ТЕМА УРОКУ: «УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ ЗА ТЕМОЮ «УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ В ХVI ст.».

Про матеріал

Мета:

1) повторити, узагальнити та закріпити знання, набуті учнями впродовж вивчення теми; розвивати вміння та навички, які формувалися на попередніх уроках;

2) виховний аспект уроку реалізується в результаті осмислення учнями подій минулого своєї Батьківщини й формування позитивного емоційно-особистісного ставлення до них;

3)спонукати учнів до подальшого поглиблення знань; продовжити формувати і вдосконалювати в учнів уміння і навички; виховувати інтерес до національної історії.

Тип уроку: повторювально-узагальнюючий.

Обладнання: підручник, атлас, стінні карти, що використовувалися впродовж вивчення теми, дидактичні матеріали.

Перегляд файлу

ТЕМА УРОКУ: «УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ ЗА ТЕМОЮ «УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ В ХVI ст.».

(Історія України, 8 клас)

 

 

Мета:

1) повторити, узагальнити та закріпити знання, набуті учнями впродовж вивчення теми; розвивати вміння та навички, які формувалися на попередніх уроках;

2) виховний аспект уроку реалізується в результаті осмислення учнями подій минулого своєї Батьківщини й формування позитивного емоційно-особистісного ставлення до них;

3)спонукати учнів до подальшого поглиблення знань; продовжити формувати і вдосконалювати в учнів уміння і навички; виховувати інтерес до національної історії.

Тип уроку: повторювально-узагальнюючий.

Обладнання: підручник, атлас, стінні карти, що використовувалися впродовж вивчення теми, дидактичні матеріали.

 

Методичні рекомендації щодо проведення уроку

Необхідність періодичної систематизації знань і умінь, навичок, які учні набувають під час вивчення матеріалу, не підлягає сумніву. У шкільній практиці осмисленню вивченого матеріалу слугують уроки узагальнюючого повторення за проблемами, темами, розділами курсу та підсумкове повторення в цілому.

Цей урок не повинен перетворюватися на звичне механічне відтворення вивченого матеріалу. Зробити це усім учням класу за 45 хвилин просто неможливо. Потрібно також пам’ятати, що одноманітні форми роботи спричиняють швидку втому учнів, унаслідок чого значно погіршуються якісні показники їхньої праці.

Урок узагальнення є підсумком його участі в різних формах роботи на уроці, спрямованих на виявлення опанування інтелектуальними і практичними вміннями та навичками, передбаченими шкільною програмою. Здійснюючи повторення і перевірку вивченого матеріалу, вчитель, за наявності часу, може також викласти нові факти, які учні опанують досить легко, оскільки вони увійдуть до вже сформованої системи знань. Такі паузи дозволяють учням відпочити перед новими  формами роботи.

 

 

ПЕРЕБІГ УРОКУ

 

І. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель повідомляє учням тему уроку, його завдання та інформує про основні форми роботи.

ІІ. ПОВТОРЕННЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ

Учитель стисло нагадує основний матеріал, що навчався упродовж опрацювання теми.

Вступна бесіда

1) Вивчення якої теми ми завершили?

2) Які головні події відбулися в період, що ми вивчили?

3) Перегляньте назви параграфів вивченої теми та запропонуйте інші назви до них.

 

Дидактична гра «Відгадай герой»

Правила гри. Один з учасників (ведучий) виходить за двері. Усі інші «загадують» імя будь-якого історичного діяча. Ведучий повертається до класу й повинен відгадати, імя якого діяча загадали учні. Йому дозволяється ставити питання, на які можна давати відповіді «так» чи «ні». Доцільно обмежити кількість запитань (наприклад пять), за якими потрібно відгадати імя історичного діяча. Виграє той, хто відгадає імя за меншу кількість питань.

Дидактична гра «Віднови втрачене»

Правила гри. Учитель пропонує речення, у яких не вистачає якогось терміна, прізвища, дати, назви тощо. Учні, спираючись на вивчений матеріал, відновлюють утрачене. Кожна правильна відповідь дає можливість отримати один бал. Гру можна проводити з усім класом або окремими учнями. З усім класом її доцільно проводити в письмовій формі.

Приклад запитань

1) Нова доба історії України – це період, що тривав від ….. до…… ст.

2) Перша згадка про українських козаків подана у «Хроніці Польщі» Мартина Бельського під…р.

3) Першою відомою Січчю вважають фортецю, що була зведена на….. князем…. .

4) Легке маневрене судно, яке використовували козаки у своїх морських походах, називалися…. .

5) Центром реєстрового козацтва було місто….

6) Перше козацьке повстання кінця ХVI ст. відбулося під керівництвом…. .

7) Король… у…. р. надав реєстровому козацтву клейноди… .

8) Запорозька Січ поділялася на….. куренів.

9) Символом влади козацького полковника був (ла)… .

10) Берестейська церковна унія була укладена …. Р., у результаті якої утворилася…. .

11) У результаті Люблінської унії більшість українських земель опинилася під владою… . На цих землях були утворені….. воєводства.

12) Пересопницьке Євангеліє було створене в…. р.

Завдання

1) Складіть перелік подій з історії  України ХVІ ст., які ви вважаєте найважливішими. Обгрунтуйте свій вибір.

2) Поясніть значення понять і термінів: «низове козацтво», «реєстрове козацтво», «Запорозька Січ», «клейноди», «козацька республіка», «братства», «національно-визвольний рух».

3) Назвіть імена видатних історичних діячів цієї доби. У чому ви вбачаєте їх внесок в історію України ХVІ ст.?

4) Якою була структура українського суспільства в ХVІ ст.?

5) Схарактеризуйте причини і наслідки виникнення українського козацтва.

6) Якими були передумови і причини укладення Люблінської унії? Проаналізуйте, які зміни відбулися внаслідок Люблінської унії на українських землях.

7) Як розвивалося церковне життя на теренах України в ХVІ ст.? Поясніть причини та наслідки Берестейської церковної унії.

Завдання за історичною картою

1) Простежте, як змінювалась територія розселення українців у ХVІ ст. Порівняйте її із сучасними кордонами України.

2) Як змінювалося впродовж 16 ст. державна приналежність українських земель? Визначте, під владою яких держав перебували українські землі.

3) Назвіть воєводства, утворені на українських землях у складі Речі Посполитої та їхні центри.

4) Покажіть місця розташування Запорозьких Січей та володіння Війська Запорозького в ХVI ст.

5) Які території були охоплені козацькими повстаннями 90-х рр. 16 ст.?

6) Покажіть, де були створені найвизначніші культурні памятки цієї доби.

ІІІ. ПІДСУМКИ УРОКУ

Сьогодні на уроці ми разом пригадали й узагальнили матеріал теми. Опрацьований і повторений матеріал повинен стати основою для підготовки до тематичного оцінювання знань.

ІV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 

docx
Додано
29 серпня 2018
Переглядів
1658
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку