Тема: Відтворення глибини простору за допомогою кольору та деталізації переднього плану. Малювання композиції «Весна прийшла».
Мета: навчити учнів відтворювати глибину простору за допомогою кольору, деталізації переднього плану; удосконалювати навички спостережень за сезонними змінами в природі; розвивати зорову пам'ять, почуття прекрасного, уяву, мислення; виховувати любов та бережливе ставлення до природи.
Обладнання: папір для малювання, гуаш, ватні палочки, пензлі, стакан з водою, серветки для витирання рук та пензлів, презентація.
Тип уроку: комбінований.
Техніка: малювання ватними паличками.
Дата проведення: 28.02.2019-р.
Хід уроку
-
Організація класу.
-
Психологічний момент.
Щоб урок пройшов не марно, треба сісти рівно, гарно,
Не крутитись на уроці як папуга чи сорока.
Сказати хочеш – не кричи, а лише руку підніми.
-
Перевірка робочих місць.
-
Перевірте, чи все необхідне до уроку ви підготували (альбом, простий олівець, гумка, пензлик, фарби, стакан з водою, підручник).
-
Мотивація навчальної діяльності.
-
Для того, щоб зрозуміти, що ми сьогодні малюватимемо, необхідно розгадати ребус. (Слайд 2)
-
Робота над темою уроку.
-
Створення проблемної ситуації.
-
Чи можна сказати, що весна – різнокольорова пора року?
-
Викладання нового навчального матеріалу.
-
Розповідь вчителя.
-
Ви вже знаєте, що віддалені предмети здаються меншими, ніж ті, що знаходяться ближче. Вони не лише начебто менше, а й змінюють свій колір. Чим ближче до нас предмет, тим його колір тепліший і яскравіший. Усе, розташоване далі, зображують менш насичено, тьмяніше, холодними кольорами. Це роблять тому, що насправді між цими предметами знаходиться повітря, яке змінює чіткість, яскравість і колірні сприйняття.
На передньому плані всі предмети зображується детальніше, чіткіше, яскравіше; на дальньому плані деталі відсутні, зображення нечітке.(Розгляд кольорового спектру).
-
Розгляд ілюстрації на с. 96.
-
Зоровий ряд.
-
Сьогодні ми розглянемо репродукції художників, які малювали весну.
І. І. Левітана, народився 30 серпня 1860 року в невеликому литовському містечку. В кінці 1860 року сім'я переїхала до Москви, де Ісаак навчався в Московському училищі живопису (Слайд 3)
-
Зверніть увагу на роботу художника – «Озеро. Весна» 1898 (Слайд 4)
-
Яка пора року зображена?
-
Які кольори про це свідчать? Яких більше?
-
Як зображено передній план?
-
Які деталі ви помітили?
-
Як зображено дальній план?
Ще один чудовий майстер російського пейзажного та жанрового живопису Василь Миколайович Бакшєєв (1862 – 1958) – одним із тих художників старшого покоління, який сформувався ще в дореволюційну епоху.(Слайд 5)
Стан пробудження природи відображено в пейзажах художника. Однією з таких робіт є картина – «Блакитна весна» (1930). (Слайд 6)
-
Яка пора року зображена?
-
Які кольори про це свідчать? Яких більше?
-
Як зображено передній план?
-
Які деталі ви помітили?
-
Як зображено дальній план?
-
Фізкультхвилинка.(Музичний супровід) (Слайд 7)
-
Практична робота учнів.
-
Показ готового малюнка.
-
Сьогодні кожен на уроці має на малювати таку веснянну галявину. Які кольори переважають у мене на малюнку?
-
Поетапне виконання малюнка вчителем на дошці.
(Поетапне виконання композиції вчителем на дошці.
-
Послідовність виконання роботи олівцем.
-
Для того щоб виконувати малюнок, альбомний аркуш повернемо горизонтально. Розпочнемо роботу від простого до складного проведемо уявну лінію, яка називається лінією горизонту і розташовується вище середини аркуша. Лінія землі повинна бути більшою для того, щоб розмістити декілька предметів. У центрі знаходиться велике дерево. З правого та лівого боку на передньому плані розташовуємо дерева.)
-
Чим можна доповнити малюнок? (Деталізація)
-
Пам'ятайте, що предмети, які знаходяться ближче до нас, зображуються чіткішими, ніж ті, що розташовані вдалечині
-
Ще важливо, щоб ближчі предмети завжди загороджують предмети, що знаходяться далі.
-
Малювати ми сьогодні будемо не пензликами, а ватними паличками. (Капніть у фарбу каплю води та використайте ватну паличку замість пензлика.)
-
Самостійна практична діяльність учнів.
-
А малювати ми сьогодні будемо під композиції Російського композитора – Петра Ілліча Чайковського. Послухаємо композиції із циклу «Времена года». (Слайд 9-11)
-
«Март. Песнь жаворонка»;
-
«Апрель. Подснежник»;
-
«Май. Белые ночи».
-
Перегляд та оцінювання малюнків учнів.
-
Виставка робіт.
-
Підсумок уроку.
-
Що ви сьогодні малювали?
-
Які кольори використовували більше?
-
Репродукції, яких художників ми розглядали?
-
Якого композитора слухали? Які композиції?