ТЕМА:ЯК ПОВ'ЯЗАНІ ІСТОРІЯ І ПРОСТІР

Про матеріал
Презентація для учнів 5 класу з історії України ТЕМА:ЯК ПОВ'ЯЗАНІ ІСТОРІЯ І ПРОСТІР (ГЕОГРАФІЧНИЙ ТА ІСТОРИЧНИЙ ПРОСТІР.РОБОТА З ІСТОРИЧНОЮ КАРТОЮ)
Зміст слайдів
Номер слайду 1

повторення1. Співвіднесіть рік і століття988 р. - … ст.1240 р. - … ст.1917 р. - … ст.1800 р. - … ст. XXIIIXXXIX

Номер слайду 2

повторення2. У 1996 р. було розпочато друкування української грошової одиниці – гривні. Скільки років відтоді минуло?26

Номер слайду 3

повторення3. Наведіть приклад будь – якого року.І століття - Х століття - ХІІ ст. – ХХІ ст. –

Номер слайду 4

Відгадай загадку: Море є – плавати не можна, дороги є – їхати не можна, земля є – пахати не можна. Країни без людей,Міста без будинків,Ліси без дерев,Моря без води. Що це? (карта)

Номер слайду 5

ТЕМА: ЯК ПОВ'ЯЗАНІ ІСТОРІЯ І ПРОСТІР(ГЕОГРАФІЧНИЙ ТА ІСТОРИЧНИЙ ПРОСТІР. РОБОТА З ІСТОРИЧНОЮ КАРТОЮ)Вчитель історії та правознавства Мар’ївського ЗЗСО І-ІІІ ступенів. Степанюк С. С.

Номер слайду 6

Мотивація навчальної діяльностіЗгадайте на яке питання ми шукали відповідь вивчаючи попередню тему? Що вивчає історія? Коли це відбувалося?Сьогодні ми з вами ознайомимось з таким поняттям, як історична карта.

Номер слайду 7

Роздивіться ілюстрації. Що на них зображено? На якій ілюстрації довкілля зображено так, як ми його бачимо в реальному житті? На яких ілюстраціях природне середовище зображено за допомогою умовнихсимволів? Що це за символи? Як називають зображення земної поверхні за допомогою умовних символів? Навіщо створюють карти? Якими бувають карти? Яка із зображених карт стосується історії? Чому ви так думаєте?

Номер слайду 8

1. Чому історію називають подорожжю в часі та просторі.2. Як з'явилися карти і навіщо вони потрібні.3. Про що можна довідатися з історичних карт. План уроку

Номер слайду 9

Історикам важливо знати, коли відбулася та чи інша подія. Але и завжди разом з датою проговорюємо місто, де відбулася та чи інша подія. Тому на уроках історії ми з вами подорожуємо світом. Ми з вами говорили про те, як для історика важливо знати коли відбувалась певна подія. Але вивчаючи історію, ми не тільки говоримо про те коли відбувалася , а й часто називаємо місце, де відбулися окремі події. Вивчаючи навколишній світ, ми виділяємо окремі об’єкти - гори, ліси, річки, моря, клімат. Про що ми можемо дізнатися, отримавши такі знання? ( чим займалися люди,які знаряддя праці використовували, який одяг носили, яке житло будували) Знання історичної карти дає можливість бачити за умовними позначками живу історичну дійсність, взаємозв'язки між людьми. От і ми з вами спробуємо долучитись до цих знань.1. Чому історію називають подорожжю в часі та просторі.

Номер слайду 10

Роздивіться історичну карту на с. 36 і дайте відповіді на запитання до неї. Визначте, яким подіям історії України присвячено карту. Про діяльність яких князів вона інформує? Яким кольором позначено територію за князів Олега та Ярослава Мудрого? 3. Якими річками проходили кордони Київської Русі за часів Ярослава Мудрого на заході та на сході, до яких озер простягнися володіння на півночі, якого моря сягнули на півдні? 4. З якими державами межувала Київська Русь на заході та півдні? 5. Які князі ходили походами на землі Візантії? Якою річкою руське військо ходило до Візантії? 6. Визначте напрямки воєнних походів князя Святослава Ігоровича, установіть їх перебіг.

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Німецькою мовою це слово означає «зразок» або «оригінал», грецькою — «папірус для письма». Сьогодні карта — це посібник для вивчення історії, географії та інших наук. А зараз з’ясуємо, які ж бувають карти. КАРТИполітичнігеографічніісторичніекономічнісиноптичні

Номер слайду 14

Словникова роботаІсторична карта – це карта, яка відображає події, що відбувалися на певній території у різні етапи її історичного розвитку.

Номер слайду 15

Перш ніж далі працювати,треба нам відпочивати.

Номер слайду 16

Намалюйте в зошиті умовні позначки, якими користуються, щоб показатидві різні території або держави; 2) перехід певного району від однієї держави до іншої; 3) місця битв;4) пересування військ або народів; 5) кордони держав,регіонів, областей, територій; 6) міста.

Номер слайду 17

Історична карта містить багато цікавої інформації, але розповість вона її тільки тим, хто навчиться читати карту. Для цього кожна карта має легенду карти. Легенда карти — умовні позначки, за допомогою яких можна прочитати історичну карту. Легенда повинна містити всі використані на карті умовні позначки, які мають бути розташовані в такому порядку, щоб упродовж читання легенди можна було скласти уявлення про зміст карти, не дивлячись на неї. Зображення позначок у легенді і на карті повинні бути однаковими.

Номер слайду 18

Легенда карти. Місця битв. Напрямки військових походів

Номер слайду 19

Легенда карти. Міста України. Сучасні кордони України

Номер слайду 20

Правила роботи з історичною картою1. За кольорами відрізняють одну територію від іншої.2. Штриховкою позначають події та явища, що пов’язані з певною територією. Приміром, перехід району від однієї держави до іншої.3. Місця битв позначають перехрещеною зброєю.4. Стрілками позначають пересування військ і народів.5. Кордони держав, інші межі позначають кольоровими лініями.6. Міста позначають кружечками, квадратиками або малюнками.

Номер слайду 21

• Перед роботою з настінною картою добре вивчіть таку саму карту в атласі, підручнику;• При роботі з настінною картою необхідно стояти ліворуч від карти, у правій руці тримаючи указку.

Номер слайду 22

Як демонструвати історичні об’єкти на карті Стояти біля карти треба так, щоб не затуляти собою зображення:упівоберта до аудиторії, тропіки праворуч від тієї частини карти, дерозташовані об’єкти, які демонструватимете.• Кордони держав треба обводити по замкненій кривій (із поширенням інтерактивних дощок та інших пристроїв із сенсорними екранами це роблять рукою, проте раніше віддавали перевагу указкам).• Напрямки військових походів та пересувань показуйте за стрілками, які позначено на карті.• Міста показуйте дотиком до умовної позначки (пунсона чи дозображення міста), а не до назви міста на карті.• Річки треба показувати за течією - від витоків до гирла.• Демонстрацію історичних об’єктів на карті супроводжуйте коментарем, пояснюючи, що саме ви показуєте.• Для визначення географічного розташування об’єкта вживайтеслова на позначення напрямків (на північ, на південь, на захід, на схід), назви річок, морів, гір тощо.

Номер слайду 23

Номер слайду 24

• Чи цікаво вам працювати з історичною картою? • Що найбільше сподобалося? • Як ви думаєте, навіщо складають історичні карти? • Що, по-вашому, треба знати й уміти, щоб створити карту? • У чому цінність карт як джерела інформації?ОЦІНІТЬ СЕБЕЧим історична карта відрізняється від географічноі? У чому значення історичної карти як джерела інформації? Що треба знати, щоб користуватися історичною картою?Складіть за історичною картою, поданою на с. 36, кілька запитань, відповіді на які передбачають демонстрацію об’єктів. Повправляйтеся відповідати на ці запитання, дотримуючись викладених у тексті підручника порад.

Номер слайду 25

Домашнє завдання Опрацювати матеріал підручника параграф 5. ( сторінка 41) Оберіть та виконайте одне із завдань, що зацікавило вас найбільше.

pptx
Додано
6 квітня 2022
Переглядів
2262
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку