Тема заняття. Основні правила Інтернет – безпеки і Інтернет – етики

Про матеріал

Сьогодні ми поговоримо про світ з яким ви стикаєтесь кожного дня – про світ Інтернету. Інтернет являє собою всесвітню інформаційну комп'ютерну мережу, що поєднує в єдине ціле безліч комп'ютерних мереж, що працюють за єдиними правилами.

До Інтернету мають доступ десятки мільйонів користувачів. Ріст і розвиток Інтернету триває, і з кожним роком значно збільшується роль Інтернету у всіх інформаційних технологіях.

Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

 ВІДДІЛ ОСВІТИ ДОБРОПІЛЬСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

ДОБРОПІЛЬСЬКА ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ

 

 

 

Виховний захід з інформатики на тему «Основні правила Інтернет – безпеки та Інтернет – етики»

 

 

 

 

 

 

 

2013-2014

Тема заняття. Основні правила Інтернет – безпеки і Інтернет – етики

 

Мета заняття. Домогтися засвоєння учнями основних правил Інтернет – безпеки і Інтернет – етики

 

Хід заняття

 

І. Організаційний момент

 

ІІ. Бесіда з учнями про користування Інтернетом: що дає Інтернет кожному з учнів, які проблеми виникають при користування Інтернетом

 

Сьогодні ми поговоримо про світ з яким ви стикаєтесь кожного дня – про світ Інтернету. Інтернет являє собою всесвітню інформаційну комп’ютерну мережу, що поєднує в єдине ціле безліч комп’ютерних мереж, що працюють за єдиними правилами.

До Інтернету мають доступ десятки мільйонів користувачів. Ріст і розвиток Інтернету триває, і з кожним роком значно збільшується роль Інтернету у всіх інформаційних технологіях.

  Інтернет – це цікавий та захоплюючий світ, який дозволяє тобі дізнаватись про світ цікавого, спілкуватись з людьми в різних кінцях світу, грати в цікаві ігри та ділитись з іншими своїми думками та захопленнями. Але як і в любому іншому світі в Інтернеті є свої правила,  яких треба суворо дотримуватись, для того, щоб уникнути неприємних та небезпечних ситуацій. Про них ми і поговоримо сьогодні .

 

ІІІ. Ділова гра: «Ми — користувачі Інтернету»

  • Клас ділиться на 2 команди, кожна з яких обирає капітана. Команди отримують аркуші білого та кольорового паперу, ножиці, клей, фломастери.   Гра включає три конкурси.

 

Конкурс 1. 

Протягом певного часу  необхідно згадати якомога більше термінів, пов’язаних з роботою в Інтернеті; терміни записуються на  аркушах фломастерами. По команді вчителя капітани вивішують аркуші на дошку.  Далі проводиться обговорення термінів із наведенням командами їх означень. Балами оцінюються кількість згаданих термінів і їх чітке пояснення.

 

Конкурс 2.

Команди називають позитивні і негативні сторони користування Інтернетом. Представники команд вивішують аркуші з записаною інформацією. Учитель називає будь яке положення із наведеного списку, а представник відповідної команди пояснює, у чому позитив чи негатив даного поняття. Бали виставляються за кількість понять і їх змістовне пояснення.

 

Конкурс 3. 

Команди створюють плакат з малюнками (аплікацією), що відображають наслідки користування Інтернетом. Плакати вивішуються на дошку. Команда-суперниця повинна відгадати суть зображеного. Потім представник команди  — автора малюнка дає свої пояснення.

Бали виставляються за оригінальність створення малюнка (аплікації), правильної трактовки командою суперників і власного пояснення команди – автора.

По закінченню гри підводяться підсумки

 

ІV. Тестування «Інтернет- залежність»

 

V. А зараз ще раз поговоримо про  «Правила  Інтернет – безпеки та Інтернет – етики».  Для цього ви  знаходите тестовий файл «Абетка Інтернет – безпеки та Інтернет – етики для дітей і підлітків». Самостійно ознайомитеся з ним, хто вважає за потрібне внесе свої корективи.

Текст «Абетки»

  • Ніколи не давайте приватної інформації про себе (прізвище, номер телефону, адресу, номер школи) без дозволу батьків.
  • Якщо хтось говорить вам, надсилає вам, або ви самі віднайшли у мережі щось, що бентежить вас, не намагайтеся розібратися в цьому самостійно. Зверніться до батьків або вчителів — вони знають, що треба робити.
  • Зустрічі в реальному житті із знайомими по Інтернет – спілкуванню не дуже є гарною ідеєю, оскільки люди можуть бути різними  у електронному спілкуванні і при реальній зустрічі. Якщо ж ви все-таки хочете зустрітися з ними, повідомте про це батьків, і нехай вони підуть на першу зустріч разом із вами
  • Не відкривайте листи електронної пошти, файли або Webсторінки, отримані від людей, яких ви реально не знаєте або не довіряєте.
  • Нікому не давайте свій пароль, за виключенням дорослих вашої родини.
  • Завжди дотримуйтесь сімейних правил Інтернет – безпеки: вони розроблені для того, щоб ви почували себе комфортно і безпечно у мережі.
  • Ніколи не робіть того, що може коштувати грошей вашій родині, окрім випадків, коли поруч з вами батьки.
  • Завжди будьте ввічливими у електронному листуванні, і ваші кореспонденти будуть ввічливими з вами.
  • У електронних листах не застосовуйте текст, набраний у ВЕРХНЬОМУ РЕГІСТРІ — це сприймається у мережі як крик, і може прикро вразити вашого співрозмовника.
  • На надсилайте у листі інформації великого обсягу (картинки, фотографії тощо) без попередньої домовленості з вашим співрозмовником.
  • Не розсилайте листи з будь-якою інформацією незнайомим людям без їхнього прохання — це сприймається як «спам», і звичайно засмучує користувачів мережі.
  • Завжди поводьтеся в мережі так, як би ви хотіли, щоб поводилися з вами!

 

 

VІ. Прийом «Відправ листа товаришу»

 

Учні пишуть через Інтернет коротенькі листи своїм знайомим, в яких повідомляють про тему заняття  і радять своїм знайомим звернути увагу на правила безпечної роботи в Інтернеті і прикріпляють до  листа «Абетку»  і відправляють за електронними адресами. (додаток  Адреси електронні)

 

VІІ. Підсумок уроку. Висновки вчителя:

 

Я вважаю, що   користі від Інтернету більше ніж зла, особливо в сучасному світі, де життя вирує все швидше та швидше. Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому Інтернет повністю або майже повністю замінить всі інші засоби зв’язку. Та можливо багатьом людям треба просто замислитись, чи дійсно вони хочуть провести усе життя у віртуальному світі? Чи влаштовує їх таке існування? Але в кінці кінців як та на що втрачати власний час - це вільний вибір кожного.  Слід всім пам’ятати, що Інтернет -це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання. Вчиться користуватись Інтернетом із розумом, а краще – знайдіть себе в реальному житті та станьте в ньому авторитетною та вагомою людиною.

 

Дякую за співпрацю. І на згадку вам в ваш класний куточок пам’ятка Шість розумних правил користування Інтернетом.

doc
Додано
28 березня 2018
Переглядів
1070
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку