Комунальна установа Сумська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №10 імені Героя Радянського Союзу О.Бутка
Урок математики в 2-ому класі
Тема: Повторення таблиць множення і ділення на 3. Обчислення значень виразів із змінними на дві дії різних ступенів. Розв’язування задач з буквеними даними.
Підготувала
вчитель початкових класів
Зінченко О.О.
Суми 2016
Урок математики
Клас: 2.
Тема: Повторення таблиць множення і ділення на 3. Обчислення значень виразів із змінними на дві дії різних ступенів. Розв’язування задач з буквеними даними.
Мета: узагальнити знання таблиць множення і ділення на 2 і3, вчити розв’язувати задачі з буквеними даними; розвивати обчислювальні вміння, логічне мислення; виховувати бережливе ставлення до грошей, самостійність.
Завдання уроку:
-
Узагальнити знання таблиць множення і ділення на 2 і 3.
-
Розвивати обчислювальні вміння.
-
Виховувати бережливе ставлення до грошей.
Обладнання: підручник з математики для 2 класу, диференційовані картки,
картки для перевірки знань, комп’ютер, телевізор, карта подорожі, путівка.
Тип уроку: комбінований
План уроку
І. Організаційний момент (1хв.)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності (4 хв.)
ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок (11 хв.)
ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку (1 хв.)
IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу (10хв.)
V. Узагальнення і систематизація знань (10хв.)
VІІ. Підсумок уроку (3 хв.)
VІІІ. Повідомлення домашнього завдання (2 хв.)
Хід уроку
10.50 Організаційний момент:
- Діти, сьогодні у нас незвичайний урок. До нас завітали гості, тому привітайтеся з ними і почнемо працювати.
10.51. Мотивація навчальної діяльності:
-
Кажуть, розум ні за які гроші не купиш. Це, звісно, так, але ви повинні здобувати знання, адже знання і вміння за плечима не носити.
-
Підтвердити це може наш сьогоднішній гість - Нумізмат. Нумізмат – це людина, яка колекціонує монети. Наш гість хоче до вас звернутися.
Накопичувати гроші – марна справа, вони легко витрачаються, часто знецінюються, часом просто губляться. Але кожна людина, яка живе в суспільстві, користується грішми і повинна вміти їх рахувати та витрачати.
-
Сьогоднішній урок ми проведемо як гру – подорож,, По місту Грошовому”. Вас чекають цікаві зупинки.
-
Діти, яка грошова одиниця нашої держави? (гривня)
-
Грошовою одиницею нашого уроку будуть ваші знання.
-
Нумізмат пропонує девіз уроку: РОЗУМ ПОЛЯГАЄ НЕ ЛИШЕ У ЗНАННІ, АЛЕ Й У ВМІННІ ЗАСТОСУВАТИ ЦІ ЗНАННЯ.
10.55.Актуалізація опорних знань, умінь та навичок:
-
Але, щоб скоріше відправитись в подорож, необхідно отримати путівку в нумізмата. Необхідно виконати декілька завдань і зібрати путівку.
10:56. Перевірка домашнього завдання
-
Діти, що було задано додому?
-
Які відповіді отримали в прикладах? Зачитайте.( 42, 0, 78, 9, 63, 24)
-
Назвіть розв’язання задачі. (9×3=27 )
-
Яка відповідь до задачі? (Відповідь:27 помилок зробив у листі)
10:57 Робота на картках
-
Деякі учні попрацюють на картках і допоможуть зібрати частинку путівки.
Картка
Поставте знак >, < чи =
3×822 22 14+6 3×7
24:3 19 18:3 12:6
10:58 Опитування учнів:
-
Діти, давайте розкажемо нумізмату, що таке дія множення.(Додавання однакових доданків)
-
Як називаються компоненти дії множення? (Множник, множник, добуток)
-
Як називаються числа при діленні? (Ділене, дільник, частка.)
-
Які дітки молодці, тепер ми отримуємо путівку в нашу подорож.
10:59 Усний рахунок:
-
Перша наша зупинка в музеї «Нумізматики». А що означає це слово, пояснить нумізмат.
Нумізматика - це наука, що вивчає монети, історію виникнення грошей.
-
Щоб дізнатися, як виникла гривня, ми повинні розв’язати ланцюжок прикладів.
3ˑ2=*:2=*ˑ7=*+6=*:3=*-6=*ˑ8=*-9=*:3=5
-
Робота з геометричним матеріалом
-
Порахуйте кількість трикутників
-
Діти, ви правильно виконали ланцюжок і
-
порахували трикутники, тепер дізнаємося,
-
як виникла гривня.
-
Слово нумізмату:
-
Гривня – це зливок срібла, що був грошовою одиницею в Давній Русі в X –XIV ст. Тоді за одну гривню можна було купити коня. Тепер гривні гроші незалежної України. Ввели в обіг українські гривні в 1996 році.
-
В музеї «Нумізматики» ми дізналися, як виникла гривня і тепер можемо рушати далі.
11:02 Каліграфічна хвилинка
-
Наступна зупинка – це «Зал грошового дизайну»
-
У залі грошового дизайну оформлюють грошові купюри, прикрашають їх, щоб приваблювали людський погляд.
-
Тому погляньте на ряд чисел і знайдіть закономірність:
9 3 3 12 3 4 15 3 5 18 3 6….(21 3 7 24 3 8 27 3 9 30 3 10)
-
У залі грошового дизайну потрібно вміти добре і каліграфічно писати числа, логічно мислити.
-
Вже час записувати в зошити дату і ряд чисел
|
25 лютого
Класна робота
9 3 3 12 3 4 15 3 5
|
|
11: 05 Повідомлення теми, мети і завдань уроку
-
Нумізмат спрямовує наш шлях.
-
Він хоче звернути увагу, що на сьогоднішньому уроці ми будемо повторювати таблицю множення і ділення числа 3, вчитися розв’язувати задачі з буквеними даними.
11:06 Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
11:07 Робота над прикладом
-
Діти, ми продовжуємо далі подорожувати.
-
Наступна наша зупинка - це магазин ,, Здійсни покупку”.
-
Правила покупки нам розкаже Нумізмат.
-
Щоб купувати, потрібно знати ціну товару і мати потрібну кількість грошей. Кожна людина повинна вміти обчислювати скільки потрібно заплатити за покупку, скільки отримати решти. Пропоную кожному із вас побути покупцем.
-
Скористаємося грошовою одиницею нашого уроку – нашими знаннями. Обчислимо приклади.
-
Погляньте перший стовпчик. Записано 2 приклади на множення.
-
Яким правилом скористалися для запису другого прикладу?(переставна властивість)
-
Як утворилися приклади на ділення? ( з кожного прикладу на множення утворили приклад на ділення)
-
Нам необхідно аналогічно виконати другий і третій стовпчики.
-
Другий стовпчик виконує 1-ий варіант, а третій – 2-ий варіант.
-
3*7=21 3*9=27
7*3=21 9*3=27
21:3=7 27:3=9
21:7=3 27:9=3
|
-
лютого
Класна робота
Приклади 675
3*7=21 3*9=27
7*3=21 9*3=27
21:3=7 27:3=9
21:7=3 27:9=3
|
|
11:09 Робота над задачею
-
Ми обчислили приклади, а на решту нам запропонували в магазині задачу 679
-
Прослухайте задачу і скажіть, про що в ній розповідається.
-
Білочка зірвала з а гілочок по 3 горішки й ще 1 горішок знайшла під кущем. Скільки всього горішків зібрала білочка?
-
Про що ж розповідається в задачі? ( про горішки)
-
Із скількох гілочок білочка зривала горішки? ( з а)
-
Діти, а –це будь-яке число, яке ми можемо підставити.
-
Скільки горішків зірвала білочка з а гілочок? (по 3)
-
Скільки горішків знайшла білочка під кущем?(1)
-
Про що запитується в задачі? (Скільки всього горішків зібрала білочка?)
-
Діти, погляньте на розв’язання задачі. Нам необхідно знайти ціле, яке складається з двох частин. Перша частина – це кількість горіхів на а гілочках. Друга – це кількість горішків, що знайшла білочка. Друга частина нам відома, а першу треба знайти.
-
Першою дією знайдемо. скільки горішків білочка зірвала з гілочок?)
-
Як саме? (3ˑа)
-
Як дізнатися, скільки горішків всього зібрала білочка? (3ˑа+1)
-
Яка відповідь до задач і? (3ˑа+1 горішків)
11:13 Фізкультхвилинка
-
Нумізмат говорить, що ми дуже вдало здійснили покупку, і взагалі гроші-це дуже гарно, але про власне здоров’я не треба забувати. Тому відпочинемо.
-
«Заборонений рух»
-
Ви повинні виконувати всі рухи, а той, який заборонений, не робити.
11:15 Робота над задачею 680
-
Нумізматик нагадує,що в магазині «Здійсни покупку» ми витратили не всі гроші, тому можемо ще собі дещо дозволити. Тому витрачаємо свої гроші на задачу 680.
-
Прослухайте задачу і скажіть, про що в ній розповідається?
-
Тарасик купив а марок по 3 грн кожна і ще одну марку за 5 грн. Яка вартість покупки?
-
Про що ж розповідається в задачі? (про марки)
-
Які були види марок? (по 3 грн і по 5 грн)
-
Скільки марок купив Тарасик по 3 грн? (а марок)
-
Скільки марок куплено за 5 грн? (одна марка)
-
Про що питається в задачі? ( Яка вартість покупки?)
-
Які головні слова запишемо?
( а м. – по 3 грн
1 м. – 5 грн
-
Діти, про що запитується в задачі? (Яка вартість покупки?)
-
Нам невідоме ціле чи частина? (Ціле)
-
Із скількох частин складається ціле? ( Із двох частин)
-
Що означає 1-ша частина? (кількість марок по 3 грн)
-
Що означає 2-га частина? (кількість марок по 5 грн)
-
Яка частина невідома? ( перша)
-
Чи можемо ми її знайти? ( можемо)
-
Про що дізнаємося першою дією? (Вартість а марок )
-
Якою дією? (аˑ3)
-
Про що дізнаємося другою дією? (Яка вартість покупки?)
-
Як саме? (аˑ3+5)
-
Яка відповідь до задачі? (аˑ3+5 грн вартість покупки)
|
-
лютого
Класна робота
Задача 680
а м. – по 3 грн
1 м. – 5 грн
Розв’язання
-
3ˑа (грн) – вартість а марок;
-
3ˑа+5 (грн) – вартість покупки.
Відповідь: а×3+5 грн вартість покупки
|
|
11:20 Узагальнення і систематизація знань
-
В магазині ми витратили всі гроші, тому Нумізматик пропонує відправитись в Банк «Фінансові справи»
-
В банку « Фінансові справи» відбувається накопичення, обмін грошовими купюрами. Найсерйозніші справи вирішуються саме в банку.
11:22Робота з диференційованими картками
-
Нумізмат також пропонує вирішити серйозну справу. Нам необхідно вирішити, який рівень знань має кожен.
-
У кожного на партах у конвертах є три картки.
-
Червона картка - 11 балів, жовта – 9 балів, зелена – 6 балів.
-
Кожен повинен обрати відповідну картку для себе і виконати.
-
Червона картка (а-3) :3+2, якщо а = 21, то (21-3):3+2=8
Жовта картка аˑ3+17, якщо а=3, то 3ˑ3+17=26
Зелена картка аˑ3, якщо а =8, то 8ˑ3=24
-
Кожен повинен виконати картку, а потім перевіримо розв’язання.
-
Нумізмат наголошує, що ми впорались з банківською справою і пропонує повертатися з нашої подорожі додому. А по дорозі поділимось враженнями від уроку.
11:26 Підсумок уроку
-
Що цікавого було на уроці?
-
Над чим працювали?
-
Що значить число а?
-
Нумізматик задоволений подорожжю, яку ми здійснили разом, але хоче дещо нагадати.
11:28Домашнє завдання
-
Кожен відповідальний учень, щоб мати успіх у фінансовій сфері повинен свідомо виконувати всі завдання.
-
Тому домашнє завдання №681 знайти значення виразу, підставивши числові значення і №682 виконати задачу із значенням а.
-
Нумізматик прощається, але обіцяє, що наступного разу ми вирушимо ще в більш цікаві місця.