Тема. Значення компонентів харчових продуктів.
Харчові та енергетичні потреби людини. Проект «Збалансоване харчування»
Мета:
Знаннєвий компонент : розкрити значення їжі для організму; ознайомити з основними поживними речовинами та їх роллю у пластичному та енергетичному обмінах, пояснити значення білків, жирів, вуглеводів в організмі.
Діяльнісний компонент: розвивати ініціативу, творчий потенціал учнів, відповідальність за колективний результат роботи
Ціннісний компонент: виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я та до здоров’я оточуючих.
Тип уроку: урок-тренінг
Обладнання: дошка, малюнки та плакати, додаткова література, підручник, зошити, картки-завдання.
Базові поняття і терміни: раціональне харчування, безпечне харчування,типи поживних речовин.
Хід уроку
Привітання, знайомство із розповіддю про свою улюблену страву
ІІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності
Обговоримо разом
Учитель: Іноді говорять «Ти є тим, що ти їси». Як ви розумієте цю фразу? (відповіді учнів).
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Вступне слово тренера:
Проблемне питання до учнів:
Гра «Корисне і шкідливе»
Створення кошика «Корисна їжа, шкідлива їжа» дати відповіді на питання: «Чи можна вважати раціональне харчування оздоровлювальним?»
Інформація вчителя
Потреби людей у різних речовинах – неоднакові. Вони залежать від статі, віку, стану здоров’я, активності, розмірів тіла людини. Важливо, щоб надходження білків, жирів та вуглеводів компенсувало енергетичні витрати організму. Повноцінний харчовий раціон має містити вітаміни та мінерали.
Продукти харчування вчені поділили за молекулярною структурою на групи:
Робота в групах
Вправа «Поживні речовини»
Поділіться на 4 групи (білки, жири, вуглеводи, вітаміни ).
За допомогою додатку та роздрукованих слів підготуйте повідомлення про характеристики поживних речовин та їх користь для людини .
Висновок : як ми бачимо всі типи поживних речовин однаково важливі організму людини .
Гіповітаміноз – нестача в організмі вітаміні, а авітаміноз означає повну відсутність вітамінів в організмі.
Наслідки гіповітамінозу:
1. Огрубіння, сухість, розтріскування і лущення шкіри;
2. ламкість нігтів і поява лупи;
3. жирний блиск і лущення в ділянці крил носа, носо-губних складок, на шиї;
4. розтріскування і ущільнення шкіри в області суглобів;
5. кровоточивість і втрата природного кольору слизовими ротової порожнини і ясен;
6. виникнення стомлюваності і загальної слабкості, апатії, розлади розумової діяльності;
7. порушення настрою та сну;
8. поява тріщин і заїд в куточках рота, сухість губ;
9. погіршення зору, кольоросприйняття, нічного бачення з розвитком "курячої сліпоти";
10. виникнення ямок і поперечних борозенок (смужок) на нігтях із зміною кольору пластини;
11. підвищення чутливості зубної емалі і шкіри;
12. порушення роботи шлунково-кишкового тракту.
Руханка – пантоміма
учні показують, як вони працюють, коли:
Аналіз проведення руханки.
Висновок: Перший принцип раціонального харчування – помірність
Вправа «Кулінар» (самостійне застосування знань учнів)
Проект «Збалансоване харчування»
Презентація роботи груп
IV Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів
Робота з підручником
1 Скористайтесь текстом параграфа
Доповніть текст:
Моєму організму щодня потрібні такі речовини... У ті дні, коли я тренуюся, мені необхідно вживати більше ... Щоб одержувати достатньо вуглеводів, я маю з’їдати.... Я вживаю їжу для того, щоб мій організм отримував ... Якщо я не вживатиму білкової їжі, то ...
Гра «Дайте відповідь»
Учитель: Отже, необхідно дотримуватися гігієни харчування та «золотих правил харчування»
Хвилинка поезії
Смачно і корисно
Їжте, діти, рибу, м’ясо, щоб енергії набрати,
І квасолю, і ковбаси, їжте крупи залюбки,
І горіх, не для втіхи, - вуглеводів там багато.
Їжте сир і молоко, а вони, як і білки,
Їжте яйця, бо для росту організму необхідні.
Все це необхідно просто, для здоров’я всім потрібні.
Цікавинки
Чи знаєте ви, що за 65 років життя людина в середньому поглинає 124 вагони їжі, на споживання якої витрачає 6 років життя.
V Підсумок уроку
На дошці учні записують відповіді на питання «про що я дізнався сьогодні», «чого я навчився?»
VI Домашнє завдання
1