ТЕМА. Збирання виробу . Свердлення отворів у сортовому прокаті
МЕТА : НАВЧАЛЬНА : забезпечити засвоєння знань про свердління отворів у сортовому прокаті; формувати вміння виконувати отвори в сортовому прокаті.
РОЗВИВАЛЬНА: розвивати увагу,технологічне мислення,культуру праці;
ВИХОВНА: виховувати працелюбність,дисциплінованість,бережливе ставлення до інструментів.
ТИП УРОКУ: комбінований.
ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ УЧНІВ НА УРОЦІ: фронтальна і групова робота.
МЕТОДИЧНЕ ОСНАЩЕННЯ УРОКУ: презентація «Машини для свердлення» відео фрагмент, наочні посібники, ноутбук,проектор.
ОБЛАДНАННЯ : свердлильний верстат, дриль, заготовки з сортового прокату, набір свердел, захисні окуляри.
МІЖПРЕДМЕТНІ ЗВ’ЯЗКИ: креслення,фізика.
ХІД УРОКУ
1.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
- Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку.
- Створення в класі робочої атмосфери.
2.Актуалізація опорних знань і життєвого досвіду учнів.
Запитання. Згадайте, де ви бачили в домогосподарстві використовування приладу для свердління отворів?
Відповідь учнів.
Прийом «Мій досвід»
- Про свердлення отворів мені відомо…
- Я користувався такими інструментами для свердління.
- Мої досягнення у свердлінні отворів полягають…
-Я виконував отвори в таких матеріалах…
-У мене найкраще виходило…
- Мені було важко..
3.МОТІВАЦІЯ УЧБОВОІ ДІЯЛЬНОСТІ
- Повідомлення теми , мети, завдань уроку.
На попередніх уроках ми познайомилися з технологіями; розмічання, різання, рубки, опилювання, сформували навички роботи з різноманітними інструментами.
Прийом «Продовжте речення»
- Сьогодні я маю намір…
- Тема уроку для мене цікава тим,що..
Для мене важливо…
-Я планую…
Досягненням нашої роботи став комплексний виріб з сортового прокату та деревини совок. Подивиться,у вас на робочому місці є графічне зображення виробу «креслення»
Запитання:- Скажіть , що нам потрібно зробити з нашим виробом? Які інструменти, прилади ми будемо використовувати?
Відповідь учнів.
Щоб закінчити виріб необхідно засвоїти ще одну технологічну операцію, це свердління.
4.ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Запитання:- Як ви розумієте поняття свердління?
Відповідь учнів. Слайд 1.
Сутність свердління полягає в тому, що процес різання здійснюється обертальним і поступальним рухами різального інструмента (свердла) Щодо своєї осі. Цей рух створюється за допомогою ручних (коловорот, дриль ) , або механізованих (електричної дрилі) пристосувань , а також верстатів (свердлильних, токарних) .
Прийоми свердління .Отвори свердлять по попередній розмітці. Попередньо на деталь наносять осеві риски , потім керном роблять невеликі конічні поглиблення, отримувані за кернення (керни), направляють свердло точно по осі майбутнього отвору. Під час свердління, щоб не зламати свердла, потрібно строго зберігати заданий напрямок.
Запитання:- Які бувають отворі? Поясніть?
Відповідь учнів. Слайд 2.
Запитання:- Що таке свердло?
Відповідь учнів. Слайд 3,4.
І так , ми розглянули поняття свердління, но ми не зможемо просвердлити отвір за допомогою рук. Як ви думаєте , що потрібно для свердління?
Відповідь учнів. Слайд 5.
5.ПРАКТИЧНА РОБОТА (СВЕРДЛІННЯ ОТВОРІВ. ЗБИРАННЯ ВИРОБУ)
При збиранні виробу ми будемо працювати з інструментами і матеріалами , які знаходяться на робочому містці, це: викрутка ,рисувалка , шліфувальний папір , керн, напилок, саморізи , слюсарні лещата, дриль,захисні окуляри.
- Вступний інструктаж.
- Визначення мети практичної роботи.
- Послідовність виконання роботи згідно технологічної карти.
- Самостійна робота учнів.
6.ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
С |
Я |
Р |
И |
Л |
Ь |
В |
К |
О |
Р |
Т |
К |
Е |
О |
Т |
В |
А |
Е |
Р |
Н |
К |
Е |
Т |
Р |
Д |
Д |
У |
Р |
С |
Н |
Л |
С |
В |
Е |
Р |
О |
І |
Н |
Н |
Я |
Д |
Л |
Прийом «Лінійний кросворд»
7.ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ.РЕФЛЕКСІЯ.МОТИВАЦІЯ ОЦІНОК
Анкета самоаналізу.
На уроці я працював |
активно |
пасивно |
Власною діяльністю на уроці я |
задоволений |
незадоволений |
За урок я |
Не втомився |
втомився |
Урок здався мені |
тривалим |
коротким |
Матеріал уроку був для мене |
зрозумілим |
незрозумілим |
Мету практичної роботи на уроці |
досягнено |
Не досягнено |