Тема. Значення компонентів харчових продуктів. Харчові та енергетичні потреби людини. Проект «Збалансоване харчування»

Про матеріал
Харчові та енергетичні потреби людини. Проект «Збалансоване харчування» Мета: Знаннєвий компонент : розкрити значення їжі для організму; ознайомити з основними поживними речовинами та їх роллю у пластичному та енергетичному обмінах, пояснити значення білків, жирів, вуглеводів в організмі. Діяльнісний компонент: розвивати ініціативу, творчий потенціал учнів, відповідальність за колективний результат роботи Ціннісний компонент: виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я та до здоров’я оточуючих.
Перегляд файлу

Тема. Значення компонентів харчових продуктів.

Харчові та енергетичні потреби людини.  Проект «Збалансоване харчування»

 

Мета:

Знаннєвий компонент : розкрити значення їжі для організму; ознайомити з основними поживними речовинами та їх роллю у пластичному та енергетичному обмінах, пояснити значення білків, жирів, вуглеводів в організмі.

Діяльнісний компонент: розвивати ініціативу, творчий потенціал учнів, відповідальність за колективний результат роботи

Ціннісний компонент: виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я та до здоров’я оточуючих.

Тип уроку: урок-тренінг

Обладнання: дошка, малюнки та плакати, додаткова література, підручник, зошити, картки-завдання.

Базові поняття і терміни: раціональне харчування, безпечне харчування,типи поживних речовин.

 

Хід уроку

  1.                     Організаційний момент

Привітання, знайомство із розповіддю про свою улюблену страву

ІІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

Обговоримо разом

Учитель: Іноді говорять «Ти є тим, що ти їси». Як ви розумієте цю фразу? (відповіді учнів).

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Вступне слово тренера:

  • Харчування забезпечує життєдіяльність організму та є його біологічною потребою. Усі необхідні організму речовини людина отримує з їжі. Ми вживаємо різні продукти, не замислюючись над тим, для чого потрібні нам ці речовини, у якому вигляді їх необхідно їсти.

Проблемне питання до учнів:

  • що необхідно організму для нормального росту та розвитку?

Гра «Корисне і шкідливе»

Створення кошика «Корисна їжа, шкідлива їжа» дати відповіді на питання: «Чи можна вважати раціональне харчування оздоровлювальним?»

Інформація вчителя

Потреби людей у різних речовинах – неоднакові. Вони залежать від статі, віку, стану здоров’я, активності, розмірів тіла людини. Важливо, щоб надходження білків, жирів та вуглеводів компенсувало енергетичні витрати організму. Повноцінний харчовий раціон має містити вітаміни та мінерали.

 

Продукти харчування вчені поділили за молекулярною структурою на групи:

  • білки (амінокислоти)
  • вуглеводи
  • жири
  • вітаміни та мінерали

Робота в групах

Вправа «Поживні речовини»

Поділіться на 4 групи (білки, жири, вуглеводи, вітаміни ).

За допомогою додатку та роздрукованих слів  підготуйте повідомлення про характеристики поживних речовин та їх користь для людини .

Висновок : як ми бачимо всі типи поживних речовин  однаково важливі організму людини .

  • Функції білків:
  • будівельна — входять до складу клітинних мембран;
  • транспортна — переносять кисень і вуглекислий газ;
  • рухова — скоротливі білки (актин і міозин) — забезпечують рух;
  • захисна — захист від шкідливих речовин (антитіла), зсідання крові (фібригоген);
  • каталітична — прискорюють хімічні реакції в клітині (ферменти, гормони);
  • сигнальна — мембранні білки сприймають зовнішні впливи і передають сигнали всередину клітини (білки рецепторів);
  • енергетична — при окисненні 1 г білка звільняється 17,6 кДЖ енергії.
  • Функції вуглеводів:
  • енергетична — при окисленні 1 г вуглеводів звільняється 17,6 кДЖ енергії;
  • будівельна — входить до складу клітинних мембран.
  • Глікоген — тваринний крохмаль — використовується для підтримання концентрації глюкози в крові на сталому рівні (0,10 — 0,12%) і регулюється гормонами підшлункової залози (інсуліном).
  • Функції жирів:
  • енергетична — при розщепленні 1 г жиру утворюється 39 кДЖ енергії;
  • будівельна — входять до складу клітинних мембран;
  • захисна — захищає від надмірних витрат тепла, від висихання і набрякання шкіри.
  • Функції мінеральних солей:
  • — підтримують сталість внутрішнього середовища організму;
  • — входять до складу тканин;
  • — підтримують просторову будову білків;
  • — входять до складу кісток;
  • — необхідні у зсіданні крові;
  • — необхідні для скорочення м’язів;
  • — беруть участь в утворенні нервових імпульсів (солі натрію і калію);
  • — беруть участь в перенесенні кисню (солі Феруму).

Гіповітаміноз – нестача в організмі вітаміні, а авітаміноз означає повну відсутність вітамінів в організмі.
Наслідки гіповітамінозу:

1. Огрубіння, сухість, розтріскування і лущення шкіри;

2. ламкість нігтів і поява лупи;

3. жирний блиск і лущення в ділянці крил носа, носо-губних складок, на шиї;

4. розтріскування і ущільнення шкіри в області суглобів;

5. кровоточивість і втрата природного кольору слизовими ротової порожнини і ясен;

6. виникнення стомлюваності і загальної слабкості, апатії, розлади розумової діяльності;

7. порушення настрою та сну;

8. поява тріщин і заїд в куточках рота, сухість губ;

9. погіршення зору, кольоросприйняття, нічного бачення з розвитком "курячої сліпоти";

10. виникнення ямок і поперечних борозенок (смужок) на нігтях із зміною кольору пластини;

11. підвищення чутливості зубної емалі і шкіри;

12. порушення роботи шлунково-кишкового тракту.

 

Руханка – пантоміма

учні показують, як вони працюють, коли:

  • дуже голодні
  • переїли
  • в міру поїли

Аналіз проведення руханки.

Висновок: Перший принцип раціонального харчування – помірність

Вправа  «Кулінар» (самостійне застосування знань учнів)

Проект «Збалансоване харчування»

 

Презентація роботи груп

 

IV Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів

Робота з підручником

1 Скористайтесь текстом параграфа

Доповніть текст:

Моєму організму щодня потрібні такі речовини... У ті дні, коли я тренуюся, мені необхідно вживати більше ... Щоб одержувати достатньо вуглеводів, я маю з’їдати.... Я вживаю  їжу для того, щоб мій організм отримував ... Якщо я не вживатиму білкової їжі, то ...

Гра «Дайте відповідь»

  1. Чи можна школяреві харчуватися лише макаронами?
  2. Чи корисна для школяра вода?
  3. Чим корисна йодована сіль?
  4. Весняний гіповітаміноз – це...
  5. До чого може призвести регулярне переїдання?

Учитель: Отже, необхідно дотримуватися гігієни харчування та «золотих правил харчування»

Хвилинка поезії

Смачно і корисно

Їжте, діти, рибу, м’ясо, щоб енергії набрати,

І квасолю, і ковбаси, їжте крупи залюбки,

І горіх, не для втіхи, - вуглеводів там багато.

Їжте сир і молоко, а вони, як і білки,

Їжте яйця, бо для росту організму необхідні.

Все це необхідно просто, для здоров’я всім потрібні.

Цікавинки

Чи знаєте ви, що за 65 років життя людина в середньому поглинає 124 вагони їжі, на споживання якої витрачає 6 років життя.

V Підсумок уроку

На дошці учні записують відповіді на питання «про що я дізнався сьогодні», «чого я навчився?»

VI Домашнє завдання

 

1

 

docx
Додано
8 листопада
Переглядів
73
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку