Урок "Самооцінка та здоров’я. Поняття самооцінки. Формування адекватної самооцінки. ВЖР- 1. Самооцінка і здоров’я людини."

Про матеріал
Даний урок с елементами тренінгу. Ознайомлює учнів з формуванням самооцінки, показує недоліки завищеної і заниженої та переваги адекватної самооцінки, націлений на формування рис успішної людини.
Перегляд файлу

Тема: Самооцінка та  здоров’я. Поняття самооцінки. Формування адекватної самооцінки.  ВЖР- 1. Самооцінка і здоров’я людини.

Мета: Пояснити учням, як формується самооцінка, обговорити недоліки завищеної і заниженої та переваги адекватної самооцінки.

Очікувані результати: Наприкінці заняття учні:

  • пояснюють значення терміна «самооцінка»;
  • розпізнають занижену, завищену й адекватну самооцінку в запропонованих ситуаціях;
  • називають щонайменше дві переваги адекватної (здорової) самооцінки;
  • пояснюють, як самооцінка впливає на поведінку людини;
  • демонструють уміння адекватно оцінювати себе, підвищувати самоповагу завдяки вибору і досягнення цілей.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Вступна частина

1. Знайомство. Добрий день. Я рада зустрічі з вами.  Упевнена, що сьогодні і ви,   і я отримаємо задоволення від спілкування. Нагадую, мене звати Тетяна Іванівна. Я вже багато років працюю вчителем. Ціную креативних, творчих, цілеспрямованих людей. Мій улюблений колір – червоний, тому що це колір активності. Обожнюю кататися на ковзанах, захоплююся фільмами в жанрі фентезі і із задоволенням подорожую.

Я дуже хочу дізнатись про вас більше.

  • Якщо ви вітаєтеся один з одним при зустрічі – потисніть один одному руку.
  • Якщо в школі ваш настій покращується – усміхніться один одному.
  • Якщо ранкова гімнастика додає вам енергії – зробіть «клас».
  • Якщо ви налаштовані на активну співпрацю на уроці – дайте «п’ять» тому хто поряд.

Я побачила, що ваш клас дружний, активний, позитивний.

2. Постановка мети. Сьогодні на уроці ми:

  • поглибимо знання про складові здоров’я;
  • дізнаємося, що таке самооцінка, як вона впливає на поведінку і здоров’я людини;
  • ви отримаєте життєві навички формування позитивної самооцінки і поради як досягти успіху у житті.

Я сподіваюся, що наша праця буде  активна і плідна. І ми не будемо забувати про правила дружньої співпраці.

3. Домовленість про правила.

  • Бути уважним;
  • Бути доброзичливим;
  • Посміхайся;
  • Дотримуйся регламенту;
  • Говори по черзі;
  • Поважай думку іншого.

ІІ. Основна частина.

Мозковий штурм.

Увага на екран!

  • Чи знайомі вам обличчя цих людей?
  •  Хто вони?
  •  А хотіли б ви бути схожими на них – відомих та успішних?
  • Як ви вважаєте, в яких сім’ях народилися ці люди, що могли їх батьки дати своїм дітям?

Висновок : Усе у ваших руках. Головне – обрати мету в житті, йти до неї хоча б маленькими кроками. Не забувати, що Альберт Ейнштейн порівнював наше життя з їздою на велосипеді.

Інформаційне повідомлення.

Але спочатку треба уміти реально оцінити себе. Що це означає оцінити себе?

 (Обговорення в парах).

  • Діти формулюють визначення самооцінки.
  • Порівнювання формулювання поняття «Самооцінка» з науковим.

Самооцінка може стосуватися різних особливостей людини:

  • Зовнішності;
  • Розуму;
  • Характеру;
  • Вчинків;
  • Поведінки.

Самооцінка змінюється протягом життя, коли людина набуває досвіду.

Обговорення фрагменту фільму «Морозко»

Не завжди люди оцінюють себе правильно, реально. Така самооцінка називається неадекватна.

А яка самооцінка буде адекватна? Неадекватна буває завищена і занижена.

Складіть схему «Самооцінка».

Робота з підручником. ( Об’єднання класу в три групи)

Завдання І група: Як завищена самооцінка впливає на поведінку і здоров’я людини?

Завдання ІІ група: Як занижена самооцінка впливає на поведінку і здоров’я людини?

Завдання ІІІ група: Як адекватна самооцінка впливає на поведінку і здоров’я людини?

Аналіз ситуації (об’єднання в групи по 4 учні). 4 хв.

Діти отримують зображення прояви різних видів самооцінки.

  • Визначити вид самооцінки;
  • Аргументуйте свою думку.

Особливу увагу звертаємо на зображення ослика Іа.

Розказати дітям про «Ігри нескорених»  в Торонто, де наша команда завоювала 14 медалей (8 золотих, 3 срібних, 3 бронзових).

Релаксація. Ми гарно попрацювали, тепер відпочинемо. Сядьте зручно, уявіть себе квіткою на чарівній галявині. (Відеокліп).

Якою квіткою ви себе уявили?

Кожен бачить себе по різному, оцінює себе по різному, але кожен мріє бути ідеальною людиною. Тому створимо портрет успішної, ідеальної людини. Попрацюємо з роздатковим матеріалом.

Індивідуальна робота з роздатковим матеріалом.

  1. Із запропонованих рис виберіть і запишіть на пелюстках квітки ті, які на вашу думку належать успішній людині.
  2. Корені квітки це риси притаманні зараз вам. Випишіть їх.
  3. Щоб квітка росла і квітла їй потрібна водичка та сонечко. Укажіть на промінчиках сонця тих, хто допоможе вам стати кращими в цьому житті.

 

Обговорення результатів: Тепер ми бачимо, що є над чим працювати і до чого стриматися.

А взагалі, які ви молодці, як гарно ви працюєте, я вами дуже задоволена.

Похвала та самооцінка вони пов’язані? Переглянемо відео і зробимо висновок, що ще крім поведінки впливає на самооцінку:

  • Похвала,
  • Критика,
  • Думки інших,
  • Інтернет,
  • Засоби масової інформації.

Перешкоди та критика зустрічають в житті часто. Для людей з адекватною самооцінкою вони ідуть на користь – підштовхують до нових кроків, вперед до успіху. Все розпочинається з формування адекватної самооцінки, з порад по самовдосконаленню.

Я хочу, щоб ви зараз ознайомилися з порадником «Шлях до успіху». Сподіваюся, що ці поради допоможуть вам стати успішними людьми.

«Шлях до успіху»

  • Налаштуйся на успіх. Повір, що тобі під силу.
  • Подумай, від кого можеш отримати допомогу (батьки, друзі, лікар). Звернися до них.
  • Щодня оцінюй свої результати.
  • Не бійся помилок і невдач. Якщо у тебе щось не виходить, зміни свої плани або спробуй ще раз.
  • Вітай себе з кожним успіхом. Стримай це як належну винагороду за свою працю, терпіння і силу волі. Людина, яка не любить себе, схильна применшувати свої досягнення, вважати їх випадковими. Тому тільки-но подумаєш про себе погано, згадай, що вдалося тобі, за що тебе похвалили.

Домашнє завдання.

  • Перевірити, як запам’ятався вам урок, відповідаючи на запитання підручника с. 61.
  • Думаю, буде цікаво відповідати на запитання тесту с. 152 та визначити власну самооцінку.

Підбиття підсумків.

Ви гарно працювали, були активними. Яку б оцінку кожен із вас поставив собі за роботу на уроці?

От бачите, із самооцінкою у нас все гаразд. Подякуємо собі за роботу оплесками.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Роздатковий матеріал

G:\ОЗ-6\ОЗ6 (9-15)\Урок 13 Самооценка и здоровье\Иллюстрации\5866.jpgG:\ОЗ-6\ОЗ6 (9-15)\Урок 13 Самооценка и здоровье\Иллюстрации\5866.jpgG:\ОЗ-6\ОЗ6 (9-15)\Урок 13 Самооценка и здоровье\Иллюстрации\5866.jpg 

G:\ОЗ-6\ОЗ6 (9-15)\Урок 13 Самооценка и здоровье\Иллюстрации\Ia.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

G:\ОЗ-6\ОЗ6 (9-15)\Урок 13 Самооценка и здоровье\Иллюстрации\0920091382535.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

G:\ОЗ-6\ОЗ6 (9-15)\Урок 13 Самооценка и здоровье\Иллюстрации\5866.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 січня 2019
Переглядів
3424
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку