уроку
з учнями 6 класу
На тему: «Звички і здоров’я.».
Підготував:
Вчитель основ здоров’я
Дичковський В.М.
Тема уроку тренінгу: Звички і здоров’я.
Формування корисних і шкідливих звичок у підлітків. Спосіб життя і звички.
Мета:
Розкрити чинники, які впливають на формування корисних і шкідливих звичок, сприяти усвідомленню необхідності формувати корисні звички і позбуватися шкідливих.
Результати навчання:
Наприкінці заняття учні мають уміти,
-
Пояснити значення термінів “навиків” та “звички”.
-
Навести приклади здорових і шкідливих звичок.
-
Назвати чинники, що впливають на процес формування звичок.
-
На висти аргументи на користь відмови від шкідливих звичок.
-
Продемонструвати вміння аналізувати свої звички і розробляти план, як позбутися шкідливих звичок.
Обладнання і матеріали:
-
Аркуш паперу формату – а2,а3,а4.
-
Олівці, фламастіри, маркери, ножиці, скоч, клей.
Орієнтовний план уроку – тренінгу:
-
Вступне слово вчителя (8хв).
-
Робота в групах, інсценування (10хв).
-
Інформаційне повідомлення (6хв).
-
Аналіз ситуації (10хв).
-
Підсумкове завдання (6хв).
Стартові завдання:
-
Привітайте учнів, назвіть тему і завдання уроку.
Вступне слово вчителя:
-
На усьому уроці ви з’ясуєте що таке навички та звички.
-
Зрозумієте, чому важливо навчитися правильно задовольняти свої потреби; дізнатися, які життєві навички запобігають виникненню шкідливих звичок.
Навичка: це здатність робити щось майже автоматично, не замислюючись, як ти це робиш.
Звичка: це спосіб поводитися, не замислюючись, чому ти це робиш.
-
Мозковий штурм “ Які бувають звички”.
-
Поділ звичок на корисні та шкідливі для здоров’я.
-
Читання уривка з повість Марка Твена “ Пригоди Тома Сойєра”.
-
Запитання до обговорення.
(Яку звичку мав Том Сойєр – корисну чи шкідливу.)
Пригадайте кілька ваших звичок.
Які з них вам подобаються (висловлюються ті хто бажає).
Яких звичок хотіли б позбутися?
(Запишіть їх на аркуш паперу і викиньте в кошик для сміття).
Робота в групах:
-
Об’єднайте учнів у групи
-
За допомогою таблиці підготуйте демонстрації здорових і шкідливих способів задоволення базових потреб.
-
Виступи груп, обговорення. Інформаційне повідомлення: “Як формуються звички? Чи важко змінити звичку”.
Підсумкове завдання:
-
Обговорення в колі. Кожний учасник висловлює свою думку про те, як можна запобігти появ шкідливих звичок. Наголосіть: щоб запобігти шкідливим звичкам, необхідно обирати позитивні зразки для наслідування, навчитися правильно, розумно задовольняти власні потреби та розвивати навички протидії негативному соціальному тиску.
Завершення тренінгу:
-
Вправа “Слон”. За вдяки сстимуляції мозочка поліпшується слух, зір, пам'ять. Стати в коло ноги на ширині плечей, нахилити голову вліво так, щоб вуха торкнулись плеча. Підняти ліву руку і дуже повільно виписувати нею велику лежачу вісімку. Очима стежити за кінчиками пальців. Зробити 5 разів. Опустити руки. Нахилити голову до правого плеча і повторити вправу.
Додаткове завдання:
-
Назвати кілька звичок, яких учень набув наслідуючи маму, тата, сестру чи брата.