Сутність інтеграції в дослідженнях вчених.

Про матеріал
Сутність інтеграції в дослідженнях вчених. Історичний період. Дослідники. Внесок в теорії і практику інтегрованого навчання.
Перегляд файлу

Сутність інтеграції в дослідженнях вчених

Історичний період

Дослідник

Внесок в теорії і практику інтегрованого навчання.

ХVII столітті

Я.А. Коменським

Вперше поняття «інтеграція» було використано у праці «Велика дидактика»: «Все, що знаходиться у взаємозвязку, повинно викладатися у такому ж взаємозвязку».

 

Й.-Г. Песталоцці

У його творі «Лінгард і Гертруда» інтеграція розглядалась як метод навчання.

 

ХVIII століття

Й.Ф. Гербарт

Німецький вчений і педагог виділив основні етапи навчання:

1) ясність (зрозумілість);

2) асоціація;

3) система (інтеграція) – можливість самостійно скласти картину світу.

 

ХІХ столітті

К.Д. Ушинський

Зробив найбільший внесок у розробку інтегрованих курсів. Він розробив модель, структуру, напрямки інтеграції. Інтеграцією письма і читання вченому вдалося створити аналітико-синтетичний метод навчання грамоти.

 

Д. Дьюї, С. Шацьким

Перші практичні спроби створення системної освіти на проблемно-комплексній інтегрованій основі.

На початку ХХ століття

Каптерєв, Блонський

Заперечували багатопредметність у школі. Вони розмежували інтеграцію і міжпредметні звязки.

Зявляється «Концепція праці». Головна ідея її – навчити працювати, комплексно підходячи до навчання.

В середині ХХ століття

 

З усіх можливих концепцій виділено такі напрямки інтеграції:

1) інтеграція на основі праці;

2) інтеграція на основі взаємозвязку загального і спеціального;

3) інтеграція на основі мистецтва та культурознавства;

4) інтеграція на основі центрів за інтересами.

 

 

У другій половині ХХ століття

І. Звєрєв, В. Максимова, В. Невєров, І. Петрова

На перший план виходить питання взаємовикористання навчального матеріалу, координації та систематизації знань, встановлення міжпредметних звязків

Побудовані на основі широкої міждисциплінарної інтеграції ці уроки, на жаль, виявилися непродуктивними для навчання й розвитку учнів, бо не давали синтетичних, ґрунтовних знань і вмінь.

 

60-х роках

 

В.О. Сухомлинський

Проводив «уроки мислення в природі». Це один з найбільш вдалих прикладів інтеграції різних видів діяльності з однією метою. Нині ідея інтеграції змісту навчання приваблює багатьох учених і вчителів у нашій країні та за кордоном.

 

 

docx
Додано
10 березня 2021
Переглядів
757
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку