Тема: Залози внутрішньої секреції.
Мета: сформувати поняття про гуморальну та гормональну регуляції; конкретизувати знання про залози внутрішньої секреції; показати їх роль у регуляції функцій, виховувати свідоме ставлення до особистого здоров‘я.
Обладнання: таблиця « Залози внутрішньої секреції»
Хід уроку
Метод « Кольоропис» - визначити психологічний настрій учнів на уроці.
І Актуалізація знань
Вправа « Три журналістські запитання» Пригадайте зміст параграфа « Гуморальна регуляція» і спробуйте дати відповідь на три запитання:
Що ? гуморальна регуляція
Через що? рідинні середовища:
кров, лімфа, тканинна рідина
За допомогою чого? Біологічно активні речовини,
гормони
Розповідь:
« Скажи мені, і я забуду. Покажи мені, і я запам’ятаю. Дай можливість діяти самому, і я навчуся» . Тому я пропоную працювати сьогодні на уроці під таким девізом.
Вправа « Дешифрувальник»
Визначте тему уроку використовуючи склади з кожного кола:
ІІ. Оголосіть тему уроку.
Мета: ознайомитися з різноманітністю залоз, їх будовою та функціями, виховувати свідоме ставлення до особистого здоров’я.
Проаналізувати схему:
Розповідь:
Людина може жити з однією легенею, з однією ниркою, без шлунка, але вона помре, якщо видалити маленькі прищитоподібні залози, або наднирники. Усього залоз внутрішньої секреції близько десяти. Це найменші органи. Їх часто називають маленькі залози великого значення. Будь яке порушення їх роботи призводить до хвороби, а нерідко і до смерті. І розглядаючи сьогоднішні питання, ми зробимо ще один крок до здорового життя.
Метод « Акваріум»
Учні об’єднуються у чотири групи і виконують завдання за картками та за планом:
План
1. Розміщення залози в організмі.
2. Її будова.
3. Гормони залози та їх функції.
4. Гіпо –та гіперфункція.
Заповнення таблиці:
№ |
Назва залози |
Основні гормони |
Функції гормонів |
1 |
Гіпофіз |
|
|
2 |
Епіфіз |
|
|
3 |
Щитоподібна |
|
|
4 |
Надниркові |
|
|
ІІІ. Закріплення знань.
Завдання.
1. Потрібно поставити стрілки від залоз до гормонів, які вони відділяють.
2. При порушені діяльності яких залоз виникають перелічені хвороби? ( поставити стрілки) роздатковий матеріал.
ІV. Підсумок уроку.
Існує зв'язок між екологією, здоровим способом життя та здоров’ям людини. Тільки за умови, що людина нормально харчується, уникатиме затяжних стресів, радіації, відмовиться від шкідливих звичок. Тоді вона може розраховувати на нормальне здоров/я.
Щоб здоров‘я гарне мати,
Цукру менше слід вживати.
Жирним теж не зловживати,
Спорт і працю поважати
Ще й природу шанувати,
Зі стресом краще не дружіть!
Ой, як важко з ним нам жить
Краще посмішку любіть
І ніколи не тужіть
Вам ще довго, любі жить,
Тож здоров’я бережіть.
V. Домашнє завдання. Вивчити § 66, 67, підготувати повідомлення про шкідливий вплив тютюну, наркотиків, алкоголю на регуляцію функцій.