25 серпня о 18:00Вебінар: Як зробити вивчення математики цікавим і веселим

Тематична контрольна робота "Складне речення. Пряма мова. Діалог"

Про матеріал
Тематична контрольна робота містить різнорівневі завдання з теми "Складне речення. Пряма мова. Діалог"
Перегляд файлу

Складне речення. Пряма мова. Дiалог

І варіант

Початковий рівень (кожна правильна відповідь 0,5 б.)

1. Позначте рядок, у якому є складне речення (роздiловi знаки вилучено)
А Барви ярiли мiнилися переходили одна в одну й нарештi меркли.
Б Прозора пелюстка молодого мiсяця не тьмарилась не танула а наливалася свiтлом.

В Сонце скотилося майже до самого обрiю але раптом застигло на мiсцi.
Г Сонце до половини сховалося за хмару тiльки червоний пiвкруг його ще палахкотiв зверху.
2. Укажiть рядок, у якому частини складного речення поєднано сполучниками (роздiловi знаки вилучено)
А Митi жодної не можна повернути щоб заново по-iншому пожить.
Б Вiдбились зорi у водi летять до хмар тумани.
В Із серця виросла калина над хвилями Днiпра злетiла пiсня журавлина.
Г Хтось стиха завiв пiсню до нього пристав ще один голос.
3. Знайдiть рядок, у якому правильно поставлено роздiловi знаки.
А Навшпиньках пiдiйшов вечiр, i засвiтив зорi.
Б Земля гуде, i ридають дерева.
В До землi ти голову притулиш, i матiр’ю тихенько назовеш.
Г Сiї гори стоять одвiку, i стоятимуть довiку.
4. Визначте речення з прямою мовою (роздiловi знаки вилучено)
А Диктор повiдомив про вiдкриття у мiстi нового стадiону.
Б Диктор повiдомив що у мiстi вiдкрився новий стадiон.
В Диктор повiдомив у мiстi вiдкрився новий стадiон.
Г За повiдомленням диктора в мiстi вiдкрився новий стадiон.
5. Укажiть речення, що вiдповiдає схемi: А: «П?».. (роздiловi знаки вилучено)
А Я люблю зиму сказала дiвчинка бо всiчнi в мене день народження.
Б Недаремно каже прислів’я Мала крапля лупає скелю.
В Я запитав Батьку, що таке людська байдужість.
Г Тарас заплескав у долоні А он наша хата! А он наша хата!
6. Діалог – це
А. слово, що вживається жителями певної території;
Б. різновид прямої мови, що передає розмову двох осіб;
В. чиясь мова, передана від імені автора у формі складного речення.
Г. слова, які називають того, до кого звергаємось із мовленням.
                                                       Середній рівень
1. Об’єднайте простi речення у складне. (1 б).
Хлопчики i дiвчатка вiдвiдують спортивні секцiї. Хлопчики i дiвчатка дбають про своє здоров’я.
2. Перетворiть речення з прямою мовою на конструкцiї з непрямою мовою. (1 б).
«Сестричко, ти допоможеш прибрати в кiмнатi?» – поцiкавилася Оленка. «Цю історію розповiла менi бабуся», – сказав Дмитрик.

                                            Достатній рівень
1. Складіть та запишіть речення з прямою мовою. (1 б.).

2. Укажіть складне речення та підкресліть усі члени речення, над кожним словом надпишіть частину мови (3 б.):

Мене везуть у царство трав,  річок і таємничих озер. В епоху заліза в наших краях проживали кіммерійці та скіфи. Була відлига, з горбка збігали, мов весною, струмочки талої води,      горобці весело цвірінькали.

Високий рівень

1. Напишiть дiалог на тему «Незабаром канiкули». Використайте в ньому не менше двох складних речень. (3 б).

 

Складне речення. Пряма мова. Дiалог

ІІ варіант

Початковий рівень (кожна правильна відповідь 0,5 б.)

1. Речення, що має дві чи більше граматичні основи, це:

А просте речення;

Б складне речення;

В односкладне речення;

Г двоскладне речення.

2. Позначте рядок, що містить складне речення:

А Упертість і труд усе перетруть.

Б Робить за одного, а їсть за трьох.

В Скоро казка мовиться, та не скоро діло робиться.

Г Дружба – велика сила.

3. Речення Небо з морем обнялося, море в небі розлилося (О.Олесь) є:

А спонукальним, складним;

Б питальним, простим;

В розповідним, складним;

Г спонукальним, простим.

4. Речення Дніпро тече, і хвиля в серце б’є ( П.Перебийніс) є:

А складним із двома граматичними основами;

Б простим із однорідними підметами;

В простим із однорідними присудками;

Г простим, неускладненим.

5. Пряма мова – це:

А приблизно передані висловлювання кількох осіб;

Б висловлювання особи, зі змінами передане від імені того, хто з нею спілкувався;

В дослівна передача чужого мовлення;

Г зв’язне висловлювання однієї особи.

6. Діалог – це:

А спосіб передачі чужого мовлення, що передає розмову двох або кількох осіб;

Б слова, що вказують, кому належить пряма мова;

В слово, що називає особу, яка бере участь у розмові;

Г зв’язне висловлювання однієї особи.

Середній рівень

1. Установіть відповідність між схемами та реченнями (розділові знаки в реченнях пропущено). (1 б.)

А. Слова автора: «Пряма мова?»                       1. Дівчина спитала А ви ба­чили         лісових мавок?

Б. «Пряма мова?» – слова автора.                        2. Оля захоплено вигукнула Як я люблю мальви!

В. Слова автора: «Пряма мова!»                         3. Чи любите ви пиріжки з калиною запитала бабуся.

Г. «Пряма мова», - слова автора.                       4. Ми йдемо шукати цвіт па­пороті таємниче мовила Марійка.                                                                           

2. Перепишіть уривок, розставляючи розділові знаки (1 б.):

 

...На березі рибалка молоденький

На поплавець глядить і промовля

     Ловіться рибочки великі і маленькі!..

Достатній рівень

1. Перебудуйте речення з непрямою мовою в пряму. (1 б.)

Андрій весело запропонував братися до діла.

2. Придумайте і запишіть складне речення. Визначте в ньому  граматичні основи, над кожним словом надпишіть частину мови (3 б.)

 

Високий рівень

1. Напишiть дiалог на тему «Мандрівка рідним селом». Використайте в ньому не менше двох складних речень. (3 б).

 

doc
Додано
16 травня
Переглядів
11767
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку