Професія: «Перукар (перукар - модельєр)»
Кваліфікація: перукар 2 класу
Майстер в/н Ілієва .Л.С.
План уроку
Тема програми «Прогресивні технології хімічної завивки волосся»
Тема уроку: Виконання різних видів хімічної завивки з використанням сучасних
препаратів .
Мета уроку:
Навчальна: удосконалювати та систематизувати уміння при виконанні складних робіт хімічної завивки.
Формування навичок при вирішенні складних виробничих завдань
Розвивальна: розвивати логічне, аналітичне мислення при вирішенні виробничих ситуацій, терплячість,
самостійність в роботі
Виховна: виховувати естетичний смак, формувати вимогливість до оцінки своїх знань,
доброзичливість, культуру спілкування
Тип уроку: вдосконалення вмінь та формування навичок
Вид уроку: практичний з елементами інтерактивної технології
Форма проведення: робота в «малих» групах
Методи навчання: робота в «малих» групах, бліц – турнір, кросворд ,хмаринка слів, робота з карткою
завданням, заповнення таблиці, інтерактивнІ вправа .
Методична впровадження нових інтерактивних методів і форм навчання, елементів гри, як засобу
мета: підвищення ефективності уроку та зацікавленості учнів до обраної професії .
Дидактичне
забезпечення: інструктивні – технологічні картки: «Виконання прикореневої хімічної завивки»,
«Хімічна завивка на шапочку», « Хімічна завивка на шпилько подібну коклюшку»
«Виконання хімічної завивки вертикальним способом», «Виконання спіральної
завивки », «Хімічна завивка на хвостики», «Хімічна завивка на 2коклюшки» ;
міні плакати: «Різновидності завивок», «Підготовчі роботи», «Метод традиційного
накручування», «Матеріали та інструменти для виконання хімічної завивки»,
«Недоліки хімічної завивки»; картки – завдання; таблиця оцінювання.
Матеріально- коклюшки, гребінці, , препарат «Локон» і «Смарт Вейс» , біо завивка « Софт», гумові рукавички, губка
техничне для нанесення препаратів, затискачі для волосся, утеплювальний ковпак,
забезпечення мисочки, таймер, рушники, засіб для виконання завивки, засіб для фіксації, шампунь,
уроку: бальзам для поновлення структури волосся, щітки, електричний фен, скріпляючи
матеріали (лак, пінка), перукарська білизна .
Міжпридмет- перукарська справа, тема уроку: «Правила і прийоми накручування волосся на
ні зв’язки: коклюшку, технологія виконання хімічної завивки
основи санітарії і гігієни, тема уроку: «Санітарно – технічні вимоги при виконанні
хімічної завивки»
матеріалознавство, тема уроку: «Склад розчинів до хімічної завивки», «Догляд за
волоссям після хімічної завивки»
охорона праці, тема уроку: «Техніка безпеки праці при виконанні хімічної завивки
волосся»
Список основної
і додаткової літератури: 1. Л.Г.Гутиря «Сучасна перукарська справа», видав. «Фоліо», 1998 р.
2. І.В.Маріна «Хімічне завивання волосся», видав. «БАО», 2000 р.
3. Е.П.Голубева «Ваше волосся», видав. «Ексмо», 2004 р.
4. М.М.Фіцука «Педагогіка вищої школи», «Академ видав»,2006.р.
На дошці епіграф «НЕ КАЖИ НЕВМІЮ , А КАЖИ НАВЧУСЬ»
Проблемно пошукове завдання « Чи є майбутнє у зачісок на основі хімічної завивки» ?
Хід уроку:
І. Організаційний момент:
1. Перевірка наявності учнів;
2. Перевірка готовності до роботи учнів та навчально – виробничої майстерні;
3. Допуск з техніки безпеки.
ІІ .Вступний інструктаж:
1. Повідомлення теми програми і уроку
Тема програми: «Прогресивні технології хімічної завивки волосся»
Тема уроку: Виконання різних видів хімічної завивки з використанням сучасних препаратів
Мотивація теми уроку: На попередніх уроках, ми навчилися виконувати хімічну завивку по
накручуванню волосся на коклюшку горизонтально та вертикально.
Сьогодні на уроці ми виконуємо хімічну завивку прогресивною технологією з використанням
інноваційного препарату «Смарт вейс» для того, щоб у майбутньому володіти новими
технологіями виконання хімічної завивки.
2. Актуалізація опорних знань, умінь, навиків учнів, необхідних для проведення наступних структурних елементів уроку:
Повідомлення теми, цілей та задач уроку.
Слово майстер .
Переглянувши ці прекрасні зачіски на основі хімічної завивки волосся, я думаю, що ви зрозуміли що ми продовжимо говорити про хімічну завивку. Тема нашого уроку - «Прогресивні технології хімічної завивки. Виконання різних видів хімічної завивки з використанням сучасних препаратів ». Ми з вами повторимо основні етапи хімічної завивки, поняття, вирішимо різні завдання, застосовуючи отримані знання на попередніх заняттях .
Епіграфом уроку є «НЕ КАЖИ НЕВМІЮ , А КАЖИ НАВЧУСЬ».
Слово майстра:
Хімічна завивка сьогодні виконується в перукарнях часто і вам як майбутнім перукарям, щоб в подальшому добре виконувати цю послугу, треба мати гарні знання. Для систематизації знань виконаємо різні завдання і ми побачимо наскільки ви засвоїли тему «Хімічна завивка».
За час навчання ви відпрацювали виконання хімічної завивки за всіма кваліфікаційними рівнями професії: «перукаря». Сьогодні на уроці нам потрібно пригадати виконання різних видів хімічної завивки. Для цього урок ми проведемо у формі змагання.
Попередні ви були поділені на групи і вам було потрібно обрати назву групи , логотип і хто буде лідером .
1 Команда «Шарм « лідер- Аліна Панаморенко.
2 Команда «Стиль « лідер - Наталя Кавун.
На відкритому уроці присутні експерти учні групи ТП 211 Хоменко Дар’я , Бірюкова Карина.
Умови змагання:
Завдання експертів – оцінити роботу «малих» груп і окремих учнів та виставляти оцінки в таблицю оцінювання. Експерти можуть після виконання завдання групами доповнювати або спростувати відповіді , оцінувати . В змаганні виграє та група, яка набере більше загальну суму оцінок.
Таблиця оцінювання
П.І. Б. |
Підготовчі роботи 0,5б |
Охорона праці 0,5 б |
Фронтальне опитування 0,5 б |
Виконання Л.П.Р. 4б |
Виконання хімічної завивки 4 б |
Заключні роботи 0,5б |
Оцінка |
1. |
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
|
Бесіда з учнями:
Завдання1
Пригадаємо правила охорони праці при виконанні хімічної завивки
Запрошуємо по одному учнів з кожної групи ,за повну відповідь з охорони праці при виконанні хімічної завивки , отримають пелюстки та команда в якої набирається найбільша кількість пелюсток отримає 05 болів
Завдання 2
Розв’язування кросворду. Якщо кросворд розв’язаний правильно то по вертикалі буде назва інструменту для хімічної завивки волосся .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
||||||||||||||
Очікуваний результат
|
п |
е |
р |
м |
а |
н |
е |
н |
т |
|||||
|
х |
н |
а |
|
||||||||||
|
с |
п |
о |
н |
ж |
|
||||||||
ф |
і |
к |
с |
а |
т |
о |
р |
|||||||
|
к |
о |
к |
л |
ю |
ш |
к |
а |
|
|||||
ш |
А |
м |
п |
у |
н |
ь |
|
|||||||
|
т |
а |
й |
м |
р |
|
||||||||
к |
Л |
і |
м |
а |
з |
о |
н |
|
||||||
|
к |
е |
р |
а |
т |
и |
н |
|
||||||
|
л |
о |
к |
о |
н |
|||||||||
|
б |
і |
о |
з |
а |
в |
и |
в |
к |
а |
|
|||
Розв’язування Хмаринка слів - визначити препарати для хімічної завивки.
Завдання 3
А зараз перевіримо ваші знання за даною темою пропоную завдання « Що означає слово?« .Права на відповідь мають учні , які швидко піднімають руку, за кожну обґрунтовану відповідь отримають 0,5 балів .
Дидактична гра «Що означає слово?»
Поясніть значення слів:
1)біозавивка;
2) фіксаж;
3)пропарювання;
4)кортекс;
5)нейтралізація;
6)фіксація;
7) коклюшка;
8)папільйотка;
9)Що за людина
зображена на картинці?;
10) зачіска.
Очікуваний результат
Завдання 4
Нагадуємо що ви повинні були зробити домашнє завдання що було вам надано на попередньому уроці .
Домашнім завданням учнів на тему
«Чи актуальна хімічна завивка волосся сьогодні?».
»Чи є майбутнє у зачісок на основі хімічної завивки «
Відповіді на ці запитання ви надасте на прикінці уроку.
Чи актуальна хімічна завивка волосся сьогодні?
Краса - поняття складне і для кожного часу має своє певне значення . Однією з основних складових привабливої зовнішності є зачіска.Завитки завжди були актуальні. Зробити кучері на тривалий час допомагає хімічна завивка. Тому вона сьогодні стає все більш популярною та актуальною. За допомогою кучерів можна відтворити будь який стиль. Існує безліч технік і різних перманентних складів. Майстри салонів, що роблять завивку, підходять до цього питання індивідуально і творчо, враховують, в першу чергу, побажання клієнта, тип і структуру волосся, форму обличчя і очікуваний результат. Дають індивідуальні поради по догляду за волоссям та його укладанні. Підбирають найбільш відповідну форму стрижки і вид «хімії».
Завдання 5
Перед показом хімічної завивки сучасними препаратами приступаємо до наступного завдання .З кожної групи запрошую одного учня витягуємо хто перший відповідає , якім потрібно дати відповіді на такі питання – підготовчі роботи , матеріали при виконанні хімічної завивки , види хімічної завивки ,методи нанесення хімічного препарату .За повну відповідь отримують 0,5 балів .
При хімічній завивці сьогодні використовують бігуді різної форми: вертикальні, спиці, шпильки, «бумеранги». Завдяки цьому виходить ефект кучерів або локонів різної інтенсивності та виду. Зачіска виглядає модно, красиво і природно, додаючи зовнішності чарівного шарму. Мода на зачіски непостійна і мінлива, але пишні локони залишаються актуальними завжди. Хімічна завивка - це чудовий вихід для жінок з тонкими і м'якими волоссям, а також для тих, хто просто хоче завжди мати красиву зачіску.
При вивченні цієї теми –«Виконання завивки сучасними препаратами « намагаюсь не тільки і не стільки навчити правильної організації робочого місця , технологічної послідовності виконання операції , вірному підбору препарату , інструменту та матеріалу ,але й чіткому розумінню ,що час не стоїть на місці з’являються новітні препарати , сучасні методи виконання хімічної завивки .
Сьогодні на нашому уроці ми будемо використовувати сучасний препарат 2019 року
“Smart Wevs”
Відео
Перед виконанням виконуємо підготовчі роботи ,покриваємо клієнта пеньюаром , одягаємо комірець , зовнішній огляд шкіри голови і волосся в нашого клієнта 3 група волосся ,якщо виявлено садіни різні захворювання робити хімічну завивку можливо ? Ні. Перевіряємо волосся на розрив на чутливість до хімічного розчину на шкірі за вухом наносимо хімічний розчин 10-15 хв ,як що не має почервоніння можна робити хімічну завивку . Треба вимити волосся шампунем перед виконанням хімічної завивки яким? При виконанні «розумних» локонів завжди використовують непрямий метод нанесення препарату . Накручуємо на бумеранги методом кільцева хімічна завивки. Починаємо накручувати з якій зани? (потилиці) Згортаємо рушник джгутом і пов’язуємо навколо голови чому ?При виконанні «розумних « локонів утеплювальний ковпак не одягаємо . Витримка часу 15 – 30 хв для нашого клієнта час витримки 15 хв на вашу думку чому ?
Відео
Провели підготовчі роботи
Вимили волосся ,яким шампунем ?
Феном просушуємо щоб прибрати зайву вологу .
Накручуємо горизонтальним способом .
Який вид хімічної завивки ? частковий.
Який метод нанесення препарату? Змішений.
Час витримки 15хв.
За 5 хв робимо перевірочні роботи на кожної зоні розкручуємо на один два обороту , якщо завиток не задовольняє ,можливо додати додатковий час витримки хімічного засобу на волоссі .
Виконуємо пропарювання .
Накладаємо фіксуючий засіб.
Чим ця техніка відрізняється від класичної хімічної завивки? Не витримуємо фіксуючий засіб розкручуємо коклюшки .
Що рекомендуємо клієнту ?
Ми бачили, що отримали крутий завиток, за малий час і волосся залишилось не пошкоджене , блискуче.
Для закріплення матеріалу переходимо до наступного завдання
Завдання 6
Запрошуємо командирів кожної групи , які будуть відповідати на тестові запитання інтерактивних вправ
Яка група надасть більше відповідей отримає 0,5 балів ,або якщо рівно отримають по 0,5 балів .
Тестове завдання.
а)цистеін; б)кератин; в)дисульфід.
а)прямому методі; б)непрямому методі; в)змішаному методі.
а)один раз; б)2 рази; в)3 рази.
а)пропарювання; б)фіксації;
в)перед нанесення препарату для хімічної завивки.
5.Час витримки фіксатора до
а)10 хв.; б)15 хв.; в)30 хв.
6.Пасмо волосся відтягують від голови під кутом
а) 90º; б)любим; в)45º.
7.Час витримки препарату для хімічної завивки для нормального волосся яке важко піддається хімічній завивці
а) 15-25 хв.; б)8-18 хв.; в)30-60 хв.
8. Інструмент для хімічної завивки
а)формер; б)шейкер; в) спонж.
9. Утеплювальний ковпак одягають після нанесення
а)фіксатора; б)засобу для хімічної завивки ; в)під час нейтралізації.
10. При прямому методі нанесення препарату для хімічної завивки накручування волосся на коклюшки починають з
а)потиличної зони; б)не має значення з якої зони; в) тім’яної зони.
Очікуваний результат
1-а
2-б
3-б
4-б
5-а
6-б
7-а
8-а
9- б
10-а
В нашого клієнта пройшов час витримки хімічного розчину .
Проводимо перевірочні роботи , на всіх зонах розкручуємо на один ,два обороти бумеранги , ми задоволені результатом. В ції Технології не використовується фіксатор ,ми змиваємо розчин ,розкручуємо бумеранги ,використовуємо стабілізатор , змива ємо .
Наразі приступаємо безпосередньо до виконання практичних завдань хімічної завивки.
Ознайомлення учнів з умовами виконання картки – завдання
При виконанні Л.П.Р. ви отримали на початку уроку картку завдання , де ви повинні заповнити та визначити на пасмах волосся групу волосся , який засіб будете використовувати , час витримки хімічного засобу , час витримки фіксажу Підготовчі роботи при виконанні хімічної завивки та висновок вашей роботи . Ви маєте хімічний розчин препарат « Локон « , «Інова « для виконання різних видів хімічної завивки .
Ця робота оцінюється в 4 балів.
Картка завдання
Тип волосся |
Вибір препарату |
Довжина волосся |
Вибір коклюшки |
Вид завивки |
Час витримки препарату |
Час витримки фіксажу |
Оцінка |
1. Нормальне |
|
50 см |
|
|
|
|
|
2. Тонке |
|
20 см |
|
|
|
|
|
3. Фарбоване |
|
30 см |
|
|
|
|
|
4. Знебарвле- не |
|
40 см |
|
|
|
|
|
Підготовчі роботи
Висновок.
Кожний отримує свій варіант виконання лабораторно практичної роботи та виконання хімічної завивки на клієнті свого варіанту .
За виконання різновидів хімічної завивки без помилок – отримують 4 бали .
На виконання однієї роботи норма часу 2 год. 30 хв.
За час уроку кожен учень має виконати дві роботи.
1 Варіант: Хім зав на 2 коклюшки
Голубєва .Н.
Кальянова.К.
Пашко .А.
Панаморенко .А
Неговелова.А.
2 Варіант: Хім зав на шпильці
Дацьо .А.
Клиценко.П.
Райнчук. Н.
Караулова.О.
Полєхіна. Ю.
3 Варіант: Хім зав спіральна
Кавун .Н.
Ковпакова. Е.
Купрієнко .А.
Руснак . А.
Малярчук. І.
4 Варіант: Хім зав на косички.
Ланець . Я.
Михневіч. Я.
Сарака . Д.
Шеремет . В.
Запитання є.?
Не забуваємо що на виробничому навчанні присутні експерти які будуть оцінювати вашу роботу дотримання охорони праці санітарно -гігієнічних норм при виконанні практичних робот, при необхідності ви можете використовувати інструкційну – технологічну картку .Нагадуємо ,яка група набере найбільш балів , буде переможцем нашого уроку.
ІІІ. Поточний інструктаж:
1. Надання учням завдання для самостійної роботи:
- відпрацювати виконання хімічної завивки прогресивною технологією;
- виконання Л.П.Р. на пасмах волосся
- норма часу на виконання однієї роботи - 2 год 30 хв
- за урок кожен учень має виконати – 2 роботи
2. Розподіл учнів по робочих місцях;
3. Повідомлення про критерії оцінювання виконаних робіт;
4. Цільові обходи майстра робочих місць учнів:
1.Цільовий, практичний обхід:
Завдання майстра |
Завдання учня |
Налаштувати учнів на активну роботу на уроці. Перевірити організацію та утримання робочого місця, послідовність операцій на первинному етапі роботи. |
Відтворюють технологічну послідовність виконання хімічної завивки. При необхідності учні можуть використовувати інструкційно – технологічні картки та міні – плакати. |
2. Цільовий, індивідуальний обхід:
Завдання майстра |
Завдання учня |
Перевірити правильність виконання прийомів та дотримання технологічної послідовності виконання хімічної завивки, техніки безпеки праці при роботі. Перевірити якість роботи окремими учнями, надання допомоги учням в виборі препарату для хімічної завивки, виду завивки. |
Учні спираючись на свої знання відтворюють технологічний процес виконання хімічної завивки користуючись препаратами «Локон» і «Інова». |
3. Комплексний обхід:
Завдання майстра |
Завдання учня |
Контроль за роботою учнів у групі; контроль за правильним ходом виконанням технологічної послідовності хімічної завивки. Прослідкувати за заповненням картки – завдання. |
Учні самостійно виконують технологічну послідовність процесу хімічної завивки. Підчас витримки препарату на пасмах волосся учні заповнюють картку – завдання. |
4. Кінцевий обхід:
Завдання майстра |
Завдання учня |
Прийняти та оцінити роботу учнів, вказати на допущені помилки та шляхи їх виправлення. Проконтролювати заповнення порівняльної таблиці. Прослідкувати за прибиранням учнями робочих місць. |
Учні завершують технологічний процес виконання хімічної завивки та демонструють майстру кінцевий результат виконаної роботи. Заповнюють порівняльну таблицю. Прибирають свої робочі місця. |
Порівняльна таблиця
№ з/п |
Назва препарату |
Негативні риси |
Позитивні риси |
Оцінка |
1.
|
«Локон» «Інова»
|
|
|
|
2.
|
«Смарт вейс» «Софт»
|
|
|
|
ІV. Заключний інструктаж:
Зачіска із завитого волосся – це завжди красиво , модно і стильно. Вона добре зарекомендувала себе і в повсякденному житті ,і для урочистостей .
Я гадаю , що учні закріпили теоретичні та практичні знання при виконанні різновидів хімічної завивки / Побачили технологічний процес виконання хімічної завивки сучасними препаратами .
Нагадую при виконанні хімічної завивки мусс « Смарт вейс» та Біо – препарат «Софт», це сучасні препарати 2019 року , які відрізняються від класичних хімічних засобів .Що «Смарт вейс» та «Софт « тримаються локони – 8 тижнів , відновлює початкову структуру волосся на 100 відсотків, При виконанні цими препаратами ми мали змогу спостерігати за станом волосся ,який отримали локон , можемо зробити висновок –при виконанні «розумних» локонів отримали природний локон , спускний без об’єму у коренів, при виконанні біо- завивку отримали крутий завиток .Волосся при виконанні двома сучасними препаратами залишились без змін кольору , м’яке ,блискуче.
Надаємо кожної групи змогу демонстрації домашнє завдання з теми
«Чи актуальна хімічна завивка волосся сьогодні »Чи є майбутнє у зачісок на основі хімічної завивки»
Надаємо право оцінювати ваше домашнє завдання експертам ,тій команді , яка на їх погляд найкраще підготувалась нарахують додатковий 1 бал .
Запрошуємо кожний варіант при виконанні практичних завдань учні отримали квітку з продовженням реченням продемонструвати свої роботи і також що цікаве дізнались на уроці .
Рефлексивний аркуш
На уроці я …
На уроці …..
Дебрифінг:
1. Кожна група коментує позитивні і негативні моменти своєї роботи на уроці.
2. Група спільно коментує хід уроку, позитивні і негативні моменти, шукає шляхи удосконалення роботи груп в майбутньому.
Питання для обговорення:
-Надаємо слово нашим експертам
- Яка група найбільш повно і переконливо відповіла на питання ?
- Яка група найбільш правильно виконала завдання?
- Хто з учасників в групі найбільш активно брав участь у роботі?
(Відповідають лідери груп):
- Хто з учасників і команди виявили творче мислення, показав уміння знаходити вихід із нестандартних ситуацій?
(Відповідають члени групи):
- Хто з учасників групи працював у співробітництві, уміло відстоював свою точку зору, поважаючи при цьому думку своїх товари шів?
4. Група експертів повідомляє результати змагання і оцінки, що отримали члени груп.
5. Майстер підбиває підсумки уроку робить висновки. Характеризує позитивні аспекти роботи кожного учня на уроці, наголошує на необхідності саморозвитку особистісних якостей навчання і навичок .На що повинні звернути увагу – на кінчики пасом на натяжку при виконання хімічної завивки
Домашнє завдання: Відпрацювати виконання різновидів хімічної завивки з використанням сучасних препаратів.