2.1 Розгадування кросворда
- Діти, давайте пригажаємо, які тварини мешкають у зоопарку, попрацювавши з кросвордом.
1. Він такий смугастий,
Він такий ікластий,
Найстрашніший у тайзі,
Перед ним тремтять усі.
Як роззявить пащу: — игрр!!
Називають звіра... (тигр).
2. Вкрита травами гора.
Під горою є нора.
В ній хитрюга непроста
Від собак хова хвоста:
Як навідалась в курник,
Так відразу ж півень зник! (Лисиця)
3. Ходить хмуро між дубами,
Хижо клацає зубами.
Весь, як є,— жорстока лють.
Очі так її і ллють.
Зачаївся ось, примовк...
Грізний звір цей, звісно... (вовк).
4. З рогами, а не бик,
Доять, а не корова,
Кору здирає,
А кошиків не плете. (Коза)
5. Пазурастий він, гривастий,
Як збирається напасти.
Рявкне — ох, і любий рев...
Відгадали? Так, це... (лев).
6. На хвостику гойдається.
Банани полюбляє.
І зветься це малятко —
Веселе... (мавпенятко).
7. Влітку медом ласував,
Досхочу малини мав.
А як впав глибокий сніг,
Позіхнув і спати ліг.
Бачив чи не бачив сни,
А проспав аж до весни. (Ведмідь)
8. Стрічка по землі біжить,
Обережним треба бути —
Вона може укусити. (Змія)
9. Вік свій ходить з кулаками,
Та ще й сідають на нього з мішками. (Верблюд)
— Ми можемо побачити цих тварин у зоопарку. А що таке зоопарк?
ІІІ.Мотивація навчальної діяльності.
- Сьогодні ми вирушимо у подорож до зоопарку. А мандруватиме з нами гость уроку слоненя Боббі.
- Фігурка цієї тваринки яку ми виготовимо у майбутньому може слугувати прикрасою для оселі.
ІV.Повідомлення теми і завдання уроку.
- Сьогодні наша задача зробити тваринку, яка мешкає у зоопарку. А яку саме тваринку ми виготовимо, ви дізнаєтеся, якщо відгадаєте загадку.
Здивувалась дітвора:
„Це тварина чи гора?
Як же їсть він, як він п’є?”
А для цього хобот є!
- Ми виготовимо нашого гостя з такого матеріалу, як пластилін.
(Слон)
V.Сприймання і усвідомлення нового навчального матеріалу.
5.1 Вступна бесіда
Наскальна ліпнина виникла задовго до появи перших наскальних малюнків. Можливо, хтось із первісних людей випадково залишив відбиток на вологій глині та, зацікавившись, провів по цій глині пальцем. Потім людина зрозуміла, що можна узяти грудку вологої глини й перетворити її на об’ємне зображення. Згодом грудки глини ставали все більше схожими на фігурки людей і тварин.
Коли прадавня людина створювала об’ємні фігурки, їй вдалося уникнути найскладнішого в скульптурній роботі. Фігурка створювалася з «одного шматка», тобто руки та ноги не виступали за основний контур. Первісні скульптури створювали з каміння, схожого за формою на того чи іншого звіра, птаха або людину. Лише згодом люди навчилися відокремлювати частини, що виступають, та винайшли багато способів ліплення.
(показ ілюстрацій з зображенням скульптур)
–Діти, що таке скульптура?
Скульптура — вид образотворчого мистецтва, вироби якого мають об’ємну форму .
5.2 Інструктаж до виконання практичного завдання
- А зараз ми виготовимо слоненя, дотримуючись токої послідовності.
- Розгляньте зразки на дошці.
- Виготовляємо слона у такій послідовності:
1. Розріжте шматок синього або сірого пластиліну на дві частини.
2. З одного шматка зробіть тулуб.
3. Другий шматок пластиліну розділіть навпіл. З однієї частини зробіть чотири ноги,
а з іншої —хобот, вушка та хвіст.
4. Приліпіть до тулуба ноги; у місцях з’єднання зробіть плавний перехід пальчиком.
5. З білого та чорного пластиліну зробіть очі.
6. Виліпіть слоникові хобот, розкачавши довгу форму.
7. Приліпіть до голови хобот, очі та вушка.
8. Візміть білий пластилін та відщіпніть два шматочки, розкатайте кульки сплюсніть їх
утворивши сплюснуті кружечки. Притисніть їх до вушок нашого слоника.
5.3 Інструктаж з техніки безпеки та охайної роботи при роботі
- Перед тим, як ми розпочнемо нашу роботу, давайте пригадаємо правила роботиз з пластиліном. Давайте кожен із вас назве по одному правилу:
VІ.Практична діяльність учнів (самостійна робота учнів, по виготовленню виробу) Поточний інструктаж.
6.1 Фізкультхвилинка
- А зараз давайте зробимо невеличку паузу і проведемо фізкультхвилинку.
VІІ.Підсумок уроку
7.1 Підсумкові запитання
- Діти, про що ми сьогодні розмовляли?
- Яку тваринку ми з вами виготовляли?
7.2 Виставка робіт
- А зараз давайте подивимося на слоників, що у нас вийшли.
- Я дуже вдячна вам за сьогоднішній урок, до нових зустрічей.
- До побачення.
7.3 Прибирання робочих місць
- Діти, давайте наведемо порядок на своїх робочих місцях.