Тема. Я люблю щедру осінь. Які бувають плоди? Урок

Про матеріал

Тема. Я люблю щедру осінь. Які бувають плоди?

Очікувані результати навчання:

мовно – літературна галузь

— розповідає про те, що зацікавило в усному повідомленні [2 МОВ 1-1.3-1];

— ставить запитання до усного повідомлення для отримання додаткової інформа¬ції [2 МОВ 1-1.3-2];

— обговорює з іншими інформацію, яка зацікавила [2 МОВ 1-1.3-3];

—підтримує й ініціює діалог на теми, які викликають зацікавлення

[2 МОВ 1-1.6-1];

— спостерігає за діалогом, де висловлюють різні погляди на предмет обговорення, підтримує одну з точок зору [2 МОВ 1-1.6-2];

— пояснює значущість уважного ставлення до інших та потребу подивитися на річ по-різному [2 МОВ 1-1.6-3];

— створює невеликі висловлення на добре відому тему з різною метою спілкуван¬ня; [2 МОВ 3-3.1-3];

математична галузь

— знаходить значення математичних виразів [2 МАО 3-1.2-7];

— упорядковує, порівнює, групує дані, застосовуючи прості моделі

[2 МАО 5-1.2-9];

природнича галузь

— описує життєвий цикл рослин у різні пори року [2 ПРО 2-3.1-7];

— установлює взаємозв'язок між порою року і погодою [2 ПРО 2-3.1-8];

— пояснює значення сонячного світла для рослин [2 ПРО 2-3.1-12];

соціальна і здоров'язбережувальна галузь

— пояснює важливість споживання продуктів своєї місцевості [2 СЗО 2-3.4-2];

— об'єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри [2 СЗО 3-4.4-6];

— виконує запропоновану роль у мікрогрупі, погоджується із рішенням команди [2 СЗО 3-4.4-7];

— дотримується правил етичної поведінки під час спілкування з однолітками та дорослими в різних життєвих ситуаціях [2 СЗО 3-1.4-6];

громадянська та історична галузь

— пояснює, чому природа важлива для людини [2 ГІО 3-2.2-1].

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Методико – дидактичне забезпечення: натуральні овочі і фрукти, цеглинки LEGO, предметні малюнки, картки, картка - таблиця, музична руханка.

Матеріально – технічне забезпечення: комп'ютер, телевізор

Перегляд файлу

Тема. Я люблю щедру осінь. Які бувають плоди?

Очікувані результати навчання:

мовно – літературна  галузь

— розповідає про те, що зацікавило в усному повідомленні [2 МОВ 1-1.3-1];

— ставить запитання до усного повідомлення для отримання додаткової інформа­ції [2 МОВ 1-1.3-2];

— обговорює з іншими інформацію, яка зацікавила [2 МОВ 1-1.3-3];

—підтримує й ініціює діалог на теми, які викликають зацікавлення     

  [2 МОВ 1-1.6-1];

— спостерігає за діалогом, де висловлюють різні погляди на предмет обговорення, підтримує одну з точок зору [2 МОВ 1-1.6-2];

— пояснює значущість уважного ставлення до інших та потребу подивитися на річ по-різному [2 МОВ 1-1.6-3];

— створює невеликі висловлення на добре відому тему з різною метою спілкуван­ня; [2 МОВ 3-3.1-3];

математична галузь

— знаходить значення математичних виразів [2 МАО 3-1.2-7];

— упорядковує, порівнює, групує дані, застосовуючи прості моделі            

 [2 МАО 5-1.2-9];

природнича галузь

— описує життєвий цикл рослин у різні пори року [2 ПРО 2-3.1-7];

— установлює взаємозв’язок між порою року і погодою [2 ПРО 2-3.1-8];

— пояснює значення сонячного світла для рослин [2 ПРО 2-3.1-12];

соціальна і здоров’язбережувальна галузь

— пояснює важливість споживання продуктів своєї місцевості [2 СЗО 2-3.4-2];

— об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри [2 СЗО 3-4.4-6];

— виконує запропоновану роль у мікрогрупі, погоджується із рішенням команди [2 СЗО 3-4.4-7];

— дотримується правил етичної поведінки під час спілкування з однолітками та дорослими в різних життєвих ситуаціях [2 СЗО 3-1.4-6];

громадянська та історична галузь

— пояснює, чому природа важлива для людини [2 ГІО 3-2.2-1].

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Методико – дидактичне забезпечення: натуральні овочі і фрукти, цеглинки LEGO, предметні малюнки, картки, картка - таблиця, музична  руханка.

Матеріально – технічне забезпечення: комп’ютер, телевізор

Хід уроку

Організація класу діт стоять у колі біля дошки

Продзвенів уже дзвінок. ( слайд 1)

Починаємо урок!

Нумо, діти, підведіться!

Всі приємно усміхніться.

Психологічне налаштування

-Діти, зберіть ваші усмішки. Поверніться до наших гостей, привітайтесь і подаруйте ці усмішки їм для гарного настрою.

Очікування від уроку

-Сьогодні у нас буде незвичайний  різнокольоровий урок. А ще ми відчуємо його на дотик і  смак, вдихнемо його запах ( вивішую на дошку таблички : колір, смак, запах)

-А щоб ви змогли відчути аромат і смак нашого уроку, то вам потрібно…

( нам потрібно активно працювати, дотримуватись правил поведінки на уроці, уважно слухати вчителя)

Створення проблемної ситуації

-На наш урок  завітала гостя. Щоб дізнатися її ім’я, треба прочитати  загадку,  слова у якій замінені  малюнками.

-Зможемо ми відновити тест? Тоді починаємо. ( читають: по строфі один учень) ( слайд 2)

В жовте  розфарбувала,

Урожай з C:\Users\3\Desktop\unnamed.jpg зібрала.

Золотила вербам C:\Users\3\Desktop\завантаження (1).jpg

Чарівна цариця —

-Давайте хором виразно прочитаємо цю загадку. ( слайд 3)

-Отже, як звуть  нашу гостю?( Кіріл)

-А зараз пропоную прочитати  речення з такою інтонацією, яка б відповідно смайлику і  таким чином ми дізнаємося, яка буває осінь.(слайд 4)

 

В жовте лист розфарбувала,

Урожай з полів зібрала.                                                            

Золотила вербам коси         

Чарівна цариця – осінь      

-Так якою може бути осінь? ( задумлива, похмура,  грайлива, весела)

-А ще осінь буває щедрою, бо прийшла не з пустими руками –з кошиками. В трьох з яких лежать завдання, а в четвертому – гостинці, які  отримаємо, якщо ці завдання виконаємо.

Об’єднання в групи

-Осінь струсила кожному на парту свої кольорові  листочки. Візьміть кожен свій листок  і об’єднайтеся в  групи за його кольором . (слайд5)

(Діти розбирають листочки , і займають місце у групі за кольором листка)

- І так, як ми будемо працювати у групах, давайте повторимо основні правила  роботи. ( працювати в команді, дотримуватися часу, поважати думку інших)

   Актуалізація опорних знань. Визначення теми уроку

  • Що ми вивчали на минулому уроці? ( ми вивчали, які бувають  рослини).

Які види рослин ви знаєте? Наведіть приклад ( дерева, кущі, трав’янисті рослини – стіна слів),

-Від сьогодні наша стіна слів поповниться новими словами.(увага на стіну слів)

-Ой,а аркуш з новими словами десь зник. Напевно, осінній вітер розвіяв ці слова. Але я думаю, що ви, діти, зможете їх  відновити і допоможете мені визначити  тему уроку.

Гра «Дешифрувальник» ( слайд 6)

-Пропоную вам  обчислити вирази, розставити відповіді у порядку зростання і прочитати  перше загублене слово – підказку до  нашої  теми.

(Учні обчислюють вирази, відповіді розставляють у порядку зростання і отримують слово «Плід»). Даю вам на цю роботу 1 хв

3+9=12( і )                 10+1 =11 (л)

14 – 7 =7 (п)              18 -2 =16 (д)

Повідомлення теми і мети уроку

-Отже,  ключовим словом   нашого уроку буде слово «плід» (слайд 7)

 і тема   звучить так «Я люблю щедру осінь. Які бувають плоди?».

Сьогодні ми поповнимо наші знання про рослини, (вивішую на дошку) а саме, дослідимо, які  плоди бувають у рослин, де плоди «живуть», який скарб «ховає» плід, як плоди  використовує людина.

Сприймання нового матеріалу

1.Дослідження « Який плід на дотик, запах, смак, колір?»  (слайд 8)

 -Отже,  давайте дістанемо  завдання  з першого  кошика і прочитаємо його:

 «Кожна група повинна вибрати плід та дослідити його  на дотик, запах, смак і колір,  визначити їстівний чи неїстівний, заповнити  таблицю і презентувати роботу групи» (Кожна група дістає  плід,  пробує на смак, щупає, визначає колір) (слайд 9)

Назва плоду

Дотик

Запах

Смак

Колір

Їстівний/неїстівний

 

 

 

 

 

 

 

-Для прикладу роздивимося цей плід. Що ми будемо досліджувати? Айву.

( Кіріл).  Візьміть її в руки, що відчуваєте?( тверда, шершава Бадирхан). Понюхайте її (  Лариса -пахуча, ароматна).  Яка на смак? ( Ярослав- кисло - солодка, терпка). Якого кольору? ( жовта – Кіріл),

-А зараз працюємо самостійно. На цю роботу відводимо 3 хв

І група - картопля

ІІ група - лимон

ІІІ група- помідор

У Кіріла – мандарин ( поки діти працюють, я підходжу до нього, даю інструкцію асистенту вчителя)

Презентація І групи

-Наша  група досліджувала картоплю. Вона на дотик тверда, без запаху, без смаку, коричнева на колір. Це їстівний плід.

 Вчитель А  я вважаю, що  картопля дуже смачна. А Ірина Євгенівна, згодна зі мною? ( Я теж вважаю, що картопля дуже смачна)

-А як зробити картоплю смачною? ( треба її приготувати: зварити, підсмажити)

Презентація ІІ групи

-Наша  група досліджувала лимон. Він на дотик тверда,  запаху свіжості, кислий на смак, жовтого кольору. Це їстівний плід.

А які плоди, кислі на смак ви знаєте? ( можуть і деякі сорти яблук, аґрус, вишні)

Презентація ІІІ групи

-Наша  група досліджувала помідор. Він на дотик твердий,  без запаху, кисло – солодкий  на смак, червоного  кольору. Це їстівний плід.

А які плоди червоно кольору ви знаєте? ( вишні, черешні, смородина)

Презентація роботи Кіріла ( я задаю питання – він відповідає)

-Який плід ти досліджував? ( мандарин)

-Який він на дотик?( м’який)

Який він на запах? (пахучий)

-Який він на смак? (солодкий)

А якого кольору мандарин? (помаранчевий)

- Ти любиш мандарини? А який плід схожий з мандарином? ( апельсин).

-Ви добре справилися з першим завданням. Тож давайте поміркуємо і доповнимо речення: «Плоди бувають на дотик м’які і …тверді, на смак  кислі і …солодкі, на запах…ароматні,…пахучі, на колір…жовті,…. (слайд 10)

-Як називаємо такі значення слів як м’які і тверді?( протилежні слова)

- Який розділовий знак ставимо між словами жовтий, зелений, червоний? Чому? ( Кому,бо перераховуємо )

 РУХАНКА ДЛЯ ОЧЕЙ ( слайд 11) – звучить тиха і спокійна мелодія

-Діти, ви так добре потрудилися, що наші очі втомилися. Давайте зробимо декілька вправ для них.

-Уявіть, що повіяв легенький вітерець, і  на ваші повіки впав  маленький листочок з вишні ( закривають очі), намалюйте вишеньку із закритими очима( оберти ). А тепер уявіть, що ви поклали вишню до роту, а вона ж кисла (примружують очі)

-Нажаль, це був тільки сон, ми відкриваємо очі і приступаємо виконувати друге завдання

2 Дослідження « Де « живуть» плоди?» (слайд 12)

-А зараз прочитаємо завдання, яке лежить у другому кошику. ( Дістаю завдання з другого кошика). Що ж нам осінь пише?

«Плоди, які я несла в кошику, розсипалися. Рознесло їх вітром в різні боки. Допоможіть плодам повернутися до своїх «домівок»».

Я впевнена, що діти і з цим завдання справляться. У вас на партах малюнки з «домівками» для наших плодів і самі плоди. Поверніть їх додому за 1 хв

( 2 групи  отримали  малюнки - ґрунт , дерево, кущ, для третьої ще і море.

Презентація І групи

-Наша група досліджувала, де живуть вишня, буряк, перець. Ми визначили, що вишня росте на дереві, перець – на кущах, а буряк - у ґрунті.

-А яка домівка залишилася без свого жителя? (море).

-Як ви думаєте, чому?( питання для всіх)

-Бо у морі не ростуть помідори, яблука.

-Я з вами згодна, а що росте в морі, про це ви дізнаєтесь  трохи згодом.

Презентація ІІ групи

-Наші плоди «живуть» на дереві – абрикос, на кущу – суниця, у ґрунті – цибуля.

Які плоди ще ростуть на кущах?

Назви  солодкий плід. ( суниця)

Презентація ІІІ групи

-Наша група знайшла « доміки» для помідора – кущ, для картоплі – ґрунт, для сливи – дерево.

Які ще плоди ростуть в  ґрунті?

- Ми відшукали ще одне загублене слово «ґрунт» ( вивішую на «Стіну слів»)

- Які з них мають запах? ( часник,)

-А де росте Кірілова мандаринка? А у нас ростуть мандарини?( у нас не ростуть мандарини, їх привозять із далеких країн)

-Так де ж можуть жити плоди? ( плоди можуть жити на дереві, плоди можуть жити на кущах. Плоди можуть жити у ґрунті) слайд13

-І з цим завданням ви справилися, плоди вам за це дякують і пропонують разом з вами потанцювати

РУХАНКА «ВІТАМІНКА» ( відеоролик) ( слайд 14) ( руханку з класом проводить  асистент Ірина Євгенівна)

А для Кіріла – «Горобчик» ( проводить вчитель)

Ми долоньки розітремо

І гніздечко з рук зів’ємо.

Горобчик у гніздечко покладе яєчко ( каштан чи горіх).

Яєчко, яєчко, котись по гніздечку,

Котись, не губися, гляди не розбийся.

  • Кіріле, який плід був у тебе в руці? ( каштан)

 3 Дослідження « Який скарб ховає плід?» (слайд 15)

-Залишилося нам прочитати завдання з третього кошика

«А чи доводилося  вам шукати скарби ? Пропоную вам стати  справжніми шукачами скарбів».

 А що означає слово «скарб»?  ( щось цінне, важливе)

« Знайдіть цінне і важливе для кожної рослини. Цю роботу  треба виконати за 2 хвилини»

(  І і ІІ групи досліджують яблуко і перець,ІІІ група -  моркву: розламують їх  навпіл, дістають насінину.)

- Що бачите в середині перця і яблука? Чи можна насіння назвати скарбом?

(насіння можна назвати скарбом , бо без нього не виросте нова рослинка.)

Кіріл шукає насіння у мандарина

 Що побачили в середині моркви?( насіння не побачили)

Роблять висновок про те, що у яблука є насінини, якими і розмножується яблуня, у перця є насінина, а от у   моркви немає насіння.

Розповідь учня з демонстрацією

Діти, морква теж розмножується насіння.

А де можна знайти це насіння, розкаже Богдана

Моркву, буряк, редиску називають  коренеплодами.  Це дворічні рослини. Щоб отримати з них насіння, треба сам коренеплід посадити в землю . З нього виростуть листя, потім з’явиться пагін з насінням. Насіння повинно достигнути, а потім його збирають , і тільки  на другий рік висівають у  ґрунт.

Слайд 16

Підсумовуємо, що більшість рослин розмножуються насінням. Ще одне загублено слово знайшлося - « насінина» А як ще можуть розмножуватися рослини, ви дізнаєтеся в наступних класах.

  4. Старт довготривалого проєкту «Насіння на підвіконні» (слайд 17)

-А давайте ми теж спробуємо вирости насіння моркви.

-Ось у мене є горщик, морквина. Чого ще вистачає? ( ґрунту) Так, треба насипати ґрунту, посадити коренеплід. І все? ( Ні треба за ним доглядати, поливати.

-А без чого ще не буде рости жодна рослина?( Рослини не можуть розвиватися без  сонячного світла).

 -У нас залишилося відкритим одне питання

Творче домашнє завдання (резерв)

-Всі завдання осені ми виконали, але залишилося ще одне питання уроку?

-А як людина використовує плоди? ( людина з плодів готує страви).

- А яка ваша улюблена страва? ( моя улюблена страва…)

-А моя ( вчителя) улюблена страва салат з огірків і помідорів.

-А ваша, Ірино  Євгенівно, улюблена страва?

-А що любить Кіріл?

-Відкрийте підручник на с. 58, №2. Ви бачите різні плоди, а під ними ціни. Пропоную вам, за бажанням, «приготувати»  найдешевшу, але смачну страву для друзів і пригостити нею на наступному уроці.

-Для чого людина  вживає плоди? (це вітаміни для здоров’я)

Підсумок уроку. Рефлексія (слайд 18)

-Підходить до завершення наш урок.

-Що нового дізналися про плоди?

-Чи був наш урок кольоровим? Якщо так, то підніміть цеглинк ( піднімають  цеглинки за кольором плодів )

-Чому ти вибрав саме такого кольору цеглинку.( я вибрав колір яблука – зелений)

- А  якою на смак  і на запах була ваша робота на уроці (беруть цеглинки і показують відповідний колір цеглинки, що на дошці).

АРОМАТНА, БО ВСЕ МЕНІ ВДАЛОСЯ

СОЛОДКА, БО Я МОЖУ РОЗПОВІСТИ ПРО ТЕ, ЩО ДОСЛІДЖУВАЛИ

КИСЛА, БО МЕНІ НЕ ВЕСЬ МАТЕРІАЛ БУВ ЗРОЗУМІЛИМ

ПРИТОРНА, БО МЕНІ БУЛО НЕЦІКАВО НА УРОЦІ

ЗАПАШНА, БО Я ЗАДОВОЛЕНИЙ РОБОТОЮ КОМАНДИ

Я НЕВІДЧУВ НІ ЗАПАХУ, НІ СМАКУ

-Осінь дякує усім за  співпрацю і пригощає   цілим кошиком смачних яблук.

 ( слайд 19)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Кожна група повинна вибрати плід та дослідити його  на дотик, запах, смак і колір,  визначити їстівний чи неїстівний, заповнити  таблицю і презентувати роботу групи»

 

 

 

«А чи доводилося  вам шукати скарби ? Пропоную вам стати  справжніми шукачами скарбів».

 А що означає слово «скарб»?  ( щось цінне, важливе)

« Знайдіть цінне і важливе для кожної рослини. Цю роботу  треба виконати за 2 хвилини»

 

 

 

«Плоди, які я несла в кошику, розсипалися. Рознесло їх вітром в різні боки. Допоможіть плодам повернутися до своїх «домівок»».

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
16 грудня 2021
Переглядів
633
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку