Навчати учнів знаходити, визначати закінчення у слові. Урок проводиться у Лісовій школі із виконанням завдань вчителів лісової школи. Нам уроці використовується відеоматеріал.
Тема. Поняття про закінчення слова. Роль закінчення.
(Пригоди у Лісовій школі)
Мета. Навчати учнів знаходити, визначати закінчення у слові, поданому у кількох формах; пояснювати роль закінчення у зв’язках слів у реченні; розвивати вміння аналізувати, зіставляти; виховувати любов і повагу до рідної мови.
Тип уроку. Вивчення нового матеріалу.
Обладнання: малюнок Лісової школи (для оформлення дошки), портрети вчителів Лісової школи (ведмедя, лисиці, дятла, білочки), малюнки для малюнкового диктанту, картонні долоньки для гри, відеоматеріал «Мовка та Суржик», картки для групової роботи.
Хід уроку
І. Вступна частина
1. Організація класу.
Доброго ранку бажаю вам я!
Ви дітки кмітливі, ви дружня сім′я.
Бачу, ви працювати сьогодні охочі,
Бо сяють яскраво допитливі очі.
Одне одному щиро всміхнімося
І мерщій до роботи берімося.
ІІ. Основна частина
а) Вправа «З пенька на пеньок» (каліграфічна хвилинка).
За кінь еч че нн ня закінчення
б) Гра «Які слова сховалися за ялинку?» (малюнковий диктант)
Дерево, лисиця, заєць, листок, ведмідь, їжак. (проводиться взаємоперевірка)
в) - Візьміть до рук долоньки всезнайок. Я називатиму слова і до них слова синоніми. Якщо пара слів підібрана невірно (підібрано антонім), ви повинні підняти долоньку.
Добрий – чуйний
Білий – чорний
Охайний – акуратний
Гарячий – холодний
Прозорий - чистий
Ясний – похмурий
Дурний – розумний
а) Завдання від вчителя Бурмила Михайловича (виконання Впр. 135)
б) Завдання від вчителя предмету «Лісова географія» Лисухи Хитрунівни. (робота в парах – Впр. 136)
5. Фізкультхвилинка (відеоруханка від білочки)
в) Завдання від учителя предмету «Лісова природа» професора Дятла Рятувальника
Робота на картках в групах
Завдання 1. З′єднати слово із закінченням
Я люблю вирощувати квіт… ами
У мене багато квіт… в
Я захоплююся квіт… ів
Вранці виблискує роса на квіт… ах
Завдання 2.У виділених словах позначте закінчення.
Гнучка, як верба.
На городі під вербою стоїть колодязь із водою.
Без верби та калини нема України.
Така правда, як на вербі груші.
ІІІ. Заключна частина.
Рефлексія
Домашнє завдання
Добрий день друг!
Писати ви учень третій клас! Ми хотіли з вами переписуватись. Хотіли дізнатись про ви, про ви школа, ви клас.
Бути радий отримати лист.