Урок "Визначення часу за годинником"

Про матеріал

Опираючись на власний досвід, робимо висновок: STEАM – нова, цікава тема, де відбуваються зміни в діяльності та мисленні учасників освітнього процесу з позитивним результатом. Крім того, стало зрозуміло, що не можна дати знання якоїсь окремої науки незалежно від інших наук, що інтеграція, тобто органічне поєднання відомостей інших навчальних предметів навколо однієї теми, є однією з найперспективніших інновацій, яка закладає нові умови діяльності вчителів та учнів, що має великий вплив на ефективність сприйняття учнями навчального матеріалу.

Перегляд файлу

Інтегрований урок з природознавства і математики в 2 класі

Тема. Визначення часу за годинником. Місяць, рік.  Хвилина. Співвідношення між одиницями часу.(математика) Рух Землі навколо сонця. Доба. (Природознавство).

 Мета: формування ключових компетентностей:

  • спілкування державною мовою:  формувати вміння  усно висловлювати свої думки, чітко та аргументовано пояснювати факти;
  • уміння вчитися: організовувати роботу для досягнення  результату ;
  • загальнокультурну: дотримуватися норм мовленнєвої культури та дотримання правил толерантної поведінки ;
  • компетентність у природничих науках і технологіях :  формування допитливості, прагнення шукати інформацію, формулювати припущення і робити висновки, пізнавати себе і навколишній світ шляхом спостереження та дослідження;
  • математичну грамотність: уміння застосовувати математичні знання  для виконання завдань усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому житті людини;
  • соціальну: проявляти ініціативу, продуктивно співпрацювати з однокласниками в групі,  команді та колективі;
  •  контрольно-оцінні вміння:  оцінювати свою діяльність за орієнтирами поданими вчителем;
  • інформаційну: навчити  використовувати інформацію в житті, користуватися різноманітною довідниковою літературою.
  • інформаційно-комунікаційна компетентність, вчити використовувати засоби інформаційно-комунікаційної компетентності у навчанні та інших життєвих ситуаціях;

Форма проведення :  інтегрований

 Очікувані результати.

  •                 Формування навичок перетворення одиниць вимірювання часу та їх порівняння, вміння користуватися годинником і визначати час.
  •                 Отримання нових знань для розвитку світогляду.

Обладнання:  моделі годинників,  мультимедійна презентація, мікрофон, дидактичний матеріал.

Тип уроку: вивчення нових знань.

ХІД УРОКУ

І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Девіз творчих і винахідливих

Ми починаємо урок, а на уроці ми…

Уважні!

Розумні!

Організовані!

Кмітливі!

ІІ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І НАВИЧОК

1.Усний рахунок       

4·3=Пов’язане зображення

8·5=Пов’язане зображення

4·9=Пов’язане зображення

12:6=Пов’язане зображення

30:5=Пов’язане зображення

36:4=Пов’язане зображення

3·8=Пов’язане зображення

6·3=Пов’язане зображення

8·5=Пов’язане зображення

15:5=Пов’язане зображення

25:5=Пов’язане зображення

8·6=Пов’язане зображення

( учні показують результат на веєрах)

2.КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА

- Складіть і запишіть двоцифрові числа, які можна утворити із чисел 2, 4, 8                                                                                2.МАТЕМАТИЧНИЙ ДИКТАНТ.

- Запишіть тільки відповіді, попередньо пояснивши обчислення.

 (учні пояснюють і записують результат)

- Різницю чисел 30 і 18 зменшити в 2 рази                                                                   - 50 збільшити на частку чисел 9 і 3.

- Добуток  чисел 6 і 8 зменшити на 8.

- Записати у сантиметров 3м 4см.

- Знайти половину від 1 години.

- Скільки днів триває тиждень?

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

  1. Послухайте загадку

  Іде років двісті,
     Стоїть на місці,
     Лічить людський вік,
     А не чоловік.. (Годинник)

  •       З якою метою ми використовуємо годинник?                                                                                                           -     Як ви гадаєте, над чим ми будемо працювати сьогодні на уроці?
  • Так, на уроці ми дізнаємося хто перший створив годинник, які види годинників існують, будемо працювати з одиницями вимірювання часу, розв’язуватимемо  задачі, вирази, користуючись цими одиницями.
  • Після цього уроку ви зможете визначати час за годинником та створити свій квітковий годинник.
  1. Гра «Мікрофон».

 

 

 

 ІV. ПЕРВИННЕ СПРИЙНЯТТЯ Й ОСМИСЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  •  Метод «АСОЦІАТИВНИЙ КУЩ»
  • Назвіть все, що виникає у вашій памяті з теми «Час»

 

             секунда      хвилина                               тиждень          місяць     рік  

                                                            Час

         Година      доба                                              століття            тисячоліття

 

  • Що об’єднує ці дві групи слів?
  • Як ви гадаєте, з чим пов’язані  одиниці вимірювання часу?
  1. Виступ групи науковців.

1 науковець.  Одиниці вимірювання часу пов’язані з рухом нашої планети Земля нав­коло Сонця і рухом Місяця навколо Землі, Землі навколо своєї осі. Земля робить один оберт навколо Сонця за 365 діб (або у високосному році за 366 діб).

 2 науковець. За час, коли Земля обертається навколо Сонця 1 раз,

 Місяць обертається навколо Землі 12 разів, тому 1 рік — 12 місяців.

Земля обертається навколо своєї осі за 1 добу.

В 1 добі 24 години.

В 1 годині 60 хвилин.

В 1 хвилині 60 секунд

3 науковець Найбільшими проміжками часу є століття і тисячоліття,

 1 століття = = 100 років,

1 тисячоліття = 1000 років.

Зараз у нас 2018-ий рік. Повних тисячоліть минуло 2 та ще 18 років. Отже, ми живемо у третьому тисячолітті.

3. Робота в зошитах.

Запишемо таку інформацію:

 

   1доба=24год            1р.=365 (366)д 100р.=1 ст.

   1год=60хв                1р.=12 міс. 1000р.=1 тис.

   1хв=60с                    1міс.=28(29)дн.,30(31)дн

(Наголошую про скорочення і запис. Дні, місяць, рік пишемо скорочено, ставлячи крапку, а година, хвилина, секунда – пишемо без крапки.)

 

4.Фізкультхвилинка   «Посмішка»    

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ТА ОСМИСЛЕННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ                                               1. Історія годинників. 

  (Виступ групи пошуковців «Історія винайдення часу» з використанням електронного додатку до журналу «Джміль»)

1 пошуковець.  Віртуальна екскурсія у музей вимірювання часу

сонячний     водяний     пісочний    атомний

 

                             годинник               

 

механічний          свічковий       електронний     

     2 пошуковець. .Відеоролік «Подорож у минуле»

 

3. Визначення часу за годинником Робота за підручником  с.129 №793

-Який час показує кожний  годинник?

- Який час буде показувати кожний  годинник через 10 хвилин?

4. Робота з моделями годинників

 -Покажіть на годиннику

 9 годин З0 хвилин, 8 годин, пів на другу, без 10 хвилин 7.

4 години 45 хвилин, 20 хвилин на 9.

5. Закріплення знань на  картках  з циферблатами. Робота  в парах

  • Знайдіть котру годину покаже кожний годинник

Описание: cifr-08ймт.jpgОписание: cifr-08й.jpgОписание: cifr-08йм.jpg 

 

 

 

 

 9 годин                              11 годин 40 хвилин                    10 годин 25 хвилин

  21 година                          23 години 40 хвилин,                   22 годин 25 хвилин

4.Перетворення одиниць часу. (коментоване письмо)

 

Запишемо у секунд:

2хв = 120 с

2хв10с = 190 с

У годинах: 3 доби = 72 год

У хвилинах: 3 год = 180 хв

3. Самостійне виконання завдання

3 доби - 28 год                     15 год + 9 год

     27 хв + 33 хв                      92 с - 1 хв

56 с + 4 с                           

Перевірка 72 год= 1доба 20 хв ,   60 хв = 1 год,    60 с = 1 хв,     24 год = 1доба,   32 с .  

5. Хвилинка-цікавинка. Виступ учня з групи мовників

1 мовник .Прислів я про час.

  • Бережи час, час за гроші не купиш.
  • Все добре у свій час.
  • Всякому овочеві свій час.
  • Згаяного часу і конем не доженеш.

 — Як ви вважаєте, хвилинка — мало це чи багато?

  1. Виступ дівчаток – хвилинок

1-ша хвилинка.  Дятел може довбати дзьобом 20 разів на секунду.

Цікаво спостерігати за зимівлею дятлів. Дятли можуть як відлітати у теплі краї, так і зимувати в рідних лісах. Крім комах, великий плямистий дятел харчується яйцями і пташенятами інших птахів. Дятел може за один прийом їжі з’їсти до 1000 мурах.

2-га хвилинка. . Колібрі махають крилами від 60 до 80 разів на секунду.

Колібрі є самим ненаситним птахом на Землі. Протягом всього одного дня ця диво-пташка з’їдає таку кількість їжі, яка перевищує її масу удвічі. Колібрі необхідно кожні десять хвилин харчуватися нектаром з високим вмістом цукру.

 

3-тя хвилинка. Тривалість життя мухи складає 14 днів

Кімнатна муха може змахувати крилами до 200 разів на секунду. Не всі види мух є шкідливими. Одні поїдають померлих тварини і рослини, після перетравлення перетворюють їх на речовини, які збагачують грунт, інші види мух є запилювачами рослин.

4-та хвилинка   Серце кита бється тільки 9 разів у хвилину. Дорослий кит за 2 секунди вдихає 2400 літрів повітря.

5-та хвилинка. У середньому курка відкладає 190 яєць на рік. Вона здатна запам’ятовувати більше 100 осіб; відрізняти господаря від інших людей більш ніж з 10 метрів; добре орієнтуватися у часі; легко навчаються.

- Яке значення має секунда, хвилина як для людини так і для всіх живих організмів?

3.Розв язування практично-зорієнтованих задач  (усно)  

      1) Ластівка вилетіла із гнізда о 10 год 50 хв. Коли вона повернеться, якщо політ тривав 10 хв?

2) О  8 годині ранку розкривають свої квіти нагідки, а закриваються о 16 годині дня. Скільки часу цвіла квітка?

3) Квітка картоплі закривається  о 14.00, а цвіте 7 годин. О котрій годині вона почала розкриватися?

VІ. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

  1. Робота за підручником

Розв язування задачі №792

  • Прочитайте задачу.
  • Про що в ній розповідається?

 – Прочитайте перше питання задачі.

  • Як дізнатися скільки часу триває урок і перерва разом?
  • Прочитайте друге питання задачі.
  • Як дізнатися на скільки урок довший за перерву?
  • Запишіть розв’язання самостійно

   2. Розв'язування логічної задачі

Є піскові годинники на 3 хв і 7 хв. Потрібно опустити яйце в воду, що кипить, рівно на 4 хв. Як це зробити за допомогою цих годинників?

Розв’язання. Слід поставити годинники працювати одночасно. Коли пісок в трихвилинному годиннику витече, покласти в воду яйце. Час роботи семи- хвилинного годинника, що залишився, дорівнюватиме 4 хв. 

VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ. Рефлексія

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Що було для вас найважчим?

Для мене було найважчим…

Що вдалося зробити без проблем?..

Чи виправдилися ваші очікування?..

  1. Яке завдання було найцікавіше? А що найбільше  запам’яталося? Чи виникали труднощі при визначенні часу? Як можна використовувати отримані знання у житті?

 

Визначення настрою. ( створення «Індикатора настрою» за допомогою смайликів. Учні стікерами визначають свій настрій. Підводиться підсумок.)

 

Було цікаво………Результат пошуку зображень за запитом "види смайликів"

Було важко…….. Пов’язане зображення

 

Тепер я можу…….   Пов’язане зображення

 

Я навчився…….          ÐŸÐ¾Ð²â€™ÑÐ·Ð°Ð½Ðµ зображення

 

   Мене здивувало…….Пов’язане зображення

 

  Мені захотілось…..Пов’язане зображення

 

VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

с. 46,  виконати завдання 798; 799,

Дякую за урок.

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
27 серпня 2018
Переглядів
8966
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку