Урок №
Тема. Види манікюру. Комбінований манікюр
Мета: (за компетентностями) ознайомити учнів з технологією комбінованого манікюру, перевірити, закріпити та оцінити знання;
розвивати увагу, творчу уяву, культуру праці здобувачів освіти;
виховувати любов до професії, інтерес до навчального матеріалу.
Тип уроку: комбінований
Методи проведення: презентація, робота в малих групах, ділова гра.
Обладнання: словник, опорний конспект з теми «Види манікюру. Комбінований манікюр», апарат, фрези, засоби дезінфекції. Робочі зошити.
План уроку
І. Організаційний момент - (1хв.)
Перевірка домашнього завдання
ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів - (5 хв.)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу - (25 хв.)
IV. Закріплення вивченого матеріалу – (10 хв.)
V. Підведення підсумків уроку - (2 хв.)
VI. Домашнє завдання - (1 хв.)
VII. Оцінювання учнів – (1хв)
Хід уроку
І. Організаційний момент
Перевірка домашнього завдання (вибірково)
(Учні підготували презентацію «Апарати та фрези» у вигляді рекламного плакату і в електронному варіанті для використання в засобах масової інформації.
Викладач пропонує переглянути презентацію, яка проектується на дошці)
Яка мета презентації?
Чи допомогла творча робота засвоїти навчальний матеріал?
Чи допоможе презентація залучити більшу кількість клієнтів до салону краси?
Відповіді учнів
(Під час підготовки презентації закріпили технологію роботи апаратом, зрозуміли, як за допомогою презентації розповісти клієнту, що завдяки нескладній процедурі можна досягнути якісного результату (доглянутих нігтів).
ІІ. Актуалізація опорних знань
Слово викладача. Індустрія нігтьового сервісу розвивається дуже стрімко і використання одного виду манікюру є недостатнім для конкурентоспроможності майстра на ринку праці, тому є потреба у вивченні одного з популярних і престижних манікюрів – комбінований манікюр. На попередньому уроці ми вивчили основні види манікюру. Назвіть їх.
Відповіді учнів
Основні види манікюру: класичний, європейський, апаратний, гарячий, «Де Люкс», СПА .
(Учні підготували презентацію «Апарати та фрези» у вигляді рекламного плакату і в електронному варіанті для використання в засобах масової інформації.
Викладач пропонує переглянути презентацію, яка проектується на дошці)
Яка мета презентації?
Чи допомогла творча робота засвоїти навчальний матеріал?
Чи допоможе презентація залучити більшу кількість клієнтів до салону краси?
ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.
(На дошці проектується тема уроку. Учні записують зі слайду у робочі зошити тему уроку «Види манікюру. Комбінований манікюр»
Мета: ознайомитися з технологією комбінованого манікюру, перевірити, закріпити знання;
ІV.Засвоєння нового матеріалу
Слово викладача
Комбінований манікюр - вид обробки нігтьової пластини, а також прилеглих ділянок за допомогою декількох технік. Усі маніпуляції виконуються за рахунок різних пристосувань механічної обробки, а також спеціального апарату - фрезера. Відрізняється комбінований манікюр тим, що поєднуються такі види як: обрізний і апаратний манікюр. Отже, без ріжучих інструментів, таких як кусачки і ножиці, тут не обійтися.
Цей тип манікюру має безліч переваг:
- виконується оптимальний алгоритм дій, так як визначається стан ваших рук.
(Під час розповіді викладачем на дошку проектуються слайди манікюру)
Слово викладача
Сьогодні манікюрний салон ми перенесемо до нашого кабінету. А зокрема, комбінований манікюр для наших рук.
Що ми маємо вивчити, чому навчитися на сьогоднішньому уроці – записано на дошці. (На дошці проектується мета уроку).
Мета уроку:
1.Ознайомлення з технологією комбінованого манікюру.
2. Визначення значення та протипоказання комбінованого манікюру.
3. Виявлення дії комбінованого манікюру на різні види шкіри.
Слово викладача. Мозковий штурм
Орієнтовна відповідь учнів
(Теорію потрібно знати, але найголовніше, нові знання закріплювати під час лабораторно-практичних занять, щоб удосконалити навички при виконанні нових технологій).
(Випереджувальне завдання: учениця-асистент має зробити огляд фрез для комбінованого манікюру).
Орієнтовна відповідь учнів
(Поверхні меблів повинні бути добре очищені, обладнання у робочому стані, має бути набір дезінфікуючих засобів. Майстер повинен дотримуватися гігієни та мати охайний зовнішній вигляд. У кожного майстра повинна бути санітарна книжка).
Орієнтовна відповідь учнів
(Миття, дезінфекція рук клієнта та майстра, огляд шкіри та стану нігтьової пластини, консультація щодо вибору виду манікюру, дезінфекція інструмента, зняття лаку).
Орієнтовна відповідь учнів. (Відкриті рани, висип, пошкодження шкіри, інфекційні захворювання).
Слово викладача
(На дошці показані слайди, а учні називають назву захворювання та пояснюють, що це за інфекція).
Слово викладача. (Звучить музика)
Метод «Незакінчене речення». Продовжити речення
Як гарно виглядають доглянуті руки……
(На дошці проектується абревіатура та її значення)
Викладач.
Метод. «Лінгвістичне дослідження». Значення слів-термінів
Слово «манікюр» походить від латинського «manus», що означає кисть і «cure» — догляд, тобто означає гігієнічну обробку, щоб запобігти хворобам, пов'язаним зі шкірою рук і нігтів, і надати рукам, а відповідно й нігтям, красивого й доглянутого вигляду. (Музика стихає)
Отже, комбінованим можна назвати будь-який манікюр, який поєднує в собі кілька етапів з одного виду манікюру і кілька з іншого. Однак найчастіше майстри тут мають на увазі комбінацію апаратного манікюру з європейським або обрізним . Найефективнішим вважається саме поєднання апаратного та класичного обрізного манікюру, саме так досягається максимально гарний результат без шкоди нігтьової пластини, шкіри та практично без виникнення порізів.
До переваг цього виду манікюру майстри відносять:
З недоліків варто відзначити наступні:
Популярність цього виду манікюру настільки висока, а результат такий високий, що вимагає від майстра йти в ногу з часом і проходити навчання комбінованого манікюру. Тому останнім часом він став трохи більш доступним завдяки поширеності підходу. Колективна робота. Техніка комбінованого манікюру
Як робити комбі манікюр, розглянемо на прикладі поєднання апаратного та класичного обрізного. Для цього буде потрібно мати наступний список інструментів:
Для майстра також обов'язковий наступний набір: рукавички та маска, стерилізатор (автоклав або сухожар), витяжка, засоби для дезинфекції та ємності для них.
Завжди багато питань викликають фрези та їх вибір, для чого вони потрібні. Про це ви можете почитати тут (http://moi-manikur.ru/vse-dlya-manikyura/frezy.html)
Професійне навчання апаратного манікюру передбачає системний підхід, який можна позначити в техніку і використовувати у практичнім застосуванні. Класична схема, прийнята більшістю майстрів, зводиться до таких кроків:
Розберемо кожен з етапів окремо з тонкощами роботи в конкретній зоні нігтя.
Що таке апаратний манікюр, особливості його виконання?
Зняття старого покриття включає три етапи роботи:
- спилювання довжини;
- видалення кольорового покриття і бази;
- корекція нерівностей і залишків матеріалу;
- зняття довжини
Виконується металевою твердосплавною або керамічної фрезою з синьою рискою. Вона виставляється перпендикулярно до вільного краю і рухом з одного боку в інший, знімається довжина до потрібного розміру, від кута до кута. Шульги (лівші) працюють на режимі реверс, а правші - на режимі форвард. Шульга знімає довжину від правого до лівого кута, а правша - навпаки. Необхідно працювати носиком або виступаючою частиною фрези на оборотах 10 -15 тис. на хвилину (для керамічних фрез) та 20 тис. (для твердосплавних). Не допускаємо нахил фрези, щоб вона не била і не відскакувала. Низькі оберти використовуються в крайніх випадках, тільки при печінні.
Можливі причини печіння :
- вібрація ручки апарату, вона несправна. Рішення - можна зменшити оберти;
- перепиляна нігтьова пластина. Рішення - зменшуємо швидкість і працюємо з меншим тиском;
- чутлива нігтьова пластина. Рішення - залишаємо невелику кількість бази на поверхні.
При знятті покриття, всю поверхню нігтя можна умовно розділити на три зони:
Видалення кольорового покриття і бази
У центральній частині матеріал лежить найбільш товсто, а у кутикули та на бокових стінках його в два рази менше. Тому при знятті необхідно орієнтуватися не тільки по напрямку руху насадки, але і по натиску. У центральній частині натиск сильніше, а у кутикули та на бокових стінках - слабше. Також, при наявності горбів і патьоків у бічних стінок, натиск в цих зонах буде сильніше.
Працювати рекомендується довгими арочними рухами в першій зоні. Хід фрези на опір знімає товстий шар матеріалу, а при згладжуючому напрямку, у напрямку обертання фрези, знімається тонкий шар матеріалу. Цим прийомом зручно обробляти тонкі ділянки покриття, щоб не утворилося пропилів і пошкоджень.
Корекція нерівностей, відшарувань і видалення залишків матеріалу.
Відразу ж необхідно звернути увагу на наявність відшарувань. Їх рекомендується видаляти повністю. Відшарування можна знімати діамантовою фрезою або звичайною пилкою. Вони можуть розташовуватися на вільному краї, у зоні кутикули або біля бічних стінок.
Відділення кутикули і створення кишені.
Відкривати кишеню під кутикулою можна різними способами:
Якщо кутикулу не можна видалиити:
Причина всіх цих проблем - у неправильній постановці і рухах пушера. Його не можна ставити плоско. Оптимально допустимий кут складає 45 градусів.
Якщо склейки не піддаються відділенню пушером, необхідно використовувати апельсинову паличку, гострий пушер або топірець з другого боку двостороннього пушера.
Підняття «спіднички» з кутикули
Для підняття «спіднички» найкраще підійде алмазна насадка з гострим носиком і плоскою основною частиною. Наприклад: куля, сочевиця, циліндр з червоною рискою.
Для підняття «спіднички» працювати необхідно на обертах від 5 000 і вище, залежно від стану шкіри клієнта. Чим грубіше шкіра - тим вище оберти.
За допомогою фрези, виштовхуючими і розгладжуючими рухами, піднесена кутикула вивертається наверх спідничкою або козирком, і піднімається під кутом 90 градусів. Розкриваючи синус, можна допомагати собі другою рукою, злегка відтягуючи шкіру за напрямком від нігтя вниз або в бік. Не можна відтягувати шкіру навскоси від синуса, щоб не порвати цю тонку перехідну прямокутну ділянку.
Вичищення птеригия і бічних пазух
Ніготь умовно можна розділити на три зони обробки: центральну, бічних синусів і уздовж бічних валиків.
Зріз кутикули. Для зрізу кутикули потрібно куляста фреза. Оптимальний діаметр - 0,23-0,25 см.
Щоб зрізати кутикулу, її необхідно підняти в козирок, а потім сточити. Якщо цього не зробити, зрізати її буде складно. Вона повинна стати напівпрозорою. Після цього кутикулу необхідно підсікти. Для цього підійде насадка полум'я, куля.
Техніка зрізу буде відрізнятися в залежності від типу шкіри клієнта: суха шкіра сильно забиває фрезу. Тому рекомендується робити зріз на швидкості від 15 000 обертів і вище. Краще брати червону алмазну фрезу і працювати на зріз з урахуванням того, що потім необхідно буде зволожити кутикулу маслом. Не перепилювати до ідеалу суху шкіру, вона вимагає додаткового зволоження і захисту після манікюру. Нормальна шкіра: фреза працює на обертах до 15 000. Шкіра добре відділяється з мінімальним або середнім натиском.
При обробці вологої шкіри рекомендується звернути увагу на вібрацію ручки або апарату. Вібрація рве шкіру. Працюємо з мінімальним натиском на невисоких обертах від 5 000 до 12 000 обертів. Короткими стежковий рухами. Кругла зрізаюча зона фрези повинна розташовуватися чітко на лінії кутикули. Якщо шкіра «сповзає» при зрізі, значить фреза розташована неправильно, або потрібно змістити положення пальця клієнта.
Вібрація апарату також може впливати на якість зрізу кутикули. Особливо при вологій шкірі. Вона буде рватися і утворюватися дрібні задирки.
«Гумова» шкіра характеризується підвищеним рівнем ліпідів. Вона найскладніша і вимагає використання насадки з синім абразивом для зрізу кутикули. Підійдуть сочевиця, куля, бочонок, груша. Навіть без сильного натиску, при дотриманні техніки, все виходить охайно. Працюємо на швидкості близько 10 000 - 12 000 обертів. Висока швидкість тільки в тому випадку, якщо у клієнта низька чутливість. Натиск також повинен бути сильнішим. Важливо рухатися уздовж роботи, і довго не залишатися на одному місці.
При зрізі гумової кутикули допоможе її відтягуванню вниз або в боки для створення ефекту «струни». На гумовій шкірі можна рухатися згладжуючими рухами.
Алгоритм зрізу :
(Учні роблять записи в робочі зошити)
Кожен з етапів потребує часу на засвоєння акуратного і точного виконання дрібних деталей, це і відрізняє професіонала. Треба приділяти цим деталям увагу. Опановувати нові техніки і вчитися їх комбінувати.
Джерело: https://nails-mag.ru/manikur/apparatnyy-etapy-vypolneniya/
Питання викладача.
Орієнтовна відповідь учнів
(Турбота про клієнта, увага, щоб залишився задоволеним, покращив свій настрій та мав бажання повернутися знову. Учениця демонструє на клієнтові дії, про які розповідає викладач, виконує комбінований манікюр. Все проектується на дошці протягом уроку)
V. Систематизація й узагальнення вивченого. Слово викладача
У будь-якій технології виконання манікюру є свої недоліки і переваги. Головне завдання майстра – правильно визначити, яка саме техніка підійде нашій клієнтці, враховуючи її тип шкіри.
Практична робота в малих групах. Шляхи вирішення ситуативних завдань. Рішення. Результати
Розглянемо 4 ситуації: «До вас прийшов клієнт з ….»:
(На дошці спроектовані завдання для 4 груп):
1 групи – тонка проросла кутикула;
2 група – з тонкою сухою кутикулою;
3 група – клієнт з травмованим станом рук і нігтів;
4 група – клієнт з тонкою, рівною та елестичною кутикулою.
(Для обговорення завдання у групах 3 хвилини….Звучить музика.
Зразок відповідей представників груп та взаємооцінювання))
Ситуація 1 групи
Для тонкої пророслої кутикули
«Повзучи» слідом за нігтем може завдати шкоди самій нігтьовій пластині. Якщо кутикулу вчасно не видаляти, то в місці з’єднання з бічними валиками вона починає тріскатися, і в ці тріщини з легкістю потрапляє інфекція. Якщо у вашого клієнта саме така «повзуча» кутикула, запропонуйте комбінований манікюр. Апаратом легко можна підняти кутикулу, зчистити, зашліфувати бічні валики, а саму кутикулу акуратно зрізати ножицями. Зрізаючи кутикулу «однією смужкою», ви забезпечуєте правильний ріст кутикули надалі. Головною рекомендацією по догляду за такими руками є своєчасний манікюр.
Ситуація 2 групи
Для клієнтів з тонкою сухою кутикулою.
Для таких рук обрізний манікюр може стати травматичним. Як правило, близько розташовані капіляри є основною проблемою при обробці такої кутикули. Ідеальний варіант – апаратний манікюр: ороговіла шкіра шліфується, манікюр проводиться швидко і безпечно. Такому клієнту мажна порекомендувати курс гарячого манікюру або парафінотерапії для того, щоб відновити водний баланс. Обов’язкова рекомендація – використовувати гумові рукавички, контактуючи з водою та миючими засобами, наносити на шкіру рук зволожуючий крем. Відмінним засобом для вирішення проблеми пересушеної кутикули є масло для кутикули. Чим сухіша та тонкіша шкіра, тим жирніше має бути масло. Ідеально – віск. Його втирають у кутикулу та бічні валики, зволожуючи та масажуючи шкіру. Тверде масло какао, ши або кокосове – ідеальний провідник ефірних масел, а віск «запечатує» вологу, надовго залишаючи відчуття зволоженої шкіри.
Рецепт воску для кутикули:
1 частина бджолиного воску;
1 частина твердого масла на вибір (ши, какао, кокос);
1 частина рослинного масла на вибір (льняне, мигдалеве, авокадо, виноградних кісточок, оливкове);
2-3 краплі ефірного масла на вибір (розмарин, чайне дерево, лимон).
Спершу розтопити віск на водяній бані, потім у розтоплений віск додати тверді масла, розмішати, трохи підігріти, щоб маса стала рідкою. Потім додати решту – рідкі рослинні та ефірні масла. Перемішати та розлити по банках. Після охолодження масло стане рідким, але від тепла пальців миттєво тане і стає легким у нанесенні.
Ситуація 3 групи
Клієнт при дуже травмованому стані шкіри рук і нігтів:
Не обійтись без обрізного класичного манікюру. При наявному запаленні та відкритих ранах задирки найкраще зрізати, а не шліфувати апаратом. Але потрібно бути гранично обережним, щоб не нашкодити, і обов’язково відправити клієнта до дерматолога, що лікар призначив лікування запального процесу. При такому стані використовувати кератолітики не можна, щоб не травмувати і без того запалені ділянки. Головне завдання майстра у цьому випадку – прибрати задирки і почистити бічні валики від бруду і запеченої крові. Обробити бактеріальним засобом і відправити клієнта лікувати запалення.
Ситуація 4 групи
Клієнт з тонкою, рівною та елестичною кутикулою. Якщо ваш клієнт регулярно робить манікюр, доглядає за руками вдома – для нього підходить європейський манікюр.
Викладач
(Клієнт демонструє результати дії апаратного манікюру). Процедура була зроблена на одній руці, щоб ми мали можливість побачити її ефективність. (Звучить музика)
Быть можно дельным человеком
И думать о красе ногтей:
К чему бесплодно спорить с веком?
О.С. Пушкін
Варто нагадати клієнту, що будь-який тип кутикули потребує постійного догляду, щоб рук виглядали доглянутими.
Відчули цитрусовий аромат у повітрі? Це ще одна із послуг у салоні краси – аромотерапія. Це буде наша наступна тема уроку… Як аромати впливають на настрій людини? Яка лікувальна чи очищувальна дія аромотерапії?
VІ. Підсумки уроку
Рефлексія.
Викладач
Орієнтовна відповідь учнів
(Необхідно з клієнтом домовитись про наступну зустріч, дати рекомендації, провести його; обробити свої руки, простерилізувати інструмент та зробити санітарне прибирання робочого місця).
Викладач робить аналіз виконання визначених цілей, які поставлені були на початку уроку.
VIІ. Коментоване оцінювання, взаємооцінювання (заповнити контрольний лист, оцінивши свої знання з теми)
VIІІ. Домашнє завдання
1.Заповнити таблицю
2.«Скласти технологічну картку комбінованого манікюру»
3.Користуючись роздатковим матеріалом, самостійно дописати конспект.
1