Тематичне корекційне календарне планування з курсу "Корекція розвитку" 1 клас. Інклюзивне навчання

Про матеріал
Розробка корекційного тематичного календарного планування з курсу "Корекція розвитку" 1 клас, 2 години на тиждень, 70 годин на рік. Програма розписана для дітей з діагнозом затримкою психічного розвитку (ЗПР).
Перегляд файлу

1 клас

( 2 год на тиждень; 70 год на рік)

 

№ з\п

Дата

Зміст психокорекційної роботи

Очікувані результати

Примітка

І семестр

Фізичне Я  (22 год)

1.

 

Моє тіло

Повторення  назв та призначення частин тіла

 

2.

 

Тілесний образ загальне уявлення про своє тіло

знає назви та призначення частин тіла (голова, плечі, шия, груди, живіт, спина тощо), обличчя (чоло, ніс, очі, брови, вії, щоки, губи), верхніх і нижніх кінцівок (пальці, стопа, п’ята, коліно, стегно, сідниці, лікоть, долоня);

 

3.

 

Зовнішність

описує свою зовнішність з допомогою дорослого;

 

4.

 

Ставлення до тіла

виражає позитивне ставлення до свого тіла, підбирає позитивні слова для позначення його якостей (сильне, вправне тощо);

 

5.

 

Схема тіла

ознайомлення зі схемою тіла людини

 

6.

 

Схема тіла (внутрішнє уявлення про тіло як єдине ціле з визначеними границями, що чітко відображає розташування та розміри його складових, відчуття положення тіла у просторі, рухові можливості)

 показує на собі частини тіла (голова, шия, груди, живіт, боки, спина, сідниці), обличчя (чоло, очі, ніс, щоки, вуха, рот (губи, зуби, язик), підборіддя), рук (плече, лікоть, кисть (долоня, пальці), та ніг (стегно, коліно, стопа (п᾿ята, підошва, пальці))

 

7.

 

Орієнтація у схемі тіла

 описує та називає місце розташування частини тіла, обличчя, верхніх і нижніх кінцівок відносно одна одної (вище-нижче, спереду-ззаду);

 

8.

 

Орієнтація у просторі відносно себе

 визначає положення інших об’єктів у просторі відносно себе (над головою, під ногами, попереду, позаду, далеко, близько);

 

9.

 

Орієнтація у просторі відносно себе

 виконує завдання на розміщення предметів відносно себе згідно візуальної та слухової інструкції;

 

10.

 

Сенсорні відчуття

описує те, що бачить, чує, до чого торкається у даний момент

 

11.

 

Сенсорні відчуття: сприймання та розрізнення зорових, слухових, нюхових, смакових, тактильних відчуттів

порівнює предмети на дотик, на слух, на вигляд, на нюх, на смак за протилежними ознаками (холодне-тепле, гостре-тупе, темне-світле, м'яке-тверде, гладке-шорохувате тощо);

 

12.

 

Використання сенсорного досвіду для пізнання

серед запропонованих матеріалів (картинок, предметів тощо) підбирає більше п᾿яти прикладів: “що може пахнути?”; “що буває солодким?”; “що буває важким?” тощо;

 

13.

 

Тілесна рефлексія

співвідносить стан свого самопочуття на даний момент із картинкою, піктограмою чи фотозображенням

 

14.

 

Тілесна рефлексія: навички самоспостереження за тілесними відчуттями, ритмом дихання

розрізняє ротовий та носовий вдих-видих;

 

15.

 

Тілесна рефлексія: навички самоспостереження за тілесними відчуттями, ритмом дихання

фіксує і називає в даний момент стан напруження-розслаблення м᾿язів

 

16.

 

Усвідомлення рухових можливостей свого тіла

називає індивідуальні рухові можливості свого тіла (“я стрибаю високо, вмію нечутно ходити ...”);

 

17.

 

Усвідомлення процесу свого дорослішання і змін у собі

має уявлення про свої фізичні вміння, можливості і як вони змінюються з віком

 

18.

 

Тілесна регуляція : управління диханням

здійснює плавний довготривалий вдих-видих у зручному для себе темпі;

 

19.

 

Довільна регуляція рухової активності

здійснює синхронні рухи у заданому ритмі відповідно до зразка

 

20.

 

Довільна регуляція рухової активності

розпочинає та зупиняє рух відповідно до заданого сигналу

 

21.

 

Довільна регуляція рухової активності за візуальним зразком

імітує рухову послідовність із трьох елементів

 

22.

 

Довільна регуляція рухової активності за словесною інструкцією

свідомо напружує і розслабляє м'язи (стиснути кулак — розпрямити долоню)

 

Психічне Я (33 год)

23.

 

Мої емоції

має уявлення про основні емоції

 

24.

 

Сприйняття, розпізнавання почуттів та емоцій поняття про основні емоції: радість, злість, страх, смуток, інтерес, образа

знає як їх назвати і впізнає їх на картинках

 

25.

 

Сприйняття, розпізнавання почуттів та емоцій поняття про основні емоції: радість, злість, страх, смуток, інтерес, образа

підбирає картинку із зображенням емоції, яка відповідає його / її внутрішньому емоційному стану

 

26.

 

Сприйняття, розпізнавання почуттів та емоцій поняття про основні емоції: радість, злість, страх, смуток, інтерес, образа

за допомогою психолога пригадує епізоди казок, мультфільмів чи оповідань, де герой відчував відповідне почуття

 

27.

 

Сприйняття, розпізнавання почуттів та емоцій поняття про основні емоції: радість, злість, страх, смуток, інтерес, образа

має уявлення про причини виникнення емоцій: «що змушує мене радіти/ сумувати/ сердитися/ ображатися/ дивуватися» тощо

 

28.

 

Вираження власних почуттів та емоцій вираження свого настрою та емоційних станів невербальними засобами виразності

показує мімікою різноманітні емоційні вирази обличчя

 

29.

 

Вираження власних почуттів та емоцій вираження свого настрою та емоційних станів невербальними засобами виразності

виражає власний емоційний стан мімікою, звуками, жестами, дотиком, позою тіла

 

30.

 

Мої потреби і бажання. Фізіологічні потреби. Поняття про фізіологічні потреби

має уявлення про основні потреби свого тіла (їсти, спати, митися тощо)

 

31.

 

Інтероцептивні відчуття

вміє розрізняти інтероцептивні відчуття (спраги, голоду, втоми, сонливості) та словесно повідомляти про них

 

32.

 

Позитивний образ свого Я: моє ім'я: усвідомлення та позитивне сприймання свого імені

знає зменшувально-пестливі форми свого імені

 

33.

 

Ознайомлення із сильними сторонами Я (переваги і ресурси людини)

має уявлення про те, які в людини можуть бути сильні сторони

 

34.

 

Ознайомлення із сильними сторонами Я (переваги і ресурси людини)

серед запропонованих сюжетних картинок обирає ті, що, на його / її думку, ілюструють сильні сторони людини

 

35.

 

Усвідомлення своїх умінь

називає свої вміння: навчальні, побутові, творчі

 

36.

 

Як я змінююся, коли росту (оцінка себе у часовій перспективі) порівняння себе із собою в минулому

за допомогою дорослого порівнює себе із собою у минулому, розповідає, що змінилося;

 

37.

 

Уявлення про психологічні та фізичні зміни у собі залежно від минулого, сьогодення, майбутнього

з опорою на підказки розповідає на тему “Як я змінююся, коли росту”

 

38.

 

Активність Я (самовираження)

приймає встановлений для певної діяльності порядок, знає, що доречно і що не доречно під час уроку (на уроці сидить за партою, не виходить з класу без дозволу тощо)

 

39.

 

Мої вольові якості: дисциплінованість

розрізняє поняття моє, твоє, чуже, наше спільне.

 

40.

 

Дотримання правил

дотримується простих правил: чемно звертається, не заважає іншим, запитує дозволу, не відбирає іграшки. Повертає на свої місця речі, якими користувався/-лась

 

41.

 

Витримка

чекає своєї черги, стежить, щоб інші теж дотримувалися черги

 

42.

 

Самостійність

складає свої речі на місце

 

43.

 

Самостійність

-бере участь у домашній праці, виконує домашні обов'язки. -вибирає матеріали для роботи чи гри, прибирає за собою

 

44.

 

Навички прийняття рішень

здійснює вибір одного з двох варіантів

 

45.

 

Ініціативність

- проявляє ініціативу у грі;

 - підключається до гри з однолітками в малій групі;

 

46.

 

Ініціативність

може організувати власну індивідуальну гру, ініціювати спільну

 

47.

 

Наполегливість

робить повторні спроби, якщо не вдається досягти результату

 

48.

 

Моя творчість. Творчий самовияв

малює (ліпить, робить аплікацію тощо) без задуму

 

49.

 

Спонтанність

вільно рухається під музику

 

50.

 

Моя гра. Рухливі ігри, організовані дорослим

- охоче грає в рухливі ігри;

 - дотримується правил рухливої гри

 

51.

 

Сюжетно-рольова гра: задум гри, постановка ігрових цілей та задач

самостійно домовляється перед початком гри з іншими дітьми;

- втілює задум за допомогою реалізації кількох послідовних ігрових задач

 

52.

 

Ігрові дії, ігрові предмети

вільно використовує предмети-замінники та уявні предмети, дає їм словесні позначення

 

53.

 

Правила гри

виконує правила відповідно до взятої на себе ролі;

- стежить за дотримання правил гри іншими дітьми

 

54.

 

Зміст гри

відображує взаємостосунки дорослих;

 

55.

 

Сюжет (ланцюжок рольових дій, рольових діалогів)

- комбінує епізоди казок та реального життя;

- з᾿являються розгорнуті та різноманітні суспільні сюжети;

 

Соціальне Я ( 15 год)

56.

 

Усвідомлення свого оточення та його значення у своєму житті: моя сім’я

- визначає склад своєї сім'ї;

- має уявлення про обов'язки кожного члена сім᾿ї

 

57.

 

Моя роль у сім'ї (донька / син, сестра / брат, онука / онук)

визначає своє місце у сімейній структурі

 

58.

 

Мій клас (відчуття себе частиною спільноти ровесників)

звертається до однокласників на ім'я;

 - почуває себе впевнено і комфортно у дитячому колективі;

- демонструє доброзичливе ставлення до інших;

 

59.

 

Міжособистісна взаємодія звертання до знайомих / незнайомих дорослих та дітей

- знає основні правила взаємодії із оточуючими людьми: вживає слова, що виражають прохання, подяку, вибачення;

 

60.

 

Вміння говорити про себе у ситуації знайомства

знає різні слова на позначення привітання-прощання;

- знайомиться і знає, що говорити у ситуації знайомства

 

61.

 

Співпраця

демонструє здатність дотримуватися правил взаємодії із дорослими та ровесниками у спільній діяльності

- виражає бажання допомогти;

 

 

62.

 

Співпраця

- прагне домовлятися;

 - намагається узгоджувати свої дії з ровесником у спільній практичній діяльності

 

63.

 

Поняття “дружби” та її ознак

має уявлення, що таке дружба і які її ознаки;

 

64.

 

Добрі справи

- розрізняє, які справи добрі, а які — ні;

 - робить добрі справи;

 

65.

 

Добрі справи

- серед запропонованих сюжетів (зображення чи текст) вибирає ті, що ілюструють добрі справи, а які — ні

 

66.

 

Соціальні ролі. Статево-рольова поведінка

- називає спільне і відмінне у поведінці хлопчика і дівчинки;

- з допомогою дорослого визначає спільне і відмінне між хлопчиком і чоловіком, дівчинкою і жінкою;

 

67.

 

Соціальні ролі. Статево-рольова поведінка

- вибудовує і називає статево-вікову послідовність (від немовлячого віку до старості);

 

68.

 

Роль школяра

- має уявлення про нову роль школяра;

 

69.

 

Роль школяра

- з опорою на підказки розповідає, що змінилося в його/ її житті з початком шкільного навчання

 

70.

 

Розширення рольового репертуару

має уявлення про поведінку у різних ситуаціях, залежно від соціальної ролі (я - пішохід, я- пацієнт, я- покупець, я - пасажир тощо)

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Harechko Ilona
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Багріновська Ольга Євгеніївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, 1 клас, Планування
Інкл
Додано
19 жовтня 2020
Переглядів
2259
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку