Інтегрований урок. Прикметник як частина мови. Чим дикі тварини відрізняються від свійських?

Про матеріал

Представлений тут урок інтегрує в собі 2 предмети - українську мову і природознавство. Урок підходить для учнів 3 класу з різною кількістю дітей.

Тут представлені сучасні форми та методи організації навчальної діяльності для розвитку критичного мислення дітей і розвитку вміння виділяти головне та важливе з потоку поданої інформації.

Перегляд файлу

Українська мова

3 клас

Вчитель : Околіта Ганна-Христина Михайлівна

Українська мова і природознавство

Тема. Прикметник як частина мови. Значення прикметників у мовленні.

Чим дикі тварини відрізняються від свійських?

Мета.Сформувати на уроці поняття про прикметник як частину мови. Формувати вміння розпізнавати прикметник у мовленні. Вчити учнів правильно ставити запитання до цієї частини мови. Відпрацювати навички виявляти прикметники з-поміж інших частин мови.

Сформувати в учнів уявлення про диких тварин і чим вони відрізняються від свійських. Пояснити сутність процесу одомашнення тварин.

Розвивати навички усного і писемного мовлення. Стимулювати активну навчальну діяльність. Створювати ситуації зацікавленості по відношенню до навчальної діяльності.

Виховувати почуття гуманізму, відповідальність за доручену справу.

Обладнання і матеріали : підручники, наочний матеріал, текст для читання.

Форми і методи: робота в групах, «Асоціативний кущ», «Запитання – відповідь», « Читання з позначками», «Знайди першим», «Займи позицію», «Мозковий штурм».

Тип уроку: інтегрований урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку.

1. Привітання.

2. Перевірка готовності учнів до уроку.

ІІ. Повідомлення теми, мети та завдань уроку.

  • Діти, сьогодні в нас урок буде ще цікавішим, ніж завжди. Адже ми спробуємо на одному занятті отримати знання з двох навчальних предметів – української мови і природознавства.
  • Будемо дізнаватись нове про частину мови прикметник і повяжемо це з вивченням цікавих фактів про диких та свійських тварин.
  • Отже, починаємо наш урок.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Робота в групах.
  • Перед вами, на дошці, розміщені малюнки тварин. Вам потрібно поділити їх на дві групи.  (Малюнки в додатках до уроку)
  • То як ми будемо їх сортувати? (Це свійські і дикі тварини)
  • Назвіть мені свійських тварин. ( Це корова, кіт, свиня, коза ,качка, собака, півень, кролик, кінь)
  • А тепер назвіть диких. (Це ведмідь, лисиця, їжак, білка, слон, заєць, лев,лось, єнот.)
  • Правильно. Ви чудово впорались.
  •  
  1. «Асоціативний кущ»
  • Я показую малюнок, а ви свої асоціації.

 ( Лисиця – руда, хитра, дика, красива, небезпечна, страшна тощо;

Корова – велика, корисна, домашня, свійська, чорна тощо ;

Заєць – швидкий, прудкий, сірий, білий, маленький тощо …)

  • Повеселились ми, погрались і йдемо далі. Нас ще чекає багато нового.
  •  

IV. Повторення і аналіз вивченого матеріалу.

  • Ми грали ігри, основою яких стали тварини. Скажіть, на які групи їх поділили? (Свійські та дикі).
  • На що ви спиралися, коли їх так розсортовували? (Свійські живуть вдома, ми на них кажемо ще домашні тварини, а дикі – це тварини, котрі живуть у лісах чи полях, вони не потребують допомоги людини, тому і не допомагають їй)
  • Молодці! Все сказали правильно.
  • А ще ми складали асоціативний кущ. Як ми це робили? (Словесно).
  • А які здебільшого слова використовували?На яке питання вони відповідають? (Слова, які відповідають на питання який? яка? )
  •  

V.Вивчення нового матеріалу.

 

1. Ознайомлення з прикметником.

- Зараз ми дізнаємось більше про ці слова, які відповідають на питання який? яка? яке? які?

Слова-ознаки називаються прикметники.

  • Прочитайте правило у підручнику на с.123.

2. «Запитання-відповідь»

  • То що виражає прикметник? (Прикметник виражає ознаку предмета)
  • З якою частиною мови він звязаний? (Він звязаний з іменником)
  • Як потрібно ставити питання? ( Питання потрібно ставити від іменника до прикметника)
  • Наведіть приклад. ( Корова (яка?) велика, вовк (який?) сірий)

Отож, ми познайомились з новою частиною мови – прикметником. Тепер познайомимось з прикметниками більше.

 

2.«Читання з позначками»

 

  • Перед вами текст. Вам потрібно прочитати його, залишаючи деякі позначки:

+ - відома інформація,

! – нова інформація,

? – здивувало,зацікавило,

- - суперечить тому, що знаю.

( Тисячі років тому люди почали приручати диких тварин, тобто призвичаювали їх до життя в неволі. А згодом і одомашнили їх – почали розводити з господарською метою.

Свійські тварини – це тварини,  які живуть в умовах господарства чи вдома, приносять користь людям і потребують піклування.

За всю історію існування людства вдалось одомашнити лише близько 25 видів тварин.

Спочатку люди одомашнили собак – вірних друзів і надійних помічників.

Предком свійської корови є тур – дикий бик – поширений колись у навколишніх лісах і безкраїх степах. Тур був могутнім, сильним, свавільним. Шкода, що вони зникли, близько 400 років тому, внаслідок вирубування лісів і розорювання степів.

Люди й зараз продовжують одомашнювати диких тварин: лосів, антилоп, соболів, норок,  бобрів та риб.)( Зображення в додатках)

  1. Перегляд зображень.

Після прочитання демонструються зображення тварин про яких було розказано у тексті.

 

  1. Обговорення прочитаного.

Діти представляють свої тексти з позначками і разом з вчителем зясовують невідоме та нове.

 

  1. « Знайди першим»

Пошук прикметників у тексті і формулювання питання до них.

(Диких(яких?), господарською (якою?), Свійські (які?), вірних (яких?), надійних (яких?), свійської (якої?), дикий (який?), поширений (який?), навколишніх (яких?), безкраїх (яких?), могутнім (яким?), сильним(яким?), свавільним (яким?).)

 

VI. Узагальнення і систематизація нових знань і вмінь.

 

  1. « Займи позицію»
  • Я зараз зачитаю твердження, а ви повинні зайняти позицію ТАК чи НІ.
  1. У нас урок читання і української мови. (Ні, українська мова і природознавство)
  2. Прикметник- це частина мови. (Так)
  3. Прикметник виражає назву предмета. (Ні, він виражає ознаку предмета)
  4. Ця частина мови відповідає на питання який? яка? яке? які? (Так)
  5. Запитання потрібно ставити від прикметника до іменника. (Ні, запитання потрібно ставити від іменника до прикметника)
  6. Хижі тварини живуть самостійно у лісах та полях і не потребують опіки людей. (Так)
  7. Лисиця – свійська тварина. (Ні, лисиця – це дика тварина)
  8. Предком корови є дикий бик – тур. (Так)
  9. Свійські тварини живуть поруч з людьми. ( Так)

 

V. Підбиття підсумків.

«Мозковий штурм»

  • Що цікавого було на уроці?
  • Що нового ви дізналися?
  • Чи потрібна вам ця інформація?
  • Сподобалась вам така форма уроку?

 

VI. Домашнє завдання.

 

ДОДАТКИ

Картинки по запросу корова чорна

Картинки по запросу кіт

Картинки по запросу свиня

Картинки по запросу коза

Картинки по запросу качка

Картинки по запросу собака

Похожее изображение

Картинки по запросу півень

Картинки по запросу кінь

Картинки по запросу ведмідь

Картинки по запросу лисиця

Картинки по запросу їжак

Картинки по запросу білка

Картинки по запросу слон

Картинки по запросу заєць

Картинки по запросу лев

Картинки по запросу лось

Картинки по запросу єнот

Похожее изображение

Тур

Картинки по запросу антилопа

Антилопа

Картинки по запросу соболь

Соболь

Картинки по запросу норка

Норка

Картинки по запросу бобер

Бобер

Картинки по запросу лосось

Лосось

docx
Додано
10 січня 2019
Переглядів
2038
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку