Тема. Євген Гуцало «Лось». Дослідження протистояння добра і зла в оповіданні «Лось».

Про матеріал
Мета: формувати предметні компетентності: працювати над поглибленим аналізом оповідання «Лось» з елементами дослідництва, дослідити протистояння добра і зла в оповіданні «Лось»; розвивати зв’язне мовлення, пам’ять, навички аналізу й синтезу прочитаного; уміння самостійно добирати та аналізувати матеріал; ключові компетентності: спілкування державною мовою (уміння усно й письмово висловлювати свої думки та почуття, уміння розуміти й аналізувати інформацію, уміння спілкуватися в різних ситуаціях), інформаційно-цифрову компетентність (уміння знаходити, використовувати та створювати інформацію, уміння використовувати інформаційно-комунікаційні технології, уміння вчитися впродовж життя, уміння ставити цілі та досягати їх, уміння організовувати свою роботу, уміння працювати самостійно); соціальну та громадянську компетентність (уміння спілкуватися та співпрацювати з іншими людьми, уміння бути відповідальним громадянином). Форма уроку: урок-дослідження. Обладнання: текст оповідання «Лось», підручники, таблиця «Добро і зло у творі», кола Вена, корисні покликання: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9B%D0%BE%D1%81%D1%8C, https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%97%D0%B0%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%BD%D0%B8%D0%BA_(%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F)
Перегляд файлу

Тема. Євген Гуцало «Лось». Дослідження протистояння добра і зла в оповіданні «Лось».

Мета: формувати предметні компетентності: працювати над поглибленим аналізом оповідання «Лось» з елементами дослідництва, дослідити протистояння добра і зла в оповіданні «Лось»; розвивати зв’язне мовлення, пам’ять, навички аналізу й синтезу прочитаного; уміння самостійно добирати та аналізувати матеріал; ключові компетентності: спілкування державною мовою (уміння усно й письмово висловлювати свої думки та почуття, уміння розуміти й аналізувати інформацію, уміння спілкуватися в різних ситуаціях), інформаційно-цифрову компетентність (уміння знаходити, використовувати та створювати інформацію, уміння використовувати інформаційно-комунікаційні технології, уміння вчитися впродовж життя, уміння ставити цілі та досягати їх, уміння організовувати свою роботу, уміння працювати самостійно); соціальну та громадянську компетентність (уміння спілкуватися та співпрацювати з іншими людьми, уміння бути відповідальним громадянином).

Форма уроку: урок-дослідження.

Обладнання: текст  оповідання «Лось», підручники, таблиця «Добро і зло у творі», кола Вена,  корисні покликання: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9B%D0%BE%D1%81%D1%8C, https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%97%D0%B0%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%BD%D0%B8%D0%BA_(%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F)

 

 

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. Мотивація навчальної діяльності

1.1 Теорія літератури.

Оповідання – це невеликий прозовий твір, сюжет якого заснований на певному епізоді з життя одного персонажа (іноді кількох).

1.2. Озвучення реклами оповідання (ДЗ).

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

2.1. Відтворити сюжет оповідання за поданими ілюстраціями

2.2. Дослідницька робота (випереджувальне завдання)

1 група (біологи): дати характеристику лося як тварини

Орієнтовна інформація  за покликанням https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9B%D0%BE%D1%81%D1%8C

Лось— рід ссавців, найбільший представник родини оленевих. Сучасних лосів ділять на два види — лось звичайний і лось американський (іноді другий не виокремлюють). Перший трапляється в Україні, де його чисельність різко скоротилася, тому 9 листопада 2017 лося внесли до Червоної книги країни рішенням Національної комісії з питань Червоної книги України після відповідної пропозиції у травні 2017 року.

Довжина тіла самця до 3 м, висота в загривку до 2,3 м, довжина хвоста 12—13 см; маса 360—600 кг, самки дрібніші за самців. За зовнішнім виглядом лось помітно відрізняється від інших оленів. Тулуб і шия у нього короткі, загривок високий, у вигляді горба. Ноги сильно витягнуті, тому, щоб напитися, лось вимушений заходити глибоко у воду або ставати на коліна передніх ніг. Голова велика, горбоноса, з нависаючою м'ясистою верхньою губою. Під горлом м'який шкірястий виріст (т. зв. «сережка»), що досягає 25—40 см. Шерсть груба, буро-чорна; ноги світло-сірі, майже білі. Зустрічаються також особини з цілком білим кольором хутра, при чому вони не є альбіносами. У дикій природі нараховується не більше 100 білих лосів.

Лось поширений в лісовій зоні Північної півкулі, рідше в лісостепу і на околицях степової зони. У Європі зустрічається в Польщі, Угорщині, Чехії, Білорусі, на півночі України, в Скандинавії і Центральній Росії; у Азії — від Північної Монголії і Північно-східного Китаю до північної частини сибірської тайги. У Північній Америці водиться на Алясці, в Канаді і на північному сході США, доходячи до штату Колорадо.

2 група (географи): Де відбуваються події в творі? ( У заповіднику.). А що ж таке заповідник? Дати відповідь на це питання нам допоможе географ.

Орієнтовна інформація  за покликанням https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%97%D0%B0%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%BD%D0%B8%D0%BA_(%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F)

Заповíдник – це територія, на якій зберігається в природному стані весь її природний комплекс, тобто рослинний і тваринний світ. Заповідники виділяються як унікальні пам'ятки історії і культури, живої і неживої природи. В Україні перебувають під охороною держави. Найвідоміші з них: Асканія-Нова, Канівський, Карпатський, Поліський, Чорноморський, Український степовий, Ялтинський гірсько-лісовий… Головні функції українських заповідників — збереження рослинного і тваринного світу території та їх вивчення.

   2.3. Заповнення таблиці «Добро і зло у творі»

 

2.4..Порівняльна характеристика персонажів «Кола Вена»

2.5. Міні-дискусія

Досі вивчені твори мали щасливий кінець. Уперше оповідання «Лось» закінчується трагічно. На вашу думку, чи потрібно читати і навіть вивчати такі твори?

ІІІ. Підсумок уроку

3.1. «Мозкова атака»

- Чому природа потребує захисту?

- Що ти можеш зробити для її збереження?

3.2. «Займи позицію»

- В оповіданні «Лось» - дві історії, в яких по-різному повели себе люди: одні стали рятівниками, інший – убивцею. То хто ж така людина? Володар природи, її друг чи ворог?

ІV. Оголошення результатів навчальної діяльності

4.1 Оцінювання учнів.

V Домашнє завдання

Метод «Вибери сам»

      1. Спрогнозуйте кінцівку оповідання, уявивши, що у творі    не з’явився дядько Шпичак.

2.Напишіть твір-роздум на тему «Що потрібно для того, щоб роги лося щовесни зеленіли, наче розложистий кущик?

 

 Використані джерела

1.https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9B%D0%BE%D1%81%D1%8C,

2. https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%97%D0%B0%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%BD%D0%B8%D0%BA_(%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F)

3. https://vseosvita.ua/library/komplekt-kartok-za-tvorom-e-gucala-los-233970.html

4. https://vsimosvita.com/konspekt-uroku-z-ukrayinskoyi-literaturi-dlya-5-klasu-na-temu-quot-yevgen-gutsalo-osnovni-vidomosti-pro-pismennika-vichne-protistoyannya-dobra-i-zla-naskrizna-tema-svitovogo-mistetstva-porushenn/

 

 

docx
Додано
25 лютого
Переглядів
315
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку