Урок "Повторення таблиць множення і ділення на 3. Обчислення значень виразів із змінними на дві дії різних ступенів. Розв’язування задач з буквеними даними."

Про матеріал

Конспект уроку розроблений для учнів 2 класу з використанням інноваційних технологій. На цьому уроці учні не лише закріплюють вивчений матеріал, а й знайомляться з понятттям нумерології

Перегляд файлу

Комунальна установа Сумська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №10 імені Героя Радянського Союзу О.Бутка

 

 

 

Урок математики в 2-ому класі

Тема: Повторення таблиць множення і ділення на 3. Обчислення значень виразів із змінними на дві дії різних ступенів. Розв’язування задач з буквеними даними.

 

http://prezentacii-rus.narod.ru/olderfiles/1/www.sportsblog.ru.jpg

 

 

Підготувала

вчитель початкових класів

Зінченко О.О.

Суми 2016

Урок математики

Клас: 2.

Тема: Повторення таблиць множення і ділення на 3. Обчислення значень виразів із змінними на дві дії різних ступенів. Розв’язування задач з буквеними даними.

Мета: узагальнити знання таблиць множення і ділення на 2 і3, вчити розв’язувати задачі з буквеними даними; розвивати обчислювальні вміння, логічне мислення; виховувати бережливе ставлення до грошей, самостійність.

Завдання уроку:

  1. Узагальнити знання таблиць множення і ділення на 2 і 3.
  2. Розвивати обчислювальні вміння.
  3. Виховувати бережливе ставлення до грошей.

Обладнання: підручник з математики для 2 класу, диференційовані картки,

картки для перевірки знань, комп’ютер, телевізор, карта подорожі, путівка.

Тип уроку: комбінований

План уроку

І. Організаційний момент (1хв.)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності (4 хв.)

ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок (11 хв.)

ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку (1 хв.)

IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу (10хв.)

V. Узагальнення і систематизація знань (10хв.)

VІІ. Підсумок уроку (3 хв.)

VІІІ. Повідомлення домашнього завдання (2 хв.)

 

Хід уроку

10.50 Організаційний момент:

      -   Діти, сьогодні у нас незвичайний урок. До нас завітали гості, тому привітайтеся з ними і почнемо працювати.

10.51. Мотивація навчальної діяльності:

  • Кажуть, розум ні за які гроші не купиш. Це, звісно, так, але ви повинні здобувати знання, адже знання і вміння за плечима не носити.
  • Підтвердити це може наш сьогоднішній гість - Нумізмат. Нумізмат – це людина, яка колекціонує монети. Наш гість хоче до вас звернутися.

Накопичувати гроші – марна справа, вони легко витрачаються, часто знецінюються, часом просто губляться. Але кожна людина, яка живе в суспільстві, користується грішми і повинна вміти їх рахувати та витрачати.

  • Сьогоднішній урок ми проведемо як гру – подорож,, По місту Грошовому”. Вас чекають цікаві зупинки.
  • Діти, яка грошова одиниця нашої держави? (гривня)
  • http://www.domashnie-sekreti.com/wp-content/uploads/2015/03/zapytannya-dlya-ditei-5.jpgГрошовою одиницею нашого уроку будуть ваші знання.
  • Нумізмат пропонує девіз уроку:  РОЗУМ ПОЛЯГАЄ НЕ ЛИШЕ У ЗНАННІ, АЛЕ Й У ВМІННІ ЗАСТОСУВАТИ ЦІ ЗНАННЯ.

10.55.Актуалізація опорних знань, умінь та навичок:

  • Але, щоб скоріше відправитись в подорож, необхідно отримати путівку в нумізмата. Необхідно виконати декілька завдань і зібрати путівку.

10:56. Перевірка домашнього завдання

  • Діти, що було задано додому?
  • Які відповіді отримали в прикладах? Зачитайте.( 42, 0, 78, 9, 63, 24)
  • Назвіть розв’язання задачі. (9×3=27 )
  • Яка відповідь до задачі? (Відповідь:27 помилок зробив у листі)

10:57  Робота на картках

  • Деякі учні попрацюють на картках і допоможуть зібрати частинку путівки.

Картка

Поставте знак >,  < чи =

3×822     22 14+6  3×7

24:3  19                       18:3  12:6

http://ostarbeiter.vn.ua/img/2013/02/osnovni-pytania-na-kp.jpg 10:58 Опитування учнів:

  • Діти, давайте розкажемо нумізмату, що таке дія множення.(Додавання однакових доданків)
  • Як називаються компоненти дії множення? (Множник, множник, добуток)
  • Як називаються числа при діленні? (Ділене, дільник, частка.)
  • Які дітки молодці, тепер ми отримуємо путівку в нашу подорож.

 10:59 Усний рахунок:

  • Перша наша зупинка в музеї «Нумізматики». А що означає це слово, пояснить нумізмат.

          Нумізматика - це наука, що вивчає монети, історію виникнення грошей.

  • Щоб дізнатися, як виникла гривня, ми повинні розв’язати ланцюжок прикладів.

3ˑ2=*:2=*ˑ7=*+6=*:3=*-6=*ˑ8=*-9=*:3=5

  • Робота з геометричним матеріалом
  • Порахуйте кількість трикутників

 

 

 

 

 

 

 

  • (13 трикутників)

  • http://funbook.com.ua/pic/2/images2_1/Ukrainskaya_valyuta_grivna_priznana_samoj_krasivoj_valyutoj_v_mire.gifДіти, ви правильно виконали ланцюжок і
  • порахували трикутники, тепер дізнаємося,
  • як виникла гривня.
  • Слово нумізмату:
  • Гривня – це зливок срібла, що був грошовою одиницею в Давній Русі в X –XIV ст. Тоді за одну гривню можна було купити коня. Тепер гривні гроші незалежної України. Ввели в обіг українські гривні в 1996 році.
  • В музеї «Нумізматики» ми дізналися, як виникла гривня і тепер можемо рушати далі.

11:02 Каліграфічна хвилинка

  • Наступна зупинка – це «Зал грошового дизайну»
  • У залі грошового дизайну оформлюють грошові купюри, прикрашають їх, щоб приваблювали людський погляд.
  • Тому погляньте на ряд чисел і знайдіть закономірність:

          9 3 3 12 3 4 15 3 5 18 3 6….(21 3 7 24 3 8 27 3 9 30 3 10)

  • У залі грошового дизайну  потрібно вміти добре і каліграфічно писати числа, логічно мислити.
  • Вже час записувати в зошити дату і ряд чисел

 

25 лютого

Класна робота

9 3 3 12 3 4 15 3 5

 

 

11: 05 Повідомлення теми, мети і завдань уроку

  • Нумізмат спрямовує наш шлях.
  • Він хоче звернути увагу, що на сьогоднішньому уроці ми будемо повторювати  таблицю множення і ділення числа 3, вчитися розв’язувати задачі з буквеними даними.

https://ds02.infourok.ru/uploads/ex/09c6/00070ea5-3e7f99c6/hello_html_504ee683.jpg11:06 Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

11:07 Робота над прикладом

  • Діти, ми продовжуємо далі подорожувати.
  • Наступна наша зупинка - це магазин ,, Здійсни покупку”.
  • Правила покупки нам розкаже Нумізмат.
  • Щоб купувати, потрібно знати ціну товару і мати потрібну кількість       грошей. Кожна людина повинна вміти обчислювати скільки потрібно заплатити за покупку, скільки отримати решти. Пропоную кожному із вас побути покупцем.
  • Скористаємося грошовою одиницею нашого уроку – нашими знаннями. Обчислимо приклади.
  • Погляньте перший стовпчик. Записано 2 приклади на множення.
  • Яким правилом скористалися для запису другого прикладу?(переставна властивість)
  • Як утворилися приклади на ділення? ( з кожного прикладу на множення утворили приклад на ділення)
  • Нам необхідно аналогічно виконати другий і третій стовпчики.
  • Другий стовпчик виконує 1-ий варіант, а третій – 2-ий варіант.
  • 3*7=21                                           3*9=27

7*3=21                                           9*3=27

21:3=7                                            27:3=9

21:7=3                                            27:9=3

 

  1. лютого

Класна робота

Приклади 675

3*7=21                                           3*9=27

7*3=21                                           9*3=27

21:3=7                                            27:3=9

21:7=3                                            27:9=3

 

 

 

11:09 Робота над задачею

  • Ми обчислили приклади, а на решту нам запропонували в магазині задачу 679
  • Прослухайте задачу і скажіть, про що в ній розповідається.
  • Білочка зірвала з а гілочок по 3 горішки й ще 1 горішок знайшла під кущем. Скільки всього горішків зібрала білочка?
  • Про що ж розповідається в задачі? ( про горішки)
  • Із скількох гілочок білочка зривала горішки? ( з а)
  • Діти, а –це будь-яке число, яке ми можемо підставити.
  • Скільки горішків зірвала білочка з а гілочок? (по 3)
  • Скільки горішків знайшла білочка під кущем?(1)
  • Про що запитується в задачі? (Скільки всього горішків зібрала білочка?)
  • Діти, погляньте на розв’язання задачі. Нам необхідно знайти ціле, яке складається з двох частин. Перша частина – це кількість горіхів на а гілочках.  Друга – це кількість горішків, що знайшла білочка. Друга частина нам відома, а першу треба знайти.
  • Першою дією знайдемо. скільки горішків білочка зірвала з гілочок?)
  • http://svitppt.com.ua/images/38/37526/960/img12.jpgЯк саме? (3ˑа)
  • Як дізнатися, скільки горішків  всього зібрала  білочка? (3ˑа+1)
  • Яка відповідь до задач і? (3ˑа+1 горішків)

11:13 Фізкультхвилинка

  • Нумізмат говорить, що ми дуже вдало здійснили покупку, і взагалі гроші-це дуже гарно, але про власне здоровя не треба забувати. Тому відпочинемо.
  • «Заборонений рух»
  • Ви повинні виконувати всі рухи, а той, який заборонений, не робити.

11:15 Робота над задачею 680

  • Нумізматик нагадує,що в магазині «Здійсни покупку» ми витратили не всі гроші, тому можемо ще собі дещо дозволити. Тому витрачаємо свої гроші на задачу 680.
  • Прослухайте задачу і скажіть, про що в ній розповідається?
  • Тарасик купив а марок по 3 грн кожна і ще одну марку за 5 грн. Яка вартість покупки?
  • Про що ж розповідається в задачі? (про марки)
  • Які були види марок? (по 3 грн і по 5 грн)
  • Скільки марок купив Тарасик по 3 грн? (а марок)
  • Скільки марок куплено за 5 грн? (одна марка)
  • Про що питається в задачі? ( Яка вартість покупки?)
  • Які головні слова запишемо?

( а м. – по 3 грн

  1 м. – 5 грн

  • Діти, про що запитується в задачі? (Яка вартість покупки?)
  • Нам невідоме ціле чи частина? (Ціле)
  • Із скількох частин складається ціле? ( Із двох частин)
  • Що означає 1-ша частина? (кількість марок по 3 грн)
  • Що означає 2-га частина? (кількість марок по 5 грн)
  • Яка частина невідома? ( перша)
  • Чи можемо ми її знайти? ( можемо)
  • Про що дізнаємося першою дією? (Вартість а марок )
  • Якою дією? (аˑ3)
  • Про що дізнаємося другою дією? (Яка вартість покупки?)
  • Як саме? (аˑ3+5)
  • Яка відповідь до задачі? (аˑ3+5 грн вартість покупки)

 

  1. лютого

Класна робота

Задача 680

а м. – по 3 грн

1 м. – 5 грн

Розвязання

  1. 3ˑа (грн) – вартість а марок;
  2. 3ˑа+5 (грн) – вартість покупки.

Відповідь: а×3+5 грн вартість покупки

 

 

11:20 Узагальнення і систематизація знань

  • В магазині ми витратили всі гроші, тому Нумізматик пропонує відправитись в Банк «Фінансові справи»
  • В банку « Фінансові справи» відбувається накопичення, обмін грошовими купюрами. Найсерйозніші справи вирішуються саме в банку.

11:22Робота з диференційованими картками

  • Нумізмат також пропонує вирішити серйозну справу. Нам необхідно вирішити, який рівень знань має кожен.
  • У кожного на партах у конвертах є три картки.
  • Червона картка -  11 балів, жовта – 9 балів, зелена – 6 балів.
  • Кожен повинен обрати відповідну картку для себе і виконати.
  • Червона картка  (а-3) :3+2, якщо а = 21, то (21-3):3+2=8

Жовта картка  аˑ3+17, якщо а=3, то 3ˑ3+17=26

Зелена картка  аˑ3, якщо а =8, то 8ˑ3=24

  • Кожен повинен виконати картку, а потім перевіримо розв’язання.
  • Нумізмат наголошує, що ми впорались з банківською справою і пропонує повертатися з нашої подорожі додому. А по дорозі поділимось враженнями від уроку.

11:26 Підсумок уроку

  • Що цікавого було на уроці?
  • Над чим працювали?
  • Що значить число а?
  • Нумізматик задоволений подорожжю, яку ми здійснили разом, але хоче дещо нагадати.

11:28Домашнє завдання http://www.school-105.inet.ua/files/site0/upload/news/2016/2/Dom_zavd.jpg

  • Кожен відповідальний учень, щоб мати успіх у фінансовій сфері повинен свідомо виконувати всі завдання.
  • Тому домашнє завдання №681 знайти значення виразу, підставивши числові значення і №682 виконати задачу із значенням а.
  • Нумізматик прощається, але обіцяє, що наступного разу ми вирушимо ще в більш цікаві місця.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бугайова Світлана Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
28 серпня 2018
Переглядів
1418
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку