Дата |
|
|
|
|
Група |
|
|
|
|
Тема: Життя костюма в театрі.
Мета: розширювати знання дітей з основ театральної культури; ознайомити дітей з поняттям «театральний костюм», сприяти розширенню уявлення вихованців про зв'язки діяльності художника з театром; збагатити гуртківців знаннями про історію костюма, навчити слухати і сприймати новий матеріал; виховувати товариські відносини у колективі, прищеплювати почуття прекрасного.
Методи: словесні, наочні, практичні
Тип заняття: вивчення нового матеріалу
Обладнання: ноутбук, наочність (малюнки костюмів) олівці, аркуші
Хід заняття.
І. Підготовча частина.
1.1. Організаційний момент.
Привітання, перевірка присутніх
Вправа «Привітання» Мета :розвивати вміння слухати, вчити працювати в колективі.
Добрий день, шановні учні, рада вас вітати,
Прошу на мої питання рухами відповідати.
Хто з гарним настроєм прийшов – махніть,
Хто чує мене, головою кивніть.
Хто бачить мене, прошу оком моргнути,
Хто любить людей, ті підніміть праву руку.
Хто найвеселіший –- ви всім посміхніться,
Хто ввічливий – сусідові злегка вклоніться
Хто любить навчатись – повинен на носочки піднятись,
Хто в колективі любить працювати – то й повинен пострибати.
1.2. Психогімнастика.
Вправа «Настрій»
Завдання:зображуючи дії з повсякденного життя передати заданий настрій. Наприклад: «Сердита людина миє посуд», «Радісна людина гуляє парком» тощо.
Обговорення:«Як впливає настрій на поведінку людей?», «Що робити коли настрій поганий? Чи можна його змінити?», «Як впливає улюблена справа на настрій людини?».
- Сподіваюсь, що сьогодні у нас добрий настрій, адже ми займаємось улюбленою справою - театральним мистецтвом.
1.3. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми та мети заняття.
- Ми продовжуємо нашу подорож театром.
- Що ви пам’ятаєте про театр? Давайте з вами пригадаємо переглянувши м/ф «Фіксики»
- Які бувають театри? Які театральні професії ви знаєте?
- Серед театральних професій пролунало слово «художник». Як ви думаєте, навіщо потрібен художник в театрі? (Відповідь дітей)
- Тема сьогоднішнього заняття «Життя костюма в театрі».
- Ми поговоримо про театральний костюм, а під час практичної роботи виконаємо ескіз театрального костюма казкового персонажа.
- Які цілі ми поставимо перед собою?
ІІ. Основна частина.
- Як ви думаєте, чи є відмінності в тому, як ми з вами одягаємося і як повинен одягатися актор в театрі? Давайте спробуємо одягнути одного з вас як Буратіно. Ось цей прекрасний ковпачок, курточку.
- Чи можна так ходити по вулиці?
- У кожного з вас є улюблені казкові та історичні герої. Назвіть їх. Які на них одяг?
Костюм - важливий засіб характеристики персонажа.
Демонстрація ілюстрацій (додаток )
- Які кольори переважають в костюмах клоуна, Буратіно, Червоної Шапочки? (Яскраві, що відповідають характеру цих героїв.)
Вірно, адже всі ці казкові персонажі веселі, пустотливі. І яскравий костюм буде допомагати в розкритті образу героїв.
- А ось принцеса завжди дуже загадковий персонаж, ніжний. І для костюма принцеси підходять які кольори? (Легкі, ніжні: блідо-блакитний, рожевий.)
- Які кольори будуть переважати в костюмі злого персонажа (Карабас, Баба Яга)? (Темні, тривожні тони.)
- Отже, колір костюма відіграє важливу роль у виставі. Ми не можемо уявити собі плаття принцеси сірим або Бабу Ягу в костюмі з яскравим орнаментом.
Важливу роль в театральному костюмі грають і дрібні деталі: предмети прикраси, головні убори, грим. Наприклад, нам важко було б дізнатися Червону Шапочку, якби у неї не було на голові червоної шапочки, або Карабаса, не будь у нього довгою бороди, або Буратіно з коротким носом.
- Де ще, крім вистави, ми можемо побачити людину в сценічному і театральному костюмі? (В театрі, опері, балеті, фільмі, на сцені.)
Фізкультхвилинка.
З історії театрального костюму.
- Роздивіться ескізи театральних костюмів, виконані відомими художниками. Знайдіть фантастичного героя. (додаток 1)
- Згадайте, найбільш цікаві костюми в бачених вами спектаклях.
Слово «костюм» прийшло до нас з італійської мови і означає «звичай». Костюм повинен допомогти розкрити образ того чи іншого героя - гротесковий чи, сатиричний, трагічний, комедійний і так далі. А колір його повинен добре, оригінально поєднуватися з декораціями вистави.
- На початку заняття прозвучали театральні професії і серед них слово «художник». Як ви думаєте, навіщо потрібен художник в театрі? (Відповідь дітей) Так, дійсно, його руками створюється те, без чого театр не може існувати - декорації, реквізит, костюми.
- Що ж потрібно художнику для роботи? (Відповідь дітей) Перш за все, художник повинен познайомитися з п'єсою, разом з режисером обговорити характери героїв, час і місце дії, різні особливості твору і тільки потім приступити до створення ескізів декорацій, костюмів і гриму. Це нелегке завдання, адже театральний художник повинен допомогти акторам створити костюм для того, щоб глядач краще зрозумів героїв театральної вистави.
- Після того як художник придумав і намалював. Ескіз того чи іншого костюма, в театрі ретельно підбирають матеріали, з яких його виготовлять. Потім шукають зразки для забарвлення обраних матеріалів. Слідом за цим починаються пошуки ліній: матеріали наколюють на манекен або приміряють на акторів. Створений костюм обов'язково кілька разів тестувати на сцені, по-різному його висвітлюючи. І, нарешті, заключний етап створення костюма - це «обживання» його актором.
Практична частина
- Уяви себе художником-костюмером. Намалювати костюм до вистави.
Демонстрація ескізів костюмів, обговорення.
Завдання за бажанням: Прорекламувати створений театральний костюм
ІІІ. Заключна частина.
- Які цілі ми ставили перед собою? Досягли поставленої задачі?
- Що нового ви дізналися про театр?
- Хто створює сценічний костюм?
- Як ви сьогодні попрацювали?