Тематична контрольна робота для 10-ого класу "Фразеологія. Морфеміка. Словотвір. Орфографія". Контрольна робота складається з двох варіантів, у кожному з яких по 12 завдань. Завдання мають по п"ять варіантів відповіді, серед яких лише один правильний.
Завдання в другому варіанті ті ж, що й в першому, лише переставлено місцями і самі завдання, і варіанти відповідей в них. Таким чином, усі учні одержують однакові завдання, що допомагає одержати об'єктивну картину якості знань школярів й уникнути списування.
10 клас
ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА
Фразеологія. Морфеміка. Словотвір. Орфографія
В-1
1. Значення «підвести; поставити у невигідне, скрутне становище» має фразеологізм:
А посадити на лід
Б залити сала за шкуру
В тонко прясти
Г узяти за гичку
Д тирси дати
2. Значення «зопалу зробити якийсь нерозсудливий вчинок» має фразеологізм:
А стрибнути в холодну воду
Б послати на небо
В лід орати
Г ряст топтати
Д укусити й меду дати
3. Позначте рядок, який містить форми того самого слова:
А сім, сьома, сімох, семеро
Б високий, високе, висока, високо
В шити, шитий, шиття, шила
Г ріжте, ріжмо, ріж, хай ріже
Д день, дніти, денний, щоденно
4. Позначте рядок, у якому всі слова незмінні:
А зігнути, досхочу, таксі, що-небудь
Б залюбки, рагу, абихто, допізна
В тричі, причепивши, теля, шасі
Г какаду, зненацька, сховавшись, пюре
Д анітрохи, по-їхньому, якість, інтерв’ю
5. Укажіть рядок, у якому всі слова утворено префіксальним способом
А усиновити, зацвісти, безуспішний
В захмарний, почувши, навушник
Б прабабуся, достроковий, прилетіти
Г розірвати, присмак, надприродний
Д просіяти, написаний, знедолити
6. Укажіть правильно побудований словотвірний ланцюжок
А зачинити – зачинений – зачинено - зачинивши
Б друк – друкар – друкарня – друкувати
В холод – холодний – холодно – холодніший.
Г осінь – осінній - восени – по-осінньому
Д рід – родина – родинний – по-родинному
7. Разом пишуться всі прикметники в рядку
А південно/кримський, всесвітньо/відомий
Б ново/грецький, плодово/ягідний
В вище/описаний, вічно/зелений
Г віце/президентський, вагоно/ремонтний
Д бульбо/подібний, героїко/романтичний
8. Через дефіс пишуться всі прислівники в рядку
А по/нашому, в/нічию, сяк/так
Б де/інде, хтозна/куди, вряди/годи
В віч/на/віч, десь/інде, по/латині
Г десь/то, як/раз, як/небудь
Д по/двоє, по/друге, по/латині
9. Через дефіс пишуться всі прислівники в рядку
А з давніх/давен, кінець/кінцем, на/гора
Б хрест/навхрест, коли/не/коли, без кінця/краю
В по/простому, сам/на/сам, хтозна/коли
Г по/праву, по/друге, як/не/як
Д більш/менш, раз/по/раз, будь/куди
10. Разом треба писати всі слова в рядку
А швидко/плинний, чар/зілля, при/тому
Б аби/хто, авто/перегони, казна/що
В що/духу, на/потім, мікро/космос
Г різко/окреслений, за/ради, різно/барвний
Д голі/руч, начеб/то, супер/бойовик
11. Правильно утворено всі імена по батькові в рядку
А Юрійович, Петрівна, Валерієвич
Б В’ячеславівна, Євгенович, Кузьмич
В Святославович, Матвійович, Ігоревна
Г Іванівна, Іллінічна, Геннадійович
Д Арсенівна, Яківович, Романівна
12. Кінцеві приголосні твірної основи змінюються в усіх словах за творення прикметників за допомогою суфікса -ськ- :
А Рига, казах, Сиваш
Б тюрки, Париж, грек
В чех, Гадяч, баски
Г Таганрог, ткач, Мекка
Д Калуш, козак, Прага
10 клас
ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА
Фразеологія. Морфеміка. Словотвір. Орфографія
В-2
1. Значення «зопалу зробити якийсь нерозсудливий вчинок» має фразеологізм:
А ряст топтати
Б лід орати
В послати на небо
Г стрибнути в холодну воду
Д укусити й меду дати
2. Значення «підвести; поставити у невигідне, скрутне становище» має фразеологізм:
А залити сала за шкуру
Б узяти за гичку
В тонко прясти
Г посадити на лід
Д тирси дати
3. Позначте рядок, у якому всі слова незмінні:
А зігнути, досхочу, таксі, що-небудь
Б залюбки, рагу, абихто, допізна
В какаду, зненацька, сховавшись, пюре
Г тричі, причепивши, теля, шасі
Д анітрохи, по-їхньому, якість, інтерв’ю
4. Позначте рядок, який містить форми того самого слова:
А шити, шитий, шиття, шила
Б високий, високе, висока, високо
В ріжте, ріжмо, ріж, хай ріже
Г сім, сьома, сімох, семеро
Д день, дніти, денний, щоденно
5. Укажіть правильно побудований словотвірний ланцюжок
А рід – родина – родинний – по-родинному
Б друк – друкар – друкарня – друкувати
В холод – холодний – холодно – холодніший.
Г осінь – осінній - восени – по-осінньому
Д зачинити – зачинений – зачинено - зачинивши
6. Укажіть рядок, у якому всі слова утворено префіксальним способом
А прабабуся, достроковий, прилетіти
Б розірвати, присмак, надприродний
В захмарний, почувши, навушник
Г усиновити, зацвісти, безуспішний
Д просіяти, написаний, знедолити
7. Разом пишуться всі прикметники в рядку
А вище/описаний, вічно/зелений
Б ново/грецький, плодово/ягідний
В південно/кримський, всесвітньо/відомий
Г віце/президентський, вагоно/ремонтний
Д бульбо/подібний, героїко/романтичний
8. Через дефіс пишуться всі прислівники в рядку
А де/інде, хтозна/куди, вряди/годи
Б віч/на/віч, десь/інде, по/латині
В по/нашому, в/нічию, сяк/так
Г десь/то, як/раз, як/небудь
Д по/двоє, по/друге, по/латині
9. Через дефіс пишуться всі прислівники в рядку
А з давніх/давен, кінець/кінцем, на/гора
Б по/праву, по/друге, як/не/як
В по/простому, сам/на/сам, хтозна/коли
Г хрест/навхрест, коли/не/коли, без кінця/краю
Д більш/менш, раз/по/раз, будь/куди
10. Разом треба писати всі слова в рядку
А різко/окреслений, за/ради, різно/барвний
Б аби/хто, авто/перегони, казна/що
В що/духу, на/потім, мікро/космос
Г голі/руч, начеб/то, супер/бойовик
Д швидко/плинний, чар/зілля, при/тому
11. Кінцеві приголосні твірної основи змінюються в усіх словах за творення прикметників за допомогою суфікса -ськ- :
А Калуш, козак, Прага
Б тюрки, Париж, грек
В чех, Гадяч, баски
Г Таганрог, ткач, Мекка
Д Рига, казах, Сиваш
12. Правильно утворено всі імена по батькові в рядку
А Юрійович, Петрівна, Валерієвич
Б Іванівна, Іллінічна, Геннадійович
В Святославович, Матвійович, Ігоревна
Г В’ячеславівна, Євгенович, Кузьмич
Д Арсенівна, Яківович, Романівна