План-конспект інтегрованого уроку української мови та природознавства для 3 класу. У якому розкриваються різноманітні форми роботи, досліджується життя тварин, які мешкають під землею наскрізно через тему різні типи речень.
План-конспект інтегрованого уроку української мови та природознавства.
Тема: речення, різні за метою висловлювання та інтонацією (розповідні, питальні, спонукальні; окличні та неокличні). Інтонування речень під час голосного читання, зв’язних висловлювань та усного діалогу. Життя під землею.
Мета: закріпити та поглибити знання учнів про речення, різні за метою висловлювання та за інтонацією; глибше пізнати тварин, які живуть у ґрунті та у норах під землею; розвивати навички каліграфічного письма; розвивати зацікавленість особливостями життєдіяльності тварин та їхнім способом життя; виховувати активність і старанність.
Обладнання: слова на папірцях (лисиця, заєць, борсук, хом’як, кріт, черв’як), таблиця.
Хід уроку:
І. Актуалізація опорних знань.
1) Каліграфічна хвилинка
Рр, Пп, Сс, Оо, Нн, ре, еч, че, нн, ня
Речення
2) Бесіда
ІІ.Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
Скажіть, а чи є життя на землі? А під землею? Як ви вважаєте, чи є такі тварини, які живуть під землею?
Сьогодні ми дізнаємось, яка тварина може жити без сонячного світла. Пригадаємо, які бувають речення за метою висловлювання та за інтонацією.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Мета:
|
Борсуки живуть родинами. |
|
Хто риє нори сильними передніми лапами? |
|
Бережіть тварин! |
Кожне слово, словосполучення чи речення, ми вимовляємо з певною метою. Залежно від того, яку мету ставить мовець, речення бувають розповідні, питальні або спонукальні.
Борсуки, кроти, зайці, хом’яки і лисиці живуть у норах. Але чи однакові нори у них? Кожна нора – це справжній лабіринт із кімнатами й коморами. Однак, де ж вони беруть свої нори?
Одні – риють самі, інші – відбирають у слабших. Але усі вони надзвичайні.
Люби і оберігай тварин. Не руйнуй їхні нори.
(на папірцях написана назва тварини, учні вибирають папірець і про цю тваринку складають речення)
Будь-які речення, можуть бути або окличні або ні.
Окличні речення – речення, які вимовляються з особливими почуттями. Окличними можуть бути і розповідні і питальні і спонукальні речення. Вкінці такого речення ставиться знак оклику.
Бо звірів треба любити і оберігати (6). Одного разу ми пішли до лісу (1). І під деревом знайшли розриту нору (2) Ми попросили, щоб їх залишили (5). З неї мисливці діставали лисицю (3). А поруч троє маленьких лисенят (4).
IV. Підсумок уроку