УКРАЇНСЬКА МОВА
7-А КЛАС (ЗПР)
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
УКРАЇНСЬКА МОВА
5–9 класи
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів[1]
Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Річна кількість годин – 120
Кількість годин на тиждень згідно з програмою – 3
Планова кількість контрольних робіт – 4 год.
Резервний час – 5 год.
Реквізити підручника – Заболотний О.В. Українська мова : для загальноосвіт. навч. закл. з навч. рос. мовою : підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закл. / О.В. Заболотний, В.В. Заболотний. – Київ : Генеза, 2015. – 208 с.
Форми контролю
|
К-сть |
|
І семестр |
ІІ семестр |
|
Перевірка мовної теми (контрольна робота) |
3 |
3 |
Письмо: переказ |
1 |
1 |
твір |
- |
1 |
Правопис: диктант |
1 |
1 |
Усний переказ |
Інд. |
|
Діалог |
Інд. |
|
Усний твір |
|
Інд. |
Читання вголос |
|
Інд. |
№ п/п |
Тема уроку Українська мова 7-А клас |
К-сть год |
Дата |
Примітка |
1 |
Вступ. Літературна норма української мови . Урок мовленнєвого розвитку № 1. Відомості про мовлення. Повторення й поглиблення вивченого про текст, його структурні особливості, мовні засоби зв’язку речень у тексті. Мікротема тексту (практично). |
1 |
01.09. |
|
2 |
Урок мовленнєвого розвитку №2. Повторення вивченого про стилі мовлення. Поняття про публіцистичний стиль. Навчальне аудіювання тексту публіцистичного стилю. |
1 |
04.09. |
|
3 |
Урок мовленнєвого розвитку №3. Усний докладний переказ тексту публіцистичного стилю з елементами роздуму (за простим планом) |
1 |
07.09 |
Усний переказ |
Повторення та узагальнення вивченого |
||||
4 |
Розділові знаки у вивчених синтаксичних конструкціях. Читання мовчки. |
1 |
08.09. |
Читання мовчки |
5 |
Розділові знаки у вивчених синтаксичних конструкціях. Тренувальні вправи. |
|
11.09. |
|
6 |
Розділові знаки у вивчених синтаксичних конструкціях. Тренувальні вправи. |
1 |
14.09. |
|
7 |
Вступний диктант.
|
1 |
15.09. |
|
8 |
Частини мови. Морфологічні ознаки.
|
1 |
18.09 |
|
9 |
Вивчені групи орфограм в іменниках
|
1 |
21.09 |
|
10 |
Вивчені групи орфограм у прикметниках.
|
1 |
22.09 |
|
11 |
Правопис та вживання числівників.
|
1 |
25.09 |
|
12 |
Урок мовленнєвого розвитку №5. Створення й розігрування діалогів дискусійного характеру на тему: «Чи можуть електронні носії інформації повністю витіснити друковану книжку?»
|
1 |
28.09 |
Діалог |
13 |
Правопис і вживання займенників |
1 |
29.09 |
|
14 |
Контрольна робота(мовна тема)1 |
|
02.10 |
|
Морфологія. Орфографія.
|
||||
15 |
Дієслово: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
|
1 |
05.10
|
|
16 |
Форми дієслова: неозначена форма, особові форми, дієприкметник, дієприслівник, безособові форми на -но, -то (загальне ознайомлення).
|
1 |
06.10 |
|
17 |
Форми дієслова. Тренувальні вправи.
|
1 |
16.10 |
|
18 |
Неозначена форма (інфінітив) та особові форми. |
1 |
19.10 |
|
19 |
Види дієслів. Тренувальні вправи. |
1 |
20.10 |
|
20 |
Часи дієслів. Теперішній час. Минулий час. Майбутній час. |
1 |
23.10 |
|
21 |
Часи дієслова. Теперішній час. Минулий час. Зміна дієслів у минулому часі. Майбутній час дієслів |
1 |
26.10 |
|
22 |
Часи дієслів. Тренувальні вправи. |
|
27.10 |
|
23 |
Урок мовленнєвого розвитку №8. Навчальне аудіювання тексту |
1 |
30.10 |
Аудіювання |
24 |
Дієвідмінювання дієслів теперішнього часу |
1 |
02.11 |
|
25 |
Способи дієслів .Творення і правопис дієслів наказового і умовного способу. Безособові дієслова |
1 |
03.11 |
|
26 |
Способи творення дієслів |
1 |
06.11 |
|
27 |
Дієслова І і ІІ дієвідміни. Букви е, и в особових закінченнях дієслів І і ІІ дієвідмін |
1 |
09.11 |
|
28 |
Урок мовленнєвого розвитку №9. Складання допису в соцмережі про важливу подію зі шкільного життя з використанням дієслів різних способів |
1 |
10.11 |
|
29 |
Правопис -ться, -шся в кінці дієслів. Знак м’якшення у дієсловах наказового способу |
1 |
13.11 |
|
30 |
Не з дієсловами |
1 |
16.11 |
|
31 |
Контрольна робота № 2 «Дієслово» |
1 |
17.11 |
Тести |
32 |
Урок мовленнєвого розвитку №10. Особливості будови опису зовнішності людини. |
1 |
20.11 |
|
33 |
Урок мовленнєвого розвитку №11. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису зовнішності людини (за складним планом). |
1 |
23.11 |
Усний переказ |
Дієприкметник |
||||
34 |
Дієприкметник як особлива форма дієслова. Загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль |
1 |
24.11 |
|
35 |
Активні і пасивні дієприкметники. Обмеженість уживання форм активних дієприкметників теперішнього часу в сучасній українській мові, способи їх заміни. |
1 |
27.11
|
|
36 |
Творення активний і пасивних дієприкметників теперішнього і минулого часу Правопис відмінкових закінчень дієприкметників |
1 |
30.11
|
|
37 |
Урок мовленнєвого розвитку №12. Контрольний докладний переказ тексту тексту публіцистичного стилю з елементами опису. |
1 |
01.12 |
Письмовий переказ |
38 |
Безособові дієслівні форми на -но, -то
|
1 |
04.12 |
|
39 |
Правопис суфіксів дієприкметників. Написання н у дієприкметниках та нн у прикметниках дієприкметникового походження. |
1 |
07.12
|
|
40 |
Не з дієприкметниками |
1 |
08.12 |
|
41 |
Дієприкметниковий зворот. Відокремлення комами дієприкметникових зворотів |
1 |
11.12 |
|
42 |
Узагальнення вивченого з теми «Дієприкметник» |
1 |
14.12 |
|
43 |
Контрольна робота № 3 «Дієприкметник» |
1 |
15.12 |
Тести |
44 |
Контрольний диктант |
|
18.12 |
Диктант |
45 |
Урок мовленнєвого розвитку №13. Письмовий твір-опис зовнішності людини за картиною українського художника |
|
21.12 |
|
46 |
Урок мовленнєвого розвитку №14. Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування з елементами зауважень, пропозицій з використанням у реченнях-репліках дієприкметникових зворотів Узагальнення вивченого за 1семестр |
|
22.12 |
|
2 СЕМЕСТР Дієприслівник |
||||
36 |
Дієприслівник як особлива форма дієслова. Загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль |
1 |
|
|
37 |
Урок мовленнєвого розвитку №15. Дієприслівниковий зворот. Розділові знаки при дієприслівниковому звороті й одиничному дієприслівникові |
1 |
|
|
38 |
Контрольний твір №1 розповідного характеру в художньому стилі про виконання певних дій на основі власних спостережень з використанням дієприслівникових зворотів (за складним планом) |
1 |
|
Письмово |
39 |
Дієприслівники недоконаного і доконаного виду, їх творення |
1 |
|
|
40 |
Не з дієприслівниками |
1 |
|
|
41 |
Вид і час дієприслівників |
1 |
|
|
42 |
Контрольна робота № 4 «Дієприслівник» |
1 |
|
Тести |
43 |
Урок мовленнєвого розвитку №16. Портретний нарис у публіцистичному стилі |
1 |
|
|
Прислівник |
||||
44 |
Прислівник. Загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль |
1 |
|
|
45 |
Розряди прислівників. Творення прислівників |
1 |
|
|
46 |
Урок мовленнєвого розвитку №17. Контрольний письмовий докладний переказ тексту-роздуму дискусійного характеру в публіцистичному стилі. |
1 |
|
Письмовий переказ |
47 |
Ступені порівняння прислівників |
1 |
|
|
48 |
Прислівники як засіб зв’язку речень у тексті. Морфологічний розбір прислівників |
1 |
|
|
49 |
Н та нн у прислівниках. И та і в кінці прислівників |
1 |
|
|
50 |
Урок мовленнєвого розвитку №18. Складання анотації на книжку з використанням прислівників |
1 |
|
|
51 |
Ні з прислівниками Не з прислівниками |
1 |
|
|
52 |
Правопис прислівників на -о, -е, утворених від прикметників і дієприкметників |
1 |
|
|
53 |
Написання прислівників разом і через дефіс. Написання прислівникових словосполучень окремо. |
1 |
|
|
54 |
Урок мовленнєвого розвитку №19. Читання вголос тексту, що містить прислівники, з’ясування ролі прислівників у мовленні. |
1 |
|
Читання вголос |
55 |
Контрольна робота № 5 «Прислівник» |
1 |
|
Тести і завдання |
Прийменник |
||||
56 |
Прийменник як службова частина мови. Прийменник як засіб зв'язку у словосполученні |
1 |
|
|
57 |
Урок мовленнєвого розвитку №20. Складання відгуку про цікаву книжку |
1 |
|
|
58 |
Види прийменників за будовою. Непохідні й похідні прийменники. Написання похідних прийменників разом, окремо і через дефіс |
1 |
|
|
59 |
Прийменниково-іменникові конструкції в ролі членів речення |
1 |
|
|
60 |
Урок мовленнєвого розвитку №21. Контрольний усний твір розповідь про знайому людину, зовнішній вигляд якої видається вам досконалим. Визначення ролі в тексті службових частин мови, зокрема прийменників. |
1 |
|
Усний твір |
Сполучник |
||||
61 |
Сполучник як службова частина мови. Уживання сполучників у простому і складному реченнях. Сполучники сурядності і підрядності |
1 |
|
|
62 |
Сполучники підрядності. Розрізнення сполучників й однозвучних слів . Правопис сполучників (написання разом і окремо) |
1 |
|
|
Частка |
||||
63 |
Частка як службова частина мови |
1 |
|
|
64 |
Правопис часток |
1 |
|
|
65 |
Контрольний диктант № 2. |
1 |
|
Диктант |
66 |
Правопис часток не і ні з різними частинами мови. Написання часток -бо, -но, -то, -от, -таки |
1 |
|
|
Вигук |
||||
67 |
Вигук як особлива частина мови. Групи вигуків за значенням |
1 |
|
|
68 |
Дефіс у вигуках. Кома і знак оклику при вигуках |
1 |
|
|
69 |
Контрольна робота № 6 «Прийменник. Частка. Сполучник. Вигук» (тести і завдання). |
1 |
|
|
70 |
Узагальнення й систематизація вивченого |
1 |
|
|
[1] Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804