Метою є сформувати в учнів уявлення про характерні ознаки зими в неживій природі; ознайомити з зимовими місяцями; розкрити походження назв місяців; розвивати творчу уяву, фантазію, зв'язне мовлення, спостережливість, пізнавальний інтерес, пам'ять; виховувати любов до природи, бажання бути природі другом бережливе ставлення до навколишнього світу.
ПРИРОДОЗНАВСТВО
2 клас
Тема: Зима. Зимові місяці. Ознаки зими в неживій природі.
Мета: сформувати в учнів уявлення про характерні ознаки зими в неживій природі; ознайомити з зимовими місяцями; розкрити походження назв місяців; розвивати творчу уяву, фантазію, зв’язне мовлення, спостережливість, пізнавальний інтерес, пам'ять; виховувати любов до природи, бажання бути природі другом бережливе ставлення до навколишнього світу.
Обладнання: ноутбук, телевізор, таблиці, індивідуальні картки.
Хід уроку
I.Організація класу
Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок.
Він зимовий і цікавий,
Тож гостей зібрав чимало.
Учень: Ми вам раді, люди добрі,
І вітаєм щиро вас ,
І запрошуєм ласкаво
На урок у 2 клас.
Девіз нашого уроку:
Діяти – активно,
Думати – оперативно!
Сперечатися – доказово,
Для всіх – обов’язково!
ІІ.Фенологічні спостереження.
Повідомлення чергових..
ІІІ. Актуалізація опорних знань
1. Послухайте і відгадайте вірш-загадку, щоб дізнатися, яку пору року ми будемо вивчати.
Скатертина біла увесь світ накрила.
І у місті, і у полі
нагулялася доволі.
Не давала снігу спати,примусила танцювати.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
ІV. Вивчення нового матеріалу
1.Музична пауза.
Слухання аудіозапису твору А.Вівальді «Зима».
2.Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»
- Якою ви хочете бачити зиму?
-Як ви вважаєте, а чим пахне зима?(свіжістю, чистотою, мандаринами, ялинкою, сосною).
- А коли, на вашу думку, вона настає?
- За календарм зима розпочинається 1 грудня, а вчені визначають початок зими від 22 грудня від дня зимового сонцестояння: найкоротшого дня та найдовшої ночі. За народним уявленням, зима починається з перших заморозків.
3. Галерея творчості
- Ми щойно з вами послухали , як відобразив у своєму творі композитор зиму, а також на дошці приклеїли слова асоціації. які виникають у вас . коли ви чуєте слово зима. Кожен з вас по своєму уявляє зиму. Давайте завітаємо в галерею,творчості на виставку наших робіт, які ми робили на уроці образотворчого мистецтва. Ось так ми уявляємо зиму, недарма її називають красунею, чарівницею.
V. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.
- Які ознаки зими ви зобразили на своїх малюнках?
- Які зміни в природі відбуваються взимку, ми спробуємо
описати за малюнками і власними спостереженнями , усно закінчуючи речення.
Сонце взимку знаходиться ________ над землею і не нагріває її так як в інші пори року.
Рано темніє, бо дні________ , а ночі _______.
Небо часто вкрите ________.
Замерзають _______.
2.Природні явища взимку.
- А прикрасою зими є природні явища, які ми спробуємо відгадати.
Загадки
А не вставиш у вікно.(Лід)
Не художник, а малює .( Мороз)
Фізкультхвилинка
Під подушкою пакунки — Миколайчика дарунки.
Трішки ще, і новий лік, Почне відлік Новий рік! (Грудень)
Довідкове бюро
Перегляд відео
Обговорення.
Робота з підручником (читають самостійно)
Отже, зміни в неживій природі у грудні.
Пухнастий сніг усе вкриває,
Різдвяна зірка в небі сяє.
Повсюди радість, щастя, сміх —
Цей місяць перший із усіх. (Січень)
Довідкове бюро
Перегляд відео
Робота з підручником ( читає підготовлений учень )
Отже, зміни в неживій природі у січні.
Другий він в календарі,
Холодно у цій порі.
Снігопади, завірюха…
Всі сховали в шапку вуха?(Лютий)
Довідкове бюро.
Перегляд відео
Робота з підручником.
Отже, зміни в неживій природі у лютому:
блакитне небо.
VІ. Узагальнення і систематизація знань.
2.Виберіть ознаки зими (взаємоперевірка)
1.Падає сніг.
2.Йдуть затяжні дощі.
3.Рослини вкривається інеєм.
4.Мороз сковує водойми.
5.На небі з’являється веселка.
6.Часто бувають заметілі.
7.Дні короткі, а ночі довгі.
Ключ:1,3,4,6,7.
3.Робота в парі
Літо запасає, а взимку воза.
Січень січе та морозить, а зима з’їдає
Готуй влітку сани, літо без хліба.
Зима без снігу - а господар дрова із лісу возить.
VІІ. Підсумок уроку.
Гра «Мікрофон»
Ялинка бажань
VІІІ. Домашнє завдання.