1 липня о 18:00Вебінар: Шкільна дошка – ігрове поле вчителя

Інтегрований урок української мови та приррдознавства

Про матеріал

План-конспект інтегрованого уроку української мови та природознавства для 3 класу. У якому розкриваються різноманітні форми роботи, досліджується життя тварин, які мешкають під землею наскрізно через тему різні типи речень.

Перегляд файлу

План-конспект інтегрованого уроку української мови та природознавства.

Тема: речення, різні за метою висловлювання та інтонацією (розповідні, питальні, спонукальні; окличні та неокличні). Інтонування речень під час голосного читання, звязних висловлювань та усного діалогу.  Життя  під землею.

Мета: закріпити та поглибити знання учнів про речення, різні за метою висловлювання та за інтонацією; глибше пізнати тварин, які живуть у ґрунті та у норах під землею; розвивати навички каліграфічного письма; розвивати зацікавленість особливостями життєдіяльності тварин та їхнім способом життя; виховувати активність і старанність.

Обладнання: слова на папірцях (лисиця, заєць, борсук, хом’як, кріт, черв’як), таблиця.

Хід уроку:

І. Актуалізація опорних знань.

1) Каліграфічна хвилинка

Рр, Пп, Сс, Оо, Нн, ре, еч, че, нн, ня

Речення

2) Бесіда

ІІ.Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

Скажіть, а чи є життя на землі? А під землею? Як ви вважаєте, чи є такі тварини, які живуть під землею?

Сьогодні ми дізнаємось, яка тварина може жити без сонячного світла. Пригадаємо, які бувають речення за метою висловлювання та за інтонацією.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1.    Робота з таблицею

Мета:

  1.    Повідомлення, розповідь

Борсуки живуть родинами.

  1.    Запитання

Хто риє нори сильними передніми лапами?

  1.    Спонукання, заклик

Бережіть тварин!

 

  1.    Пояснення вчителя

Кожне слово, словосполучення чи речення, ми вимовляємо з певною метою. Залежно від того, яку мету ставить мовець, речення бувають розповідні, питальні або спонукальні.

  1.    Робота з текстом
  •                    Прочитай текст і добери до нього заголовок.

Борсуки, кроти, зайці, хомяки і лисиці живуть у норах. Але чи однакові нори у них? Кожна нора – це справжній лабіринт із кімнатами й коморами. Однак, де ж вони беруть свої нори?

Одні – риють самі, інші – відбирають у слабших. Але усі вони надзвичайні.

Люби і оберігай тварин. Не руйнуй їхні нори.

  •         Назви тварин, які живуть у норах.
  •         Який заголовок можна дібрати до тексту?
  •         Назви речення, яке є спонукальним.
  •         Чи є питальні речення у тексті? Якщо є то які?
  •         Зачитай розповідні речення.
  •         Прочитайте останнє речення. Скажіть, а для чого потрібно оберігати тварин?  (Тварин ми повинні оберігати тому, що вони так як і ми є Божим творінням.)
  •         Пригадайте, на який день Бог створив тварин?
  1.    Робота в парах
  •         Склади розповідні, питальні і спонукальні речення зі словами: лисиця, заєць, борсук, хом’як, кріт, черв’як.

(на папірцях написана назва тварини, учні вибирають папірець і про цю тваринку складають речення)

  1.    Фізкультхвилинка (На 6-й день Бог створив)
  2.    Проблемна ситуація
  •         Діти, я сьогодні випадково натрапила на таку річ. Вранці 1 чоловік голосно запитував іншого про те, який сьогодні день. А інший відповідав дуже тихо.
  •         Давайте подумаємо, які речення використовували ці чоловіки?
  •         То лише питальні речення вимовляються голосно?

Будь-які речення, можуть бути або окличні або ні.

Окличні речення – речення, які вимовляються з особливими почуттями. Окличними можуть бути і розповідні і питальні і спонукальні речення. Вкінці такого речення ставиться знак оклику.

  1.    Склади речення так, щоб утворився текст.

Бо звірів треба любити і оберігати (6). Одного разу ми пішли до лісу (1). І під деревом знайшли розриту нору (2) Ми попросили, щоб їх залишили (5). З неї мисливці діставали лисицю (3). А поруч троє маленьких лисенят (4).

  •         Прочитай текст з відповідною інтонацією.

IV. Підсумок уроку

  1.    «Мікрофон»
  •         Які речення за метою висловлювання ви знаєте?
  •         Які тварини живуть у норах?
  •         В кінці яких речень ставиться знак оклику?
  •         Чому треба оберігати тварин?
  1.    Домашнє завдання: спиши текст і назви, які речення за метою висловлювання є у цьому тексті.
docx
Додано
10 січня
Переглядів
116
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку