Форма проведення: практичний тренінг
Спікери: Косінчук І.Г., Бурмістрова О.В.
Учасники методичного тренінгу: всі педагогічні працівники закладу
Тема: «Здатність варіювати методи оцінювання, корегування методів викладання відповідно до отриманих результатів»
Мета: пригадати методи оцінювання, навчитись їх розрізняти, варіювати, корегувати та застосовувати відповідно до певних ситуацій. Формувати професійні компетентності педагога для здійснення постійного професійного розвитку, самовдосконалення. Стимулювати бажання підвищення свого професійного рівня. Сприяти формуванню комунікативних умінь та навичок методичної діяльності.
Завдання:
Очікувані результати:
-Учасники зрозуміють важливість варіювання методів оцінювання та корегування методів викладання для підвищення якості навчання.
-Учасники оволодіють практичними навичками вибору та застосування різноманітних методів оцінювання залежно від поставленої мети та специфіки навчального матеріалу.
-Учасники зможуть виявляти та аналізувати отримані результати навчання для подальшої корекції методів викладання.
-Учасники розроблять індивідуалізовані стратегії корегування методів викладання, враховуючи потреби та можливості кожного учня.
-Учасники виявлять готовність та здатність до постійного вдосконалення своєї педагогічної практики шляхом адаптації до змін учбового процесу та вимог сучасного освітнього середовища.
Перебіг тренінгу:
І. Вступне слово спікера: ( 5хв. )
-Доброго ранку, шановні колеги!
-За графіком роботи нашого закладу сьогодні ми проводимо засідання профспільноти “Аналітики” та пропонуємо на практичних вправах розглянути тему «Здатність варіювати методи оцінювання, корегування методів викладання відповідно до отриманих результатів»
-Працюючи над нашим заходом ми пропонуємо її трохи перефразувати: “Здатність варіювати методи оцінювання або “Педагогічний кешбек”.
- У сучасному світі усі ми знаємо такі слова як кешбек. Провідні компанії світу впроваджують цю систему для мотивації своїх клієнтів, для зворотнього зв’язку, щоб знов і знов повертати їх до себе.
- Тож і ми вирішили: чому б і нам не спробувати налагодити цей зв’язок із своїми учнями, як знайти найефективніші методи оцінювання, варіюючи і корегуючи методи викладання, для створення ситуації успіху на своїх уроках та підвищення результатів у навчанні школярів в умовах сьогодення.
ІІ. Основна частина.
2. Вправа “Дискусійна карусель « Учитель: хто він?»”
«…Хочеш усвідомити для чого ти служиш? Тоді порівняй свою службу з погляду суспільних цінностей, із професійною службою інших. І ти відчуєш, яке важливе і неповторне твоє життя для суспільства…»
Ш.О.Амонашвілі
(Тренер озвучує певну точку зору, а учасники пояснюють (сигнали рукою) чи погоджуються вони з почутим і чому; відповіді аргументуються або спростовуються, висловлюється своє сприйняття даної інформації.)
Отже, учитель: хто він?
Учитель – завжди лікар…
Учитель – художник…
Учитель – актор…
Учитель – скульптор…
Учитель – великий психолог…
Учитель – талановитий режисер…
Учитель – щодня суддя…
Учитель – ілюзіоніст…
Учитель – творець…
Учитель - інженер…
Учитель – мудрий філософ…
Учитель – бухгалтер і економіст…
Учитель – священник…
Учитель, на жаль, буває дресирувальником…
Учитель – кат…
Учитель - будівельник…
Учитель – військовослужбовець…
Учитель – садівник…
( Обговоривши дані судження, тренер зачитує уривок із праці Ш.О.Амонашвілі)
«…Раніше я порівнював свою професію з професією лікаря .Чи має право лікар помилитися, коли оглядає свого пацієнта і ставить діагноз? Ну звичайно, не має такого права, це зрозуміло! …Потім я порівнював професію педагога з професією актора . Певна річ, педагог повинен володіти перевтілюванням, умінням входити в роль. …Спробував я порівняти свою професію з професіями архітектора, будівельника, геолога, астронома. Уявляв, що я так само проєктую та будую дитячу душу, як проєктують та зводять будинки архітектори і будівельники.
Але незабаром я відмовився від таких думок, оскільки люди цих професій мають справу з неживою дійсністю, яка без опору підкорюється їхній багатій уяві і практичній творчості. Мені ж доводиться спілкуватися з маленькою людиною, яка сама виношує у собі власні плани, мрії і прагне їх здійснити, самоутвердитися.
Ні, вчитель не архітектор, інженер і будівельник дитячої душі, бо ця душа не являє собою набору будівельних матеріалів. Вона насправді є живою душею, пристрастю, життєдайною і творчою силою. Її потрібно не будувати, а збагачувати, розвивати, наповнювати ідеалами, переконаннями, прищеплювати їй любов до людей, природи, життя.
3. Слова спікера:
Всі ми знаємо, що сучасні діти з якими працюємо належать до покоління “Альфа” ( діти, які почали народжуватись з 2010 року).
-Що ж це за діти: ( слайд1)
- Тому освітнє сьогодення вимагає нових ролей від учителя ( слайд2)
4. Гра “ Сучасні ролі”.
-Пропонуємо вам поєднати ролі сучасного вчителя та їхні основні завдання.
5.Групова робота. Вправа «Відповідності»
- Враховуючи особливості дітей нового покоління, вчитель має володіти відповідними уміннями та навичками щодо характеристик дітей покоління Альфа. Пропонуємо попрацювати в групах. Виконати вправу “відповідності” (діти - вчитель).
Спікер підводить підсумок вправи:
-Ось чому ми маємо шукати нові методи, вчитись варіювати їх між різними учнями, знаходити способи покращення знань, щоб не зламати, а навпаки надати крила, можливість розвиватись та розкриватись.
6. Метод дискусії. Чат «На Урок»
Проблемне запитання: “Без чого вчитель не зможе вчити по новому?”
- І ми пропонуємо вам дізнатись відповідь на це питання по-новому.
-Задайте його будь-яким видатними постатями минулого, скориставшись чатом “ На урок” ( покликання).
- Ви можете зачитати чи обрати ключова слова та записати на стікері.
Спікер:- А ще не менш важливе: “Вчитель не може вчити дітей по-новому, без нових підходів до оцінювання”
-Давайте пригадаємо терміни за насупною вправою.
7. Вправа «Знайди помилку».
7. Траєкторія до оцінювання навчання “ 5 кроків” (слайд 3).
(робимо сходинки)
8.Рольова гра “Лупа. Дзеркало. Ваги”
-На практичному занятті не можна обійти практичні вправи, тому пропонуємо рольову гру “Лупа. Дзеркало. Ваги”.
-Отже, по групам ви маєте певні предмети. Вам потрібно розглянути ситуацію відповідно о своєї ролі.
Ситуація: Дитина прийшла до школи з невиконаним завданням.
Лупа- піддає сумніву, призумпція хибності.
Дзеркало - бачимо ситуацію через власне відображення.
Ваги - не відстояти власну позицію, а підтримати здоровий баланс.
(Після розігрування ситуації, вчителі обговорюють поради щодо мотивації та створення ситуації успіху учня. та пропонується гра “Критика та Зворотній зв’язок” ( льонінг апс)
9. Інтерактивна гра «Критика та Зворотній зв*язок»
(Слайди-поради - підвищення мотивації, істерика, непокора, як говорити з дітьми альфа)
11. Складання казки за допомогою ШІ.
ІІІ. Заключна частина. Рефлексія.
Перетворюйте своїх непокірних у навчанні учнів на зацікавлених, успішних особистостей, використовуючи наші поради та отримуйте свій кешбек.