Тема уроку ""Як умру, то поховайте …" - твір, що єднає минуле,теперішнє і майбутнє".

Про матеріал

Мета уроку: познайомити учнів із віршем, допомогти усвідомити ідейно-художній зміст поезії;

розвивати навички аналізу ліричних творів і виразного читання, висловлення своїх суджень про прочитане; познайомити з творами мистецтва;

розширювати мистецький кругозір учнів;

виховувати усвідомлення великого значення почуття вірності батьківщині, принципам національної єдності для формування свідомої особистості.

Перегляд файлу

Тема. «Як умру,то поховайте…» - твір, що єднає минуле,теперішнє і майбутнє.

Мета уроку: познайомити учнів із віршем, допомогти усвідомити ідейно-художній зміст поезії;

розвивати навички аналізу ліричних творів і виразного читання, висловлення своїх суджень про прочитане; познайомити з творами мистецтва;

розширювати мистецький кругозір учнів;

виховувати усвідомлення великого значення почуття вірності батьківщині, принципам національної єдності для формування свідомої особистості.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Обладнання: проектор, інтерактивна дошка, програмне забезпечення.

ХІД УРОКУ

I.Актуалізація опорних знань.

1.Перевірка виконання домашнього завдання

-«Тополя» за жанром це ? (балада)

-Це ліричний твір чи ліро-епічний? Чому? (має сюжет)

- Що характерне для балад? (гострий драматичний сюжет,метаморфоза)

-Чому « Мені тринадцятий минало» автобіографічний твір? (автор згадує своє сирітське дитинство)

-Чим вразили ці твори?

2. Перевірка випереджуваного (пропедевтичного) завдання.

1845 рік у житті Т.Г. Шевченка (перебування на Україні, важка недуга , написано дуже багато знакових для автора творів). Рік написання «Заповіту».

II. Повідомлення теми й мети уроку.

III. Мотивація навчальної діяльності школярів.

«Конструктивна деталь» (за методикою Анни-Марії Богосвятської)

Береться українська хустка (червоного кольору) як ілюстрація до досліджуваного тексту.

Питання для учнів:

  • Що символізує колір хустини? (боротьба, героїзм)
  • В чому полягає символічне значення вінка з квітів? (єдність)
  • Чому переважають світлі барви? (надія на краще майбутнє)

IV.Сприйняття й засвоєння учнями нового матеріалу

1.СЛОВО ВЧИТЕЛЯ

Вам відомо, діти, що деякі твори Шевченка покладені на музику. А ще незаперечним є той факт, що багато простих українців у минулому вважали ці твори народними, до прикладу, пісню «Реве та стогне Дніпр широкий». Цей факт переконує нас у абсолютній любові Кобзаря до України, його вірності своїм патріотичним принципам. Він ніколи не почував себе винним перед царською родиною, яка асигнувала на його викуп з кріпацтва 2500 крб.. Тарас- це національний поет.

Перш за все, ми маємо усвідомити для себе роль Шевченка-поета в процесі становлення української держави і кожного українця зокрема.

Тому пропоную спочатку прослухати музичний твір «Заповіт» у сучасному оранжуванні.

Учні переглядають відео кліп (додаток 1)

2. Обговорення переглянутого матеріалу

-Ваші враження від виконання і оранжування?

-Чи впорався сучасний виконавець з такою піснею, чи доніс до слухачів ідею?

3. Словникова робота.

-Що означає слово заповіт?

- Чому поет саме так назвав поезію? Які життєві причини сприяли цьому?

4.Робота з текстом.

Учні слухають,як поезію читає Богдан Ступка (додаток 2)

Питання до учнів:

-Хто такий Б.С. Ступка?(Народний артист , відомий актор)

- Які фільми з участю Богдана Ступки вам відомі?

Виразне читання тексту і робота з ним.

Робота в групах

ГрупаІ ЕКСПОЗИЦІЯ

ЗАВ’ЯЗКА

КУЛЬМІНАЦІЯ

РОЗВ’ЯЗКА

Слайди презентації

 

Група2 Визначення художніх засобів

Епітети і повтори

Слайди презентації

Група3 Визначення теми та ідеї вірша

Слайди презентації

ЕВРИСТИЧНА БЕСІДА

  • Чому Шевченко вдався до такого кроку? Тільки через хворобу?
  • Чи виконали його побажання українці?

V. Закріплення вивченого матеріалу.

ІНТЕГРОВАНЕ ЗАВДАННЯ

Порівняння «Заповіту» Шевченка з віршем Олександра Пушкіна «Я памятник собі…»

Текст Пушкіна відтворено на слайді

-Хто скромніший у ставленні до свого «я» Пушкін чи Шевченко? Відповідь аргументуйте.

- Хто з авторів ближчий до свого народу? Чому?

VI. Підсумок уроку

  • Чому Шевченко актуальний сьогодні?
  • Ваші враження від уроку ? Чи буде він для вас корисним у майбутньому ?
  • Ви задоволені тим, як працювали на уроці?

VII. Домашнє завдання

Вивчити «Заповіт» напамять.

Диференційоване завдання:учням середнього рівня навченості – підготувати відповіді на запитання зі сторінки 72 (№1-№8);

учням висого та достатнього рівня навченості підготувати запитання для дискусії «Чи виконали українці заповіт Шевченка».

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку

української літератури

у 7 класі

 

 

Виконала Бей Л.М.

doc
Додано
12 червня 2018
Переглядів
5697
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку