Тема: Життя костюма в театрі.

Про матеріал
Тема: Життя костюма в театрі. Мета: розширювати знання дітей з основ театральної культури; ознайомити дітей з поняттям «театральний костюм», сприяти розширенню уявлення вихованців про зв'язки діяльності художника з театром; збагатити гуртківців знаннями про історію костюма, навчити слухати і сприймати новий матеріал; виховувати товариські відносини у колективі, прищеплювати почуття прекрасного.
Перегляд файлу

Дата

 

 

 

 

Група

 

 

 

 

 

Тема: Життя костюма в театрі.

Мета:  розширювати  знання дітей з основ театральної культури;  ознайомити дітей з поняттям «театральний костюм», сприяти розширенню уявлення вихованців про зв'язки діяльності художника з театром; збагатити гуртківців знаннями про історію костюма, навчити слухати і сприймати новий матеріал; виховувати товариські відносини у колективі, прищеплювати почуття прекрасного.

Методи:  словесні, наочні, практичні

Тип заняття:  вивчення нового матеріалу

Обладнання: ноутбук, наочність (малюнки костюмів) олівці, аркуші 

Хід заняття.

І. Підготовча частина.

1.1. Організаційний момент.

Привітання, перевірка присутніх

Вправа «Привітання»     Мета :розвивати вміння слухати, вчити працювати в колективі.

Добрий день, шановні учні, рада вас вітати,

Прошу на мої питання рухами відповідати.

Хто з гарним настроєм прийшов – махніть,

Хто чує мене, головою кивніть.

Хто бачить мене, прошу оком моргнути,

Хто любить людей, ті підніміть праву руку.

Хто найвеселіший –- ви всім посміхніться,

Хто ввічливий – сусідові злегка вклоніться

Хто любить навчатись – повинен на носочки піднятись,

Хто в колективі любить працювати – то й повинен пострибати.

1.2. Психогімнастика.

Вправа «Настрій»

Завдання:зображуючи дії з повсякденного життя передати заданий настрій. Наприклад: «Сердита людина миє посуд», «Радісна людина гуляє парком» тощо.

Обговорення:«Як впливає настрій на поведінку людей?», «Що робити коли настрій поганий? Чи можна його змінити?», «Як впливає улюблена справа на настрій людини?».

- Сподіваюсь, що сьогодні у нас добрий настрій, адже ми займаємось улюбленою справою -  театральним мистецтвом.

1.3. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми та мети заняття.

- Ми продовжуємо нашу подорож театром.

- Що ви пам’ятаєте про театр? Давайте з вами пригадаємо переглянувши м/ф «Фіксики»

- Які бувають театри?  Які театральні професії ви знаєте?

- Серед театральних професій пролунало слово «художник».  Як ви думаєте, навіщо потрібен художник в театрі? (Відповідь дітей)

-  Тема сьогоднішнього заняття  «Життя костюма в театрі».

- Ми поговоримо  про театральний костюм, а під час практичної роботи виконаємо ескіз театрального костюма казкового персонажа.

- Які цілі ми поставимо перед собою?

ІІ. Основна частина.

- Як ви думаєте, чи є відмінності в тому, як ми з вами одягаємося і як повинен одягатися актор в театрі? Давайте спробуємо одягнути одного з вас як Буратіно. Ось цей прекрасний ковпачок, курточку.

- Чи можна так ходити по вулиці?

- У кожного з вас є улюблені казкові та історичні герої. Назвіть їх. Які на них одяг?

Костюм - важливий засіб характеристики персонажа.

Демонстрація ілюстрацій (додаток )

- Які кольори переважають в костюмах клоуна, Буратіно, Червоної Шапочки? (Яскраві, що відповідають характеру цих героїв.)

Вірно, адже всі ці казкові персонажі веселі, пустотливі. І яскравий костюм буде допомагати в розкритті образу героїв.

- А ось принцеса завжди дуже загадковий персонаж, ніжний. І для костюма принцеси підходять які кольори? (Легкі, ніжні: блідо-блакитний, рожевий.)

- Які кольори будуть переважати в костюмі злого персонажа (Карабас, Баба Яга)? (Темні, тривожні тони.)

- Отже, колір костюма відіграє важливу роль у виставі. Ми не можемо уявити собі плаття принцеси сірим або Бабу Ягу в костюмі з яскравим орнаментом.

Важливу роль в театральному костюмі грають і дрібні деталі: предмети прикраси, головні убори, грим. Наприклад, нам важко було б дізнатися Червону Шапочку, якби у неї не було на голові червоної шапочки, або Карабаса, не будь у нього довгою бороди, або Буратіно з коротким носом.

- Де ще, крім вистави, ми можемо побачити людину в сценічному і театральному костюмі? (В театрі, опері, балеті, фільмі, на сцені.)

Фізкультхвилинка.

З історії театрального костюму.

- Роздивіться ескізи театральних костюмів, виконані відомими художниками. Знайдіть фантастичного героя. (додаток 1)

- Згадайте, найбільш цікаві костюми в бачених вами спектаклях.

Слово «костюм» прийшло до нас з італійської мови і означає «звичай». Костюм повинен допомогти розкрити образ того чи іншого героя - гротесковий чи, сатиричний, трагічний, комедійний і так далі. А колір його повинен добре, оригінально поєднуватися з декораціями вистави.

- На початку заняття прозвучали театральні професії і серед них  слово «художник». Як ви думаєте, навіщо потрібен художник в театрі? (Відповідь дітей)  Так, дійсно, його руками створюється те, без чого театр не може існувати - декорації, реквізит, костюми.

- Що ж потрібно художнику для роботи? (Відповідь дітей) Перш за все, художник повинен познайомитися з п'єсою, разом з режисером обговорити характери героїв, час і місце дії, різні особливості твору і тільки потім приступити до створення ескізів декорацій, костюмів і гриму. Це нелегке завдання, адже театральний художник повинен допомогти акторам створити костюм для того, щоб глядач краще зрозумів героїв театральної вистави.

- Після того як художник придумав і намалював. Ескіз того чи іншого костюма, в театрі ретельно підбирають матеріали, з яких його виготовлять. Потім шукають зразки для забарвлення обраних матеріалів. Слідом за цим починаються пошуки ліній: матеріали наколюють на манекен або приміряють на акторів. Створений костюм обов'язково кілька разів тестувати на сцені, по-різному його висвітлюючи. І, нарешті, заключний етап створення костюма - це «обживання» його актором.

 

 

Практична частина

- Уяви себе художником-костюмером. Намалювати костюм до вистави.

Демонстрація ескізів костюмів, обговорення.

 

Завдання за бажанням: Прорекламувати створений театральний костюм

ІІІ. Заключна частина.

- Які цілі ми ставили перед собою? Досягли поставленої задачі?

- Що нового ви дізналися про театр?

- Хто створює сценічний костюм?

- Як ви сьогодні попрацювали?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 січня 2019
Переглядів
1978
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку