Тема: Закріплення й узагальнення знань про прикметник

Про матеріал
Мета: узагальнити знання і вміння учнів з теми « Прикметник»; розвивати вміння добирати прикметники, виділяти їх з тексту; визначати рід;
Перегляд файлу

 

                                                                         Нікішина Людмила Миколаївна

                                                                Вчитель початкових класів

                                                                                  Комунального закладу «Вільхівська

загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів»

                                                                        Вища кваліфікаційна категорія

                                       Урок української мови 3 клас

 

Тема: Закріплення й узагальнення знань про прикметник

Мета: узагальнити знання і вміння учнів з теми « Прикметник»;

розвивати вміння добирати прикметники, виділяти їх з тексту;

визначати рід;

удосконалювати мовленнєві навички, розширювати словниковий запас;

розвивати мислення, звязне  мовлення;

виховувати любов до рідної мови, працелюбність, акуратність.

Тип уроку: урок повторення та  узагальнення знань.

Вид уроку: урок-практикум.

Обладнання: картки, жетони для оцінювання; таблиці, картинки.

Хід уроку

I.Організація класу.

-Діти, сьогодні урок буде незвичайним. Ми проведемо його в кафе.

-Чи бували ви в кафе?

-Що ви там робили?

-Але кафе у нас незвичайне, а мовне, ви всі бачили телепрограму « Майстер -шеф». І сьогодні ви будете боротись за звання  «Майстер-шеф української мови».

А готувати будете страви, які стосуються української мови з теми «Прикметник».

Кожен з вас отримав меню, за яким ви будете працювати протягом уроку.

За кожне виконане завдання ви отримаєте жетон певного кольору:

Червоний-відмінно;

Жовтогарячий молодейь;

Жовтий- так тримати;

Зелений-старайся.

Хто більше набере жетонів червоного кольору отримає медаль «Майстер -шеф української мови» і звільнення від домашнього завIдання.

-Для початку ознайомимось з меню.

(зачитати з дошки)

II.Актуалізація опорних знань.

1.Розминка.Гра «Чарівне сито».

-Знайдіть із записаних на дошці слів, слова-прикметники:

Правильність, уважний, згуртовані, дисципліновані, щвидкість.

-Ці якості допоможуть вам здобути перемогу.

2.Перревірка домашнього завдання.

-Взаємоперевірка.

3.Теорія приготування. «Мозковий штурм».

(фронтальна опитування).

-Приготувати будь-яку страву неможливо без знання теорії(рецепт).Так само в українській мові  неможливо виконати вправи не знаючи правил. Давайте повторимо все, що ми знаємо з теми «Прикметник»

1. Що таке прикметник?

2.Що характеризує, описує прикметник?

3. Для чого нам потрібен прикметник?

4.Якою може бути-ознака?

5.За чим змінюються прикметники?

6.З якою частиною мови найчастіше звязаний прикметник у реченні?

7.Яким членом речення найчастіше виступає прикметник?

III.Основна частина.

1.Презентація.Каліграфічна хвилинка.

-Презентація- це вміння красиво оформити і подати страву.

Вашою презентацією буде каліграфічна хвилинка. Старайтесь писати красиво, швидко і правильно. Рідна, співуча,  українська, багатий.

-Що є спільним у цим словах?

-Яке слово є зайвим ?

-Чому? Доведіть.

-Яке слово можна охарактеризувати цими прикметниками?

-Складіть речення про мову.

-Пригадайте вислови видатних людей про мову.

-Запишіть.(оцінювання).

2.Словниковий «вінегрет».

-Для приготування цієї страви запрошується учасник до дошки.

Словниковий диктант.

Замерзає, швидкий, широкі, сестра, сховати, весняне.

-На яку орфограму записані слова?

-Знайдіть і підкресліть прикметники.

-Складіть з ними словосполучення.

-Охарактеризуйте прикметники .

3.Активний відпочинок. Фізкульхвилинка (рухлива ,музична)

.4.Робота в команді.

Потрійний фюжен. ( робота за картками)

Фюжен-це страва,якій присутні елементи страв трьох різних країн.

-Для виконання цього завдання поділимось на команди.

Позначимо їх різними кольорами.

-Виконуватимете завдання, в якому поєднані завдання з трьох різних тем.

-Необхідно:

-відновити деформоване речення;

-підкреслити головні члени речення;

-знайти і підкреслити прикметники.

5.Страва на двох (робота в парах).

-Будемо готувати (працювати), користуючись кулінарною книгою, тобто підручником.

6.Страва на замовлення.

-Слідуючу страву замовляю я.

-Складіть невеличку розповідь  про своє село. Вживайте слова, що найбільш яскраво змальовують красу вашого рідного краю.

-Яка частина мови допоможе нам?

7.Десерт.Відгадування загадок.

-Десерт-легка, солодка страва, яку подають наприкінці. На десерт відгадайте загадки.

IV.Підсумок уроку.

1.Доповнити схему про прикметник.

2. Охарактеризуйте наш урок, використовуючи слова-частини мови,про яку ми сьогодні говорили.

3.Розрахунок.

-Підрахунок жетонів.

-Визначення переможця.

-Нагородження медаллю.

4.Покупка додому. Домашнє завдання.С.58,впр.138.

Спробувати скласти віршик про весну, використовуючи прикметники).

-Діти, памятайте, що слова -це кольорові камінці. Мало їх назбирати-треба ще навчитися з них узори викладати. Отож, вчиться створювати візерунки зі слів, збагачуйте  своє  мовлення, будьте гідними громадянами нашої країни.

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
26 червня 2019
Переглядів
939
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку