Тема: Відтворення глибини простору за допомогою кольору та деталізації переднього плану.

Про матеріал
Тема: Відтворення глибини простору за допомогою кольору та деталізації переднього плану. Малювання композиції «Весна прийшла». Мета: навчити учнів відтворювати глибину простору за допомогою кольору, деталізації переднього плану; удосконалювати навички спостережень за сезонними змінами в природі; розвивати зорову пам'ять, почуття прекрасного, уяву, мислення; виховувати любов та бережливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

1

 

 


Тема: Відтворення глибини простору за допомогою кольору та деталізації переднього плану. Малювання композиції «Весна прийшла».

Мета: навчити учнів відтворювати глибину простору за допомогою кольору, деталізації переднього плану; удосконалювати навички спостережень за сезонними змінами в природі; розвивати зорову пам'ять, почуття прекрасного, уяву, мислення; виховувати любов та бережливе ставлення до природи.

Обладнання: папір для малювання, гуаш, ватні палочки, пензлі, стакан з водою, серветки для витирання рук та пензлів, презентація.

Тип уроку: комбінований.

Техніка: малювання ватними паличками.

Дата проведення: 28.02.2019-р.

Хід уроку

  1.                 Організація класу.
    1.   Психологічний момент.

Щоб урок пройшов не марно, треба сісти рівно, гарно,

Не крутитись на уроці як папуга чи сорока.

Сказати хочеш – не кричи, а лише руку підніми.

  1.   Перевірка робочих місць.
  •            Перевірте, чи все необхідне до уроку ви підготували (альбом, простий олівець, гумка, пензлик, фарби, стакан з водою, підручник).
  1.                 Мотивація навчальної діяльності.
  •            Для того, щоб зрозуміти, що ми сьогодні малюватимемо, необхідно розгадати ребус.  (Слайд 2)

  1.                 Робота над темою уроку.
    1.    Створення проблемної ситуації.
  •            Чи можна сказати, що весна – різнокольорова пора року?
  1.                 Викладання нового навчального матеріалу.
    1.   Розповідь вчителя.
  •            Ви вже знаєте, що віддалені предмети здаються меншими, ніж ті, що знаходяться ближче. Вони не лише начебто менше, а й змінюють свій колір. Чим ближче до нас предмет, тим  його колір тепліший і яскравіший. Усе, розташоване далі, зображують менш насичено, тьмяніше, холодними кольорами. Це роблять тому, що насправді між цими предметами знаходиться повітря, яке змінює чіткість, яскравість і колірні сприйняття.

На передньому плані всі предмети зображується детальніше, чіткіше, яскравіше; на дальньому плані деталі відсутні, зображення нечітке.(Розгляд кольорового спектру).

  1.   Розгляд ілюстрації на с. 96.

  1.   Зоровий ряд.
  •            Сьогодні ми розглянемо репродукції  художників, які малювали весну.

І. І. Левітана, народився 30 серпня 1860 року в невеликому литовському містечку. В кінці 1860 року сім'я переїхала до Москви, де Ісаак навчався в Московському училищі живопису (Слайд 3)

  •            Зверніть увагу на роботу художника – «Озеро. Весна» 1898 (Слайд 4)
  •            Яка пора року зображена?
  •            Які кольори про це свідчать? Яких більше?
  •            Як зображено передній план?
  •            Які деталі ви помітили?
  •            Як зображено дальній план?

Ще один чудовий майстер російського пейзажного та жанрового живопису Василь Миколайович Бакшєєв (1862 – 1958) – одним із тих художників старшого покоління, який сформувався ще в дореволюційну епоху.(Слайд 5)

Стан пробудження природи відображено в пейзажах художника. Однією з таких робіт є картина –  «Блакитна весна» (1930). (Слайд 6)

  •            Яка пора року зображена?
  •            Які кольори про це свідчать? Яких більше?
  •            Як зображено передній план?
  •            Які деталі ви помітили?
  •            Як зображено дальній план?
    1.   Фізкультхвилинка.(Музичний супровід) (Слайд 7)
  1.                 Практична робота учнів.
    1.   Показ готового малюнка.
  •            Сьогодні кожен на уроці має на малювати таку веснянну галявину. Які кольори переважають у мене на малюнку?
    1.   Поетапне виконання малюнка вчителем на дошці.

(Поетапне виконання композиції вчителем на дошці.

  •            Послідовність виконання роботи олівцем.
  •            Для того щоб виконувати малюнок, альбомний аркуш повернемо горизонтально. Розпочнемо роботу від простого до складного проведемо уявну лінію, яка називається лінією горизонту і розташовується вище середини аркуша. Лінія землі повинна бути більшою для того, щоб розмістити декілька предметів. У центрі знаходиться велике дерево. З правого та лівого боку на передньому плані розташовуємо дерева.)
  •            Чим можна доповнити малюнок? (Деталізація)
  •            Пам'ятайте, що предмети, які знаходяться ближче до нас, зображуються чіткішими, ніж ті, що розташовані вдалечині
  •            Ще важливо, щоб ближчі предмети завжди загороджують предмети, що знаходяться далі.

 

 

 

 

 

 

 

  •            Малювати ми сьогодні будемо не пензликами, а ватними паличками. (Капніть у фарбу каплю води та використайте ватну паличку замість пензлика.)
  1.                 Самостійна практична діяльність учнів.
  •            А малювати ми сьогодні будемо під композиції Російського композитора – Петра Ілліча Чайковського. Послухаємо композиції із циклу «Времена года». (Слайд 9-11)
  •             «Март. Песнь жаворонка»;
  •             «Апрель. Подснежник»;
  •             «Май. Белые ночи».
  1.                 Перегляд та оцінювання малюнків учнів.
    1.   Виставка робіт.
  2.                 Підсумок уроку.
  •            Що ви сьогодні малювали?
  •            Які кольори використовували більше?
  •            Репродукції, яких художників ми розглядали?
  •            Якого композитора слухали? Які композиції?

 

 

docx
До підручника
Образотворче мистецтво 2 клас (Резніченко М. І., Трач С. К.)
Додано
19 березня
Переглядів
342
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку