3,4,5, використовуючи переставний закон множення)
— Із скількох прикладів складена таблиця?
— Який перший множник у прикладах?
— На скільки наступна відповідь більша, ніж попередня?
— Як отримати наступну відповідь, маючи попередню? (Додати 6)
— Застосуйте переставну властивість множення і скажіть, які приклади
вам знайомі.
6 · 2 = 2 · 6 = 12 6 · 3 = 3 · 6 = 18 6 · 4 = 4 · 6 = 24 6 · 5 = 5 · 6 = 30
Подивіться на цифри у розряді одиниць при множенні на парні числа.
6 • 2 =12
6 • 4 =24
6 • 6 =36
6 • 8 =48
(при множенні 6 на парне число, добуток закінчується тією ж цифрою, на яку множили)
Запишіть у зошити складену таблицю множення числа 6.
- Фызкультхвилинка для очей.
2. Робота з підручником
Завдання 723
Вирішення прикладів з поясненням порядку дій
6 · 8 +23= 71
50 – 6 ·5=20
6 ·9-6 ·5=24
6 ·2:3=4
Завдання 724 Усно
5 ·6 =30
2.3 Первинне закріплення
1. Робота з підручником
Завдання 725
– Діти, хто може розв’язати задачу, працюйте самостійно.
В кого виникли труднощі, складемо план розв’язання задачі.
– Чи можемо відразу відповісти на запитання задачі? (Ні)
План:
1) Скільки трикутників вирізав учень з паперу?
2) Скільки всього многокутників вирізав учень?
Розв’язання
1) 6·3=18(ф)- вирізав трикутників
2) 18+4+22(ф)
Відповідь: Всього 22 многокутників вирізав учень.
Фізкультхвилинка
2. Робота в парах
- Робота з картками в парах
Картка №1
М 6· 4 = 24 Н 12:6=2 Р 15:5=3
П 32: 4= 8 А 4·7=28 Е 4·3=12
С 28:4 = 7 Л 3·9= 27 Т 5·8=40
8 |
27 |
28 |
2 |
12 |
40 |
28 |
|
24 |
28 |
3 |
7 |
П |
Л |
А |
Н |
Е |
Т |
А |
М |
А |
Р |
С |
Картка №2
Н 6· 6 = 36 П 3·6=18 Л 5·8=40
Е 3· 9= 27 Я 5·2=10 Т 56-7=49
З 72-56= 67 А 40-33= 7 М 16:2=8
18 |
40 |
7 |
36 |
27 |
49 |
7 |
|
67 |
27 |
8 |
40 |
10 |
П |
Л |
А |
Н |
Е |
Т |
А |
З |
Е |
М |
Л |
Я |
Картка №3
Н 6· 4 = 24 Е 24:4=7 Л 5·8=40
Т 72-5= 67 Р 3·6=18 У 6·6=36
П 36:6= 6 А 6·5= 30 П 18:3=6
6 |
40 |
30 |
24 |
7 |
67 |
30 |
|
36 |
18 |
30 |
24 |
П |
Л |
А |
Н |
Е |
Т |
А |
У |
Р |
А |
Н |
А на наступному уроці математики ми помандруємо у космос. Для цього ми нагадали планети сонячної системи.
III. Закріплення та узагальнення знань учнів
3.1 Закріплення та повтор матеріалу
1.Завдання 727
Обчислення виразів, якщо а=8
а +6-а = 8+6-8= 6
а : 4 + а= 8:4+8= 10
(а + 7) : 5= (8+7) :5= 3
2. розв’язування логічних задач
1) На дубі три гілки, на кожній — по 5 яблук. Полічіть урожай. (На дубі
яблука не ростуть.)
2) У сітці 5 груш. Необхідно їх поділити між п’ятьма дівчатками (по одній),
але так, щоб одна груша залишилася у сітці. (Одній дівчинці дати яблуко
із сіткою.)
3.2 Завдання до дому
Завдання № 728, 729 с. 110 (за вибором)
3.3 Підсумок уроку
- Ось і пройшов наш урок! Подивіться знову на свої смайлики та підійміть той який відповідає вашому настрою.
Також я хочу взяти у вас інтерв’ю: