Урок"Формування художньо-конструктивних навичок створення статичного чи динамічного образу в скульптурі. У зоопарку."

Про матеріал
Цей матеріал спрямовайний на надання учням відомостей про скульптуру як вид мистецтва, поглиблення, знайомство з видами скульптури; ознайомлювати учнів із поняттями кругла скульптура, пам’ятник, статуя, статуетка, рельєф.
Перегляд файлу

Тема: Формування художньо-конструктивних навичок створення статичного чи  

            динамічного образу в скульптурі. У зоопарку.

Мета: навчальна: продовжувати надавати учням відомості про скульптуру як вид

           мистецтва, поглиблювати знайомство з видами скульптури; продовжувати

           ознайомлювати учнів із поняттями кругла скульптура, пам’ятник, статуя, статуетка,

           рельєф; закріплювати навички роботи з пластиліном (глиною); продовжувати

           ознайомлювати з поняттям анімалізм як жанром образотворчого мистецтва;
           розвивальна: збагачувати та закріплювати в дітей уміння сприймати, розрізняти та

           аналізувати характерні особливості об’ємної форми; закріплювати навички 

           основних видів ліплення, передавання форми та побудови предметів; розвивати

           дрібну моторику руки;
           виховна: виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу;

           стимулювати розвиток допитливості; виховувати екологічну культуру.

Обладнання: пластилін, стеки, картон, зубочистки, малюнки скульптур, архітектурних 

           пам̕ яток, кросворд, малюнок послідовного виконання дій.

 

                                        Хід уроку

І.Організація учнів до уроку

- Добрий день! В добрий час!

Рада, діти, бачить вас!

Ви почули всі дзвінок?

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався-

На перерві постарався

Зараз сядуть всі дівчата,

А за ними і хлоп҆ ята.

- Доброго дня, діти! Мене звати Ганна Володимирівна і сьогодні урок образотворчого мистецтва проведу у вас я.

ІІ.Актуалізація опорних знань

2.1 Розгадування кросворда

- Діти, давайте пригажаємо, які тварини мешкають у зоопарку, попрацювавши з кросвордом.

1. Він такий смугастий,

Він такий ікластий,

Найстрашніший у тайзі,

Перед ним тремтять усі.

Як роззявить пащу: — игрр!!

      Називають звіра... (тигр).

2. Вкрита травами гора.

Під горою є нора.

В ній хитрюга непроста

Від собак хова хвоста:

Як навідалась в курник,

Так відразу ж півень зник! (Лисиця)

3. Ходить хмуро між дубами,

Хижо клацає зубами.

Весь, як є,— жорстока лють.

Очі так її і ллють.

Зачаївся ось, примовк...

Грізний звір цей, звісно... (вовк).

4. З рогами, а не бик,

Доять, а не корова,

Кору здирає,

А кошиків не плете. (Коза)

5. Пазурастий він, гривастий,

Як збирається напасти.

Рявкне — ох, і любий рев...

Відгадали? Так, це... (лев).

6. На хвостику гойдається.

Банани полюбляє.

І зветься це малятко —

Веселе... (мавпенятко).

7. Влітку медом ласував,

Досхочу малини мав.

А як впав глибокий сніг,

Позіхнув і спати ліг.

Бачив чи не бачив сни,

А проспав аж до весни. (Ведмідь)

8. Стрічка по землі біжить,

Обережним треба бути —

Вона може укусити. (Змія)

9. Вік свій ходить з кулаками,

Та ще й сідають на нього з мішками. (Верблюд)

— Ми можемо побачити цих тварин у зоопарку. А що таке зоопарк?

ІІІ.Мотивація навчальної діяльності.

- Сьогодні ми вирушимо у подорож до зоопарку. А мандруватиме з нами гость уроку слоненя Боббі.

- Фігурка цієї тваринки яку ми виготовимо  у майбутньому може слугувати прикрасою для оселі.

ІV.Повідомлення теми і завдання уроку.

- Сьогодні наша задача зробити тваринку, яка мешкає у зоопарку. А яку саме тваринку ми виготовимо, ви дізнаєтеся, якщо відгадаєте загадку.

Здивувалась дітвора: 
„Це тварина чи гора? 
Як же їсть він, як він п’є?” 
А для цього хобот є!

- Ми виготовимо нашого гостя з такого матеріалу, як пластилін.

(Слон)

V.Сприймання і усвідомлення нового навчального матеріалу.

5.1 Вступна бесіда

Наскальна ліпнина виникла задовго до появи перших наскальних малюнків. Можливо, хтось із первісних людей випадково залишив відбиток на вологій глині та, зацікавившись, провів по цій глині пальцем. Потім людина зрозуміла, що можна узяти грудку вологої глини й перетворити її на об’ємне зображення. Згодом грудки глини ставали все більше схожими на фігурки людей і тварин.

Коли прадавня людина створювала об’ємні фігурки, їй вдалося уникнути найскладнішого в скульптурній роботі. Фігурка створювалася з «одного шматка», тобто руки та ноги не виступали за основний контур. Первісні скульптури створювали з каміння, схожого за формою на того чи іншого звіра, птаха або людину. Лише згодом люди навчилися відокремлювати частини, що виступають, та винайшли багато способів ліплення.

(показ ілюстрацій з зображенням скульптур)

–Діти, що таке скульптура?

Скульптура — вид образотворчого мистецтва, вироби якого мають об’ємну форму .

 

 

5.2 Інструктаж до виконання практичного завдання

- А зараз ми виготовимо слоненя, дотримуючись токої послідовності.

- Розгляньте зразки на дошці.

- Виготовляємо слона у такій послідовності:

1. Розріжте шматок синього або сірого пластиліну на дві частини.

2. З одного шматка зробіть тулуб.

3. Другий шматок пластиліну розділіть навпіл. З однієї частини зробіть чотири ноги,

а з іншої —хобот, вушка та хвіст.

4. Приліпіть до тулуба ноги; у місцях з’єднання зробіть плавний перехід пальчиком.

5. З білого та чорного пластиліну зробіть очі.

6. Виліпіть слоникові хобот, розкачавши довгу форму.

7. Приліпіть до голови хобот, очі та вушка.

8. Візміть білий пластилін та відщіпніть два шматочки, розкатайте кульки сплюсніть їх

утворивши сплюснуті кружечки. Притисніть їх до вушок нашого слоника.

5.3 Інструктаж з техніки безпеки та охайної роботи при роботі

- Перед тим, як ми розпочнемо нашу роботу, давайте пригадаємо правила роботиз з пластиліном. Давайте кожен із вас назве по одному правилу:

  1. розминати і розгортати пластилін потрібно на дощечці;
  2. розрізати пластилін стекою; невикористаний пластилін класти в клітинку упаковки;
  3. після завершення роботи з пластиліном витирати руки вологою серветкою;
  4. не бери пластилін до рота;
  5. не торкайся брудними руками обличчя, очей, одягу;
  6. не чіпай брудними руками зошити, книги,щоденник – скрізь будуть жирні плями;
  7. поважай свою працю і працю своїх товаришів.

VІ.Практична діяльність учнів (самостійна робота учнів, по виготовленню виробу) Поточний інструктаж.

6.1 Фізкультхвилинка

- А зараз давайте зробимо невеличку паузу і проведемо фізкультхвилинку.

VІІ.Підсумок уроку

7.1 Підсумкові запитання

- Діти, про що ми сьогодні розмовляли?

- Яку тваринку ми з вами виготовляли?

7.2 Виставка робіт

- А зараз давайте подивимося на слоників, що у нас вийшли.

- Я дуже вдячна вам за сьогоднішній урок, до нових зустрічей.

- До побачення.

7.3 Прибирання робочих місць

- Діти, давайте наведемо порядок на своїх робочих місцях.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
27 березня
Переглядів
571
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку