1
Інформація про організацію (інституцію/групу)
Назва організації/інституції/групи
|
Мельниківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Валківської районної ради Харківської області |
Місце діяльності (населений пункт, громада, територія)
|
село Мельникове |
Повна поштова адреса (назва вулиці, номер будинку, назва населеного пункту, назва району, області; поштовий індекс)
|
63055 Харківська область Валківський район вул. Валківська,6 с. Мельникове |
Автор практики
|
Пасічник Ганна Ігорівна |
Контактний телефон автора (з кодом міжміського зв’язку або мобільний) |
0502984053 |
Контактна адреса електронної поштиавтора практики
|
|
Тема : «Я маю право!»
Проєкт є запозиченим на локальному рівні. Період впровадження проекту – протягом 2018- 2019 н.р
Мета: навчити максимальну кількість дітей Мельниківської ЗОШ І-ІІІ ст. Валківської районної ради. Харківської області грамотно захищати свої права керуючись законом.
Актуальність: в Україні спостерігається тенденція до зростання дитячої злочинності. 14-18 років саме цей вік вважається найкриміногеним в Україні. Поширення злочинності серед неповнолітніх в сільських місцевостях «омолоджується», тому здійснення правовиховної роботи з учнями є доцільним з перших днів їх перебування в школі.
Завдання:
1. Попередження протиправних дій та вчинків серед учнівської молоді через координацію зусиль педагогів, психологів, ГО, благодійних фондів,ХПГ
2. Створення умов для набуття учнями знань про свої права та обов’язки шляхом екскурсійно – просвітницької та дослідницької діяльності
3. Формування в учнів поваги до закону, виховання правової культури та свідомості
Опис проекту:
Передумовою написання даного проєкту є те, що на сьогоднішній день сільська молодь не орієнтується в своїх правах та обов’язках. Разом з тим сучасне суспільство вимагає від особи знання правових основ, законів та законодавчих норм. Проект «Я маю право!» передбачає ряд заходів спрямованих на підвищення знань учнів з основ права, а саме: співпраця на протязі року з ХПХ, ГО «Спілка ветеранів АТО», БФ «Заради життя», Центром гендерної культури, ГО «Право на захист», студентською радою Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г.Короленка, газетою "Проти коррупції" Проведення Всеукраїнського тижня права та придбання постійно діючих правових стендів, які на мою думку створять у шкільному закладі атмосферу неприпустимості будь – яких проявів анти громадянської та протиправної поведінки.
Для реалізації проекту залучені наступні ресурси:
Людські:
Матеріальні:
План заходів
№ |
Дата |
Клас |
Захід |
Співпраця |
1 |
жовтень |
5-11 |
Гендерна рівність у війську. Загальношкільний захід «Невидимий батальйон» |
1. Головний спеціаліст Східного міжрегіонального відділу Державної служби України у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції Єрьоменко О.В 2. Голова відділення спілки ветеранів АТО Шевченківського району м.Харків Тараник О.М |
2 |
жовтень |
11 |
IV Всеукраїнський форум «Успішний 11-класник»!м. Київ. Екскурсія урядовим кварталом |
ZNOUA. Усе про ЗНО
|
3 |
листопад |
9,11 |
Семінар на базі Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г.Короленка «Якщо не я, то хто?» (обмін досвідом з реалізації проектів, між студентським та учнівським самоврядуванням) |
Студентська рада Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г.Короленка |
4 |
грудень |
1-11 |
Всеукраїнський тиждень права 1-5 кл. Порадник «Поліція під контролем» 9-11 кл. Бесіда з подальшим обговоренням «Витоки дискримінації, расизму та ксенофобії» |
Північно – Східне Міжрегіональне Управління з питань виконання кримінальних покарань і пробації Міністерства юстиції України .Член Громадської ради Третьяк Ю.В. |
|
|
9-11 |
«Антикорупційні розслідування» |
Засновник газети "Проти коррупції", журналіст Удачін Д.О |
5 |
лютий |
5-11 |
Тренінг «Булінг та шляхи його попередження» |
Психологи БФ «Карітас Харків» |
6 |
квітень |
6-11 |
Екскурсійно – просвітницька програма на тему «Професійна орієнтація та гендерна рівність в освіті та науці» |
Центр гендерної культури м. Харків |
7 |
травень |
9-11 |
Цикл лекцій «Сім’я від А до МИ», «Захист прав дитини» |
Вчитель правознавства Пасічник Ганна |
Кінцевим результатом проєкту є дитина, яка здатна самореалізуватися, мати розвинену правосвідомість, свідомо ставитись до своїх прав і обов’язків перед суспільством та державою. Оволодівши в шкільні роки основами правових знань, учні протягом всього життя будуть поглиблювати їх, збільшувати їхній обсяг, тісніше пов’язувати з життям, трудовою та суспільною практикою
Моніторинг у вигляді анкетування та опитування проведено на початку проєкту та на стадії завершення.
Опитування «Чи захищені ваші права?»
1. Чи інформовані ви про свої права? □ Так □ Ні
2. Хто надає вам найбільше знань про ваші права?:
□ школа □ вулиця □ міліція
□ батьки □ свій варіант ______
3. Чи доводилося вам використовувати правові знання в житті? □ Так □ Ні
4. Хто, на вашу думку, може надати допомогу вам у складній ситуації?
□ Друзі □ Батьки □ Вчителі
□ Міліція □ Центр довіри
5. На вашу думку, де найбільше поважають ваші права?
□ Школа □ Вулиця □ Родина
АНКЕТА "Твої права і обов’язки"
Кожна людина, яка знаходиться в суспільстві, має свої права та обов'язки незалежно від кольору шкіри чи очей, незалежно від того, де вона народилася, незалежно від того хто її батьки, незалежно від статі, віку.
Кожна людина - це особлива і неповторна особистість, яка має сама визначати своє місце в житті й реалізовувати свої здібності.
З метою дослідження обізнаності прав дитини ми звертаємося до Вас з проханням дати відповідь на запитання анкети. Ваші відповіді не підлягають розголошенню. Вони будуть використані тільки в узагальненій формі разом з результатами опитування інших респондентів.
Заздалегідь вдячні Вам за згоду взяти участь в цьому опитуванні.
1. Твоя стать:
* вітчим ______
4. Як би ти описав відносини у Вашій сім'ї:
5. Зазнач, які засоби покарання найчастіше застосовують до тебе твої батьки:
6. Вкажіть, які "методи виховання" найчастіше застосовують ваші батьки по відношенню до Вас:
7. Як ти вважаєш, чи завжди покарання застосовують справедливо:
* Завжди несправедливо ______
8. Чи Ви коли-небудь задумувалися про те, що маєте певні права:
* Так ______
9. Чи хотіли б Ви знати свої права:
* так ______
* ні _______
* можливо _______
10. З ким з батьків або дорослих Ви говорили про свої права:
* мама _____
11. Хто на Вашу думку є юристом?
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
12. Чи вважаєш ти, що запитання цієї анкети є актуальними (важливими) та їх треба вивчати: