Тема: Віднімання трицифрових чисел з переходом через розряд

Про матеріал
Тема: Віднімання трицифрових чисел з переходом через розряд Мета: пояснити прийом письмового віднімання трицифрових чисел з переходом через розряд на основі знання алгоритму письмового віднімання двозначних чисел; -удосконалювати вміння розв’язувати задачі, які розв’язуються дією віднімання; -формувати обчислювальні навички, розвивати навички правильного оформлення письмового віднімання трицифрових чисел; -розвивати увагу логічне мислення, математичне мовлення; -сприяти вихованню інтересу до предмета через використання ІКТ та практичну діяльність на уроці; -виховувати активну життєву позицію, прагнення до успіху через наполегливу працю. За програмою "Росток"
Перегляд файлу

Тема: Віднімання трицифрових чисел з переходом через розряд

Мета: пояснити прийом письмового віднімання трицифрових чисел з переходом через розряд  на основі знання алгоритму письмового віднімання двозначних чисел;

 -удосконалювати вміння розв’язувати задачі, які розв’язуються дією віднімання;

-формувати обчислювальні навички, розвивати навички правильного оформлення письмового віднімання трицифрових чисел;

-розвивати увагу логічне мислення, математичне мовлення;

-сприяти вихованню інтересу до предмета через використання ІКТ та практичну діяльність на уроці;

-виховувати активну життєву позицію, прагнення до успіху через  

наполегливу працю.

 

Хід уроку

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Ось і дзвоник пролунав,

До бесіди всіх позвав.

Всі ви сіли рівно, вправно,

І розмова піде славно.

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

 

1.   Хвилинка каліграфії

47, 87,58, 90

100, 123, 456

 

2.     Бліц опитування

Назви числа  від 100 до 1000 сотнями;

Назви сусідів числа  (456, 789, 987)

Скільки всього десятків у числах  : 153, 197, 258, 345, 441, 508, 610,

Як знайти  периметр квадрата?

Як знайти  периметр трикутника?

Як знайти  периметр прямокутника?

Назви компоненти дії додавання?

Назви компоненти дії віднімання?

Як знайти суму чисел?

Як знайти різницю чисел?

Як знайти невідомий доданок?

Як знайти невідомий від’ємник ?

Як знайти невідоме зменшуване?

Яку дію треба виконати:

Збільшити на

Зменшити на….

Скільки  см  в одному  дм ?

Скільки  см  в одному  м?

Скільки  дм  в одному м?

Скільки  год  в одній  добі

Скільки  к.  в одній грн.


 


 

 


III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Сьогодні на уроці ми ознайомимося з письмовим відніманням трицифрових чисел з переходом через розряд, продовжимо роботу над задачами на дві дії.

 

І V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Пояснення нового матеріалу 

 

 

 

 

Як відняти трицифрові числа? (З сотень відняти сотні, з десятків – десятки, а з одиниць - одиниці)

Чому тут не можемо виконати віднімання? (Не вистачає десятків і одиниць)

Де їх узяти? (У сотні) Як зручно її роздробити? (9 десятків і 10 одиниць)

 

 

 

 

Знайдіть відповідь.

 

                                                     1с. 4дес. 3од. = 143

 

 

Як розташувати ці числа при відніманні в стовпчик? (Сотні під сотнями, десятки під десятками, а одиниці під одиницями)

З якого розряду слід почати віднімання? (З розряду одиниць) Чому? (Число десятків і сотень зменшуваного при переході через розряд може змінюватися)

Поясніть, користуючись моделями, як відняти числа 302 і 159 у стовпчик.

 

  302        Віднімаю одиниці: з 2 одиниць не можна відняти 9.

  159        Десятків немає, тому позичаємо сотню й ставлю крапку.

  143        Сотню дроблю на 9 десятків і 10 одиниць. У зменшуваному стало        .                                      .                            12 одиниць: 12 – 9 = 3 одиниць.

                           Віднімаю десятки: 9 – 5 = 4 десятки

                           Віднімаю сотні: залишилося 2 сотні, 2 – 1 = 1

                           Відповідь 143

 

 

 

 

  1.  Робота за підручником (с. 52-53)

     Завдання  1

Поясни розвязання прикладу (один учень, за вибором вчителя, коментує розвязання)

 

C:\Users\uli\Pictures\Мои сканированные изображения\сканирование0001.jpg

 

C:\Users\uli\Pictures\Мои сканированные изображения\сканирование0001.jpg

 

    Завдання 2 (один учень, за вибором вчителя, коментує розвязання)

C:\Users\uli\Pictures\Мои сканированные изображения\сканирование0001.jpg

    Завдання 3

C:\Users\uli\Pictures\Мои сканированные изображения\сканирование0001.jpg

Розв’язок

        І спосіб

Скільки днів має рік?

Скільки днів тривають канікули?

А скільки тривають суботи, неділі та святкові дні?

На скільки дій задача?

Що ми взнаємо коли від 365 - 120?

Що ми взнаємо коли від 245 - 62?

 

365 – 120 = 245 (дн) – залишилося робочих, вихідних і святкових днів;

245 – 62 = 183 (дн)

Відповідь: навчальних днів у році 183

 

ІІ спосіб

Як ще можна розв’язати цю задачу?(спочатку взнати скільки всіх вихідних днів і канікул разом, і після цього відняти від усіх днів року.)

 

120 + 62 =182 (дн) – разом вихідних днів,  святкових і канікул

365 – 182 = 183(дн)

Відповідь: навчальних днів у році 183

 

Завдання 4

Один учень біля дошки коментує розвязок задачі.

C:\Users\uli\Pictures\Мои сканированные изображения\сканирование0001.jpg

 

3.    Фізкультхвилинка

 

V.    УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

 

1.    Робота над складанням умов задач

Завдання 5

 

А) 642 – 396

Б) 587 – 94 - 238

 

Умова до задачі А

Слон важить 642 кг. А лев на 396 кг менше ніж слон. Скільки кг. важить лев?

 

Умова до задачі Б

У лісі росло 587 дерев. Першого дня зрізали 94 дерева а за другий 238 дерев. Скільки дерев залишилося у лісі?

 

  1. Знайди значення виразу Завдання 6

C:\Users\uli\Pictures\Мои сканированные изображения\сканирование0005.jpg

(чотири учні, за вибором вчителя, коментують по черзі розвязання)

C:\Users\uli\Pictures\Мои сканированные изображения\сканирование0002.jpg

Розв’язання

____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________

 

  1. Гра «Упізнай мене»

— Знайдіть і випиши:

А) одноцифрові числа

Б) двоцифрові числа

В) трицифрові числа

10; 12; 4; 713; 615; 16; 6; 18; 921; 124; 26; 30; 32; 7; 34; 836; 40; 42; 44; 548; 50; 751; 54.

 

VI.   ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

 Чого навчалися на уроці?

— Як оцінюєте свою роботу на уроці?

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
8 лютого 2019
Переглядів
821
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку