Опираючись на власний досвід, робимо висновок: STEАM – нова, цікава тема, де відбуваються зміни в діяльності та мисленні учасників освітнього процесу з позитивним результатом. Крім того, стало зрозуміло, що не можна дати знання якоїсь окремої науки незалежно від інших наук, що інтеграція, тобто органічне поєднання відомостей інших навчальних предметів навколо однієї теми, є однією з найперспективніших інновацій, яка закладає нові умови діяльності вчителів та учнів, що має великий вплив на ефективність сприйняття учнями навчального матеріалу.
Інтегрований урок з природознавства і математики в 2 класі
Тема. Визначення часу за годинником. Місяць, рік. Хвилина. Співвідношення між одиницями часу.(математика) Рух Землі навколо сонця. Доба. (Природознавство).
Мета: формування ключових компетентностей:
Форма проведення : інтегрований
Очікувані результати.
Обладнання: моделі годинників, мультимедійна презентація, мікрофон, дидактичний матеріал.
Тип уроку: вивчення нових знань.
ХІД УРОКУ
І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Девіз творчих і винахідливих
Ми починаємо урок, а на уроці ми…
Уважні!
Розумні!
Організовані!
Кмітливі!
ІІ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І НАВИЧОК
1.Усний рахунок
4·3= |
8·5= |
4·9= |
12:6= |
30:5= |
36:4= |
3·8= |
6·3= |
8·5= |
15:5= |
25:5= |
8·6= |
( учні показують результат на веєрах)
2.КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА
- Складіть і запишіть двоцифрові числа, які можна утворити із чисел 2, 4, 8 2.МАТЕМАТИЧНИЙ ДИКТАНТ.
- Запишіть тільки відповіді, попередньо пояснивши обчислення.
(учні пояснюють і записують результат)
- Різницю чисел 30 і 18 зменшити в 2 рази - 50 збільшити на частку чисел 9 і 3.
- Добуток чисел 6 і 8 зменшити на 8.
- Записати у сантиметров 3м 4см.
- Знайти половину від 1 години.
- Скільки днів триває тиждень?
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
• Іде років двісті,
Стоїть на місці,
Лічить людський вік,
А не чоловік.. (Годинник)
ІV. ПЕРВИННЕ СПРИЙНЯТТЯ Й ОСМИСЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
секунда хвилина тиждень місяць рік
Час
Година доба століття тисячоліття
1 науковець. Одиниці вимірювання часу пов’язані з рухом нашої планети Земля навколо Сонця і рухом Місяця навколо Землі, Землі навколо своєї осі. Земля робить один оберт навколо Сонця за 365 діб (або у високосному році за 366 діб).
2 науковець. За час, коли Земля обертається навколо Сонця 1 раз,
Місяць обертається навколо Землі 12 разів, тому 1 рік — 12 місяців.
Земля обертається навколо своєї осі за 1 добу.
В 1 добі 24 години.
В 1 годині 60 хвилин.
В 1 хвилині 60 секунд
3 науковець Найбільшими проміжками часу є століття і тисячоліття,
1 століття = = 100 років,
1 тисячоліття = 1000 років.
Зараз у нас 2018-ий рік. Повних тисячоліть минуло 2 та ще 18 років. Отже, ми живемо у третьому тисячолітті.
3. Робота в зошитах.
Запишемо таку інформацію:
1доба=24год 1р.=365 (366)д 100р.=1 ст. 1год=60хв 1р.=12 міс. 1000р.=1 тис. 1хв=60с 1міс.=28(29)дн.,30(31)дн |
(Наголошую про скорочення і запис. Дні, місяць, рік пишемо скорочено, ставлячи крапку, а година, хвилина, секунда – пишемо без крапки.)
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ТА ОСМИСЛЕННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ 1. Історія годинників.
(Виступ групи пошуковців «Історія винайдення часу» з використанням електронного додатку до журналу «Джміль»)
1 пошуковець. Віртуальна екскурсія у музей вимірювання часу
сонячний водяний пісочний атомний
годинник
механічний свічковий електронний
2 пошуковець. .Відеоролік «Подорож у минуле»
3. Визначення часу за годинником Робота за підручником с.129 №793
-Який час показує кожний годинник?
- Який час буде показувати кожний годинник через 10 хвилин?
4. Робота з моделями годинників
-Покажіть на годиннику
9 годин З0 хвилин, 8 годин, пів на другу, без 10 хвилин 7.
4 години 45 хвилин, 20 хвилин на 9.
5. Закріплення знань на картках з циферблатами. Робота в парах
9 годин 11 годин 40 хвилин 10 годин 25 хвилин
21 година 23 години 40 хвилин, 22 годин 25 хвилин
4.Перетворення одиниць часу. (коментоване письмо)
Запишемо у секунд:
2хв = 120 с
2хв10с = 190 с
У годинах: 3 доби = 72 год
У хвилинах: 3 год = 180 хв
3. Самостійне виконання завдання
3 доби - 28 год 15 год + 9 год
27 хв + 33 хв 92 с - 1 хв
56 с + 4 с
Перевірка 72 год= 1доба 20 хв , 60 хв = 1 год, 60 с = 1 хв, 24 год = 1доба, 32 с .
5. Хвилинка-цікавинка. Виступ учня з групи мовників
1 мовник .Прислів’ я про час.
— Як ви вважаєте, хвилинка — мало це чи багато?
1-ша хвилинка. Дятел може довбати дзьобом 20 разів на секунду.
Цікаво спостерігати за зимівлею дятлів. Дятли можуть як відлітати у теплі краї, так і зимувати в рідних лісах. Крім комах, великий плямистий дятел харчується яйцями і пташенятами інших птахів. Дятел може за один прийом їжі з’їсти до 1000 мурах.
2-га хвилинка. . Колібрі махають крилами від 60 до 80 разів на секунду.
Колібрі є самим ненаситним птахом на Землі. Протягом всього одного дня ця диво-пташка з’їдає таку кількість їжі, яка перевищує її масу удвічі. Колібрі необхідно кожні десять хвилин харчуватися нектаром з високим вмістом цукру.
3-тя хвилинка. Тривалість життя мухи складає 14 днів
Кімнатна муха може змахувати крилами до 200 разів на секунду. Не всі види мух є шкідливими. Одні поїдають померлих тварини і рослини, після перетравлення перетворюють їх на речовини, які збагачують грунт, інші види мух є запилювачами рослин.
4-та хвилинка Серце кита бється тільки 9 разів у хвилину. Дорослий кит за 2 секунди вдихає 2400 літрів повітря.
5-та хвилинка. У середньому курка відкладає 190 яєць на рік. Вона здатна запам’ятовувати більше 100 осіб; відрізняти господаря від інших людей більш ніж з 10 метрів; добре орієнтуватися у часі; легко навчаються.
- Яке значення має секунда, хвилина як для людини так і для всіх живих організмів?
3.Розв’ язування практично-зорієнтованих задач (усно)
1) Ластівка вилетіла із гнізда о 10 год 50 хв. Коли вона повернеться, якщо політ тривав 10 хв?
2) О 8 годині ранку розкривають свої квіти нагідки, а закриваються о 16 годині дня. Скільки часу цвіла квітка?
3) Квітка картоплі закривається о 14.00, а цвіте 7 годин. О котрій годині вона почала розкриватися?
VІ. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
Розв язування задачі №792
– Прочитайте перше питання задачі.
2. Розв'язування логічної задачі
Є піскові годинники на 3 хв і 7 хв. Потрібно опустити яйце в воду, що кипить, рівно на 4 хв. Як це зробити за допомогою цих годинників?
Розв’язання. Слід поставити годинники працювати одночасно. Коли пісок в трихвилинному годиннику витече, покласти в воду яйце. Час роботи семи- хвилинного годинника, що залишився, дорівнюватиме 4 хв.
VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ. Рефлексія
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Що було для вас найважчим?
Для мене було найважчим…
Що вдалося зробити без проблем?..
Чи виправдилися ваші очікування?..
Визначення настрою. ( створення «Індикатора настрою» за допомогою смайликів. Учні стікерами визначають свій настрій. Підводиться підсумок.)
Було цікаво………
Було важко……..
Тепер я можу…….
Я навчився…….
Мене здивувало…….
Мені захотілось…..
с. 46, виконати завдання 798; 799,
Дякую за урок.