Я досліджую світ (фрагмент уроку)
Тема: Жива і нежива природа Мета: розширювати знання учнів про різноманітність природи; формувати вміння розрізняти об'єкти неживої та живої природи, порівнювати об'єкти живої та неживої природи з метою виявлення відмінностей між ними; розвивати пізнавальну активність учнів, увагу, кмітливість, мовлення та мислення; сприяти вихованню дбайливого ставлення до природи. III. Вивчення нового матеріалу 1. Читання вірша Все, що є навколо тебе: Ліс, повітря і водичка, , Сонечко, хмаринка, небо, Бджілка, пташечка і зорі, І пісок, каміння, води, Вільний вітер на просторі. Й люди – часточка природи. Квіточки і різне зілля – Поле, гори і травичка. Це, дитино, й є довкілля! 2. Бесіда - Отже, природа – це все, що нас оточує, крім того, що зроблено руками людини. - Природа буває жива і нежива. 3. Перегляд фільму «Жива природа» - То що ж належить до живої природи? 4. Розповідь учителя: - Але жива природа (організми) не може існувати без світла, тепла, повітря, води, поживних речовин. 5. Перегляд фільму «Нежива природа) — Сонце, Місяць, зірки, повітря, вода, ґрунт — це нежива природа. IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів 1. Гра «Що зайве?» Квітка, дерево, сонечко, песик. • Ящірка, каміння, зорі, вулкан. 2. Гра «Піймай слово» Діти показують зелену цеглинку « Лего», коли тіло відноситься до живої природи, жовту цеглинку – тіло відноситься до неживої природи 3. Гра «Я знаю три предмети...». — Наведіть по три приклади тіл живої та неживої природи. 4. Складання інтелект-карти. Ми добре попрацювали на уроці. Зараз, щоб зрозуміти як ви засвоїли цей матеріал, складемо карту знань.
5 Робота за підручником.
6 Робота в зошиті.
7 Підсумок уроку.