Представлений тут урок інтегрує в собі 2 предмети - українську мову і природознавство. Урок підходить для учнів 3 класу з різною кількістю дітей.
Тут представлені сучасні форми та методи організації навчальної діяльності для розвитку критичного мислення дітей і розвитку вміння виділяти головне та важливе з потоку поданої інформації.
Українська мова
3 клас
Вчитель : Околіта Ганна-Христина Михайлівна
Українська мова і природознавство
Тема. Прикметник як частина мови. Значення прикметників у мовленні.
Чим дикі тварини відрізняються від свійських?
Мета.Сформувати на уроці поняття про прикметник як частину мови. Формувати вміння розпізнавати прикметник у мовленні. Вчити учнів правильно ставити запитання до цієї частини мови. Відпрацювати навички виявляти прикметники з-поміж інших частин мови.
Сформувати в учнів уявлення про диких тварин і чим вони відрізняються від свійських. Пояснити сутність процесу одомашнення тварин.
Розвивати навички усного і писемного мовлення. Стимулювати активну навчальну діяльність. Створювати ситуації зацікавленості по відношенню до навчальної діяльності.
Виховувати почуття гуманізму, відповідальність за доручену справу.
Обладнання і матеріали : підручники, наочний матеріал, текст для читання.
Форми і методи: робота в групах, «Асоціативний кущ», «Запитання – відповідь», « Читання з позначками», «Знайди першим», «Займи позицію», «Мозковий штурм».
Тип уроку: інтегрований урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
1. Привітання.
2. Перевірка готовності учнів до уроку.
ІІ. Повідомлення теми, мети та завдань уроку.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
( Лисиця – руда, хитра, дика, красива, небезпечна, страшна тощо;
Корова – велика, корисна, домашня, свійська, чорна тощо ;
Заєць – швидкий, прудкий, сірий, білий, маленький тощо …)
IV. Повторення і аналіз вивченого матеріалу.
V.Вивчення нового матеріалу.
1. Ознайомлення з прикметником.
- Зараз ми дізнаємось більше про ці слова, які відповідають на питання який? яка? яке? які?
Слова-ознаки називаються прикметники.
2. «Запитання-відповідь»
Отож, ми познайомились з новою частиною мови – прикметником. Тепер познайомимось з прикметниками більше.
2.«Читання з позначками»
+ - відома інформація,
! – нова інформація,
? – здивувало,зацікавило,
- - суперечить тому, що знаю.
( Тисячі років тому люди почали приручати диких тварин, тобто призвичаювали їх до життя в неволі. А згодом і одомашнили їх – почали розводити з господарською метою.
Свійські тварини – це тварини, які живуть в умовах господарства чи вдома, приносять користь людям і потребують піклування.
За всю історію існування людства вдалось одомашнити лише близько 25 видів тварин.
Спочатку люди одомашнили собак – вірних друзів і надійних помічників.
Предком свійської корови є тур – дикий бик – поширений колись у навколишніх лісах і безкраїх степах. Тур був могутнім, сильним, свавільним. Шкода, що вони зникли, близько 400 років тому, внаслідок вирубування лісів і розорювання степів.
Люди й зараз продовжують одомашнювати диких тварин: лосів, антилоп, соболів, норок, бобрів та риб.)( Зображення в додатках)
Після прочитання демонструються зображення тварин про яких було розказано у тексті.
Діти представляють свої тексти з позначками і разом з вчителем з’ясовують невідоме та нове.
Пошук прикметників у тексті і формулювання питання до них.
(Диких(яких?), господарською (якою?), Свійські (які?), вірних (яких?), надійних (яких?), свійської (якої?), дикий (який?), поширений (який?), навколишніх (яких?), безкраїх (яких?), могутнім (яким?), сильним(яким?), свавільним (яким?).)
VI. Узагальнення і систематизація нових знань і вмінь.
V. Підбиття підсумків.
«Мозковий штурм»
VI. Домашнє завдання.
ДОДАТКИ
Тур
Антилопа
Соболь
Норка
Бобер
Лосось