Тема. Задачі на обчислення часу в межах доби.

Про матеріал
Тема. Задачі на обчислення часу в межах доби. Мета: закріпити вміння при розв’язуванні задач на обчислення часу в межах доби. Час – одна з найважчих для вивчення величин. Часові уявлення розвиваються повільно, в процесі тривалих спостережень, нагромадження життєвого досвіду, вивчення інших величин. Доба – проміжок часу, протягом якого Земля робить повний оберт навколо своєї осі. Доба ділиться на 24 рівні частини – години. Доба містить 24 години. Підрахунок доби починається опівночі.
Перегляд файлу

Урок № _________                           Дата:______________

Тема. Задачі на обчислення часу в межах доби.

Мета: закріпити вміння при розв’язуванні задач на обчислення часу в межах                  

           доби.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        Час – одна з найважчих для вивчення величин. Часові уявлення розвиваються повільно, в процесі тривалих спостережень, нагромадження життєвого досвіду, вивчення інших величин. Доба – проміжок часу, протягом якого Земля робить повний оберт навколо  своєї осі.  Доба ділиться на 24 рівні частини – години. Доба містить 24 години. Підрахунок доби починається опівночі.

        Формуючи уявлення про добу   спираємося на близькі дітям спостереження: від початку занять сьогодні до початку занять завтра пройде одна доба. Доба – це ранок, день, вечір, ніч.

      При цьому важливо уточнити уявлення, які пов’язані з термінами “вчора”, “позавчора”, “завтра”, “сьогодні”, “післязавтра”. Пропонуємо дітям розповісти, що вони робили вчора, сьогодні, що збираються робити завтра, який сьогодні день тижня, яке число, яке число буде завтра, яке було вчора

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       Якщо в задачі числове значення подається з вказівкою про час­тину доби, то обчислення варто практикувати двома способами.

Задача № 1. На шкільному городі учні почали копати картоплю об 11 год 25 хв, а закінчили працювати о 1 год 40 хв дня. Скільки часу учні копали картоплю?

I спосіб

12 год -11 год 25 хв = 35 хв;    35 хв + 1 год 40 хв = 2 год 15 хв

II спосіб

1 год 40 хв дня — це 13 год 40 хв;

13 год 40 хв -11 год 25 хв = 2 год 15 хв

Задача № 2. Перерва розпочалася о 10 год 10 хв і закінчилась о 10 год 30 хв. Скільки часу тривала перерва?

10 год 30 хв – 10 год 10 хв = 20 хв

Задача № 3. Перерва розпочалась о 9 год 15 хв і тривала 10 хв. Коли закінчилась перерва?

9 год 15 хв + 10 хв = 9 год 25 хв

Задача № 4. Перерва тривала 30 хв і закінчилась о 10 год 35 хв. Коли розпочалась перерва?

10 год 35 хв – 30 хв = 10 год 5 хв

Завдання для заняття

  1. Перерва розпочалася о 9 год 15 хв і тривала 10 хв. Коли закінчилася перерва? (9 год 25 хв)

 

 

 

 

 

 

 

  1. Перерва тривала 30 хв і закінчилась о 10 год 35 хв. Коли розпочалася перерва? (10 год 5 хв)

 

 

 

 

 

 

 

  1. Перерва розпочалася о 10 год 10 хв, а закінчилася о 10 год 30 хв. Скільки часу тривала перерва? (20 хв)

 

 

 

 

 

 

  1. Сонце зійшло о 7 год 55 хв ранку, зайшло о 4 год 16 хв вечора. Визнач тривалість дня. (8 год 21 хв)

 

 

 

 

 

 

  1. Сонце зійшло о 6 год 35 хв. Тривалість дня 11 год 10 хв. Визнач час заходу Сонця. (17 год 45 хв)

 

 

 

 

 

 

  1. Тривалість дня 16 год 17 хв. Сонце зайшло о 9 год 5 хв вечора. Визнач час сходу Сонця. (4 год 48 хв)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Магазин відкривається о 8 год ранку, а закривається о 9 год вечора. Скільки годин працює магазин, якщо обідня перерва триває одну годину? (12 год)