Конспект уроку з алгебри 7 клас.
Підготувала вчитель математики вищої категорії
Димчогло Катерина Степанівна
Петрівський Перший НВК
Тема: Знаходження компонентів арифметичних дій
Мета: повторити відомості про рівняння, одержані у попередніх класах.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.
Хід уроку
Повідомлення теми і мети уроку. Вступне слово вчителя про предмет « Алгебра», історична довідка про рівняння.
а) х + 3,5 = 5; б) х – 1,75 = 0,625 в) х*1,5 =7,5 г) х: (- 3 ) = 5/6
д) 7 + х = 8 е) 8 – х = 1,8 є) 1/8*х = 1,75 ж) 12,5 : х = 0,5
Серед даних рівнянь, які записані на дощці заздалегідь, учні вибирають послідовно рівняння, де записаний невідомий доданок, пояснюють як його знайти; потім рівняння, де невідоме зменшуване, пояснюють як його знайти і т.д.
У зошитах учні записують по одному рівнянню на кожне правило. (Можуть привести свої приклади)
1) До числа х додали 10,5 і одержали 20. Знайти число х.
2) Від числа х відняли 1,23 і одержали 0,87. Знайти число х
3) Яке число треба помножити на 1,5, щоб одержати ( -3)
Тексти задач аналізуються колективно, рівняння учні складають самостійно.
Зразок аналізу задачі 1.
Варіант 1 Варіант 2
а) 4,2 + х = - 7 (2б) а) 3,6 + х = -4,2 ( 2б)
б) х – ( - 3,5) = 20 (2б) б) х – ( -4,1) = 3 (2 б)
в) -9: х = - 0,6 (2б) в) -1/5: х = - 0,4 ( 2б)
г) 4,8 *х = - 9,6 (2б) г) – 1,2*х = 3,6 (2б)
д) ( 1224 - 612)* х : 36 = 17(4б) д) (1406 - 703)*х : 37 = 19 (4б)
V.Домашня робота.
Повторити означення знаходження компонентів арифметичних дій.
Рефлексія «Наплічник»
Принцип: Учні передають один одному умовний «наплічник». Той, хто тримає його в руках, має озвучити свої досягнення або найбільш цікаві моменти уроку та навести конкретний приклад. Якщо не вдається одразу зібратися з думками, учень може сказати фразу «Пропускаю хід» та передати слово наступному школяреві.