Тема. Знаходження довжини сторони прямокутника за даною площею та відомою стороною.
Мета. Ознайомити учнів із знаходженням однієї із сторін прямокутника за
його площею і відомою другою стороною. Удосконалювати вміння виконувати дії з іменованими числами, а також із буквеними даними. Розв’язувати життєво зорієнтовані задачі на обчислення площі.
Обладнання: картки для усного обчислення, таблиці, олівець, лінійка, ручка, мультимедійний комплект.
Хід уроку
I. Організація класу.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
ІІІ. Математична розминка.
159 + 124 =
348 + 694=
248 + 326 =
234 – 154=
348 + 218=
476 – 241=
IV. Повідомлення теми, формулювання мети і завдань уроку
Сьогодні на уроці ми зробимо для себе математичне відкриття. Будемо, діти, вчитися знаходити довжину сторони прямокутника за відомою площею і відомою стороною.
V. Актуалізація і корекція опорних знань та чуттєвого досвіду учнів
1. Каліграфічна хвилинка.
- А тепер відкрийте, будь ласка, зошити, покладіть їх правильно, візьміть ручки в руки. Запишіть красиво число та Класна робота.
2. Пояснення нового матеріалу.
- Діти, пригадайте, що таке площа прямокутника? (Це добуток довжини і ширини.)
Отже, площа – це добуток двох чисел, двох множників.
А згадаємо з вами, як знайти невідомий множник? (Потрібно добуток поділити на відомий множник.)
3. Робота в парах с. 31 №141.
Обчислення невідомих компонентів і добутку. Робота з таблицею.
VІ. Фізкультхвилинка.
VІІ. Повторення і закріплення навчального матеріалу. Формування та розвиток математичних і ключових компетентностей.
с. 32. №142
Розв’язування задач пов’язаних з площею.
А)
Відповідь: 2250 квадратних сантиметрів використали паперу на новорічну гірлянду.
Б)
1) 6400 : 100 = 64 ( см)
Відповідь : ширина лепбука 64 сантиметри.
В)
1) 200 :10 = 20 ( см) довжина
2) 20 :10 = 2 ( р)
Відповідь : у 2 рази довжина прапорця більша, ніж його ширина.
С. 32 № 143 ( ознайомлення зі способом обчислення площі квадрата)
2. Усне обчислення с. 32 № 144. Добір значення довжини сторін квадрата.
3. Робота в парах с. 33 № 146
Вимрювання сторін прямокутника, обчислення його площі. Перетворення квадратних одиниць.
1см= 10 мм, S= 2 см* 3 см = 6 см ( 2), або S= 20мм* 30мм = 600мм ( 2),
VІІІ. Підсумок уроку
IX. Домашнє завдання
С. 33 №147, №148 ( Інструктаж)