Тематичне оцінювання навчальних досягнень учнів з тем: «Вступ» та «Хімічний склад клітини та біологічні молекули»

Про матеріал
Тематичне оцінювання навчальних досягнень учнів з тем: «Вступ» та «Хімічний склад клітини та біологічні молекули» Тематичне оцінювання навчальних досягнень учнів з тем: «Вступ» та «Хімічний склад клітини та біологічні молекули»
Перегляд файлу

Тематичне оцінювання навчальних досягнень учнів з тем:

«Вступ» та «Хімічний склад клітини та біологічні молекули»

 

І рівень

1.Кого називають «батьком біології»?

А) Арістотеля;           Б) Ератосфена;             В) Роберта Гука;        Г) Ламарка.

 

2. Будову та функції тканин вивчає:

А) Цитологія;            Б) Гістологія;               В) Анатомія;               Г) Фізіологія.

 

3. Який рівень організації живого є найнижчим?

А) Клітинний;        Б) Популяційно-видовий;      В) Молекулярний;       Г) Біосферний.

 

4. Вкажіть рядок в якому ЛИШЕ макроелементи:

А) O,N,H,P;                    Б)O,C,H,N;                    В)Cа,Nа,K, Р;                Г) К, F, I, O.

 

 5. Біологічною функцією води є

  А)Електропровідність;   Б)Транспортна;   В)Теплопровідність;   Г)Поверхневий натяг.

 

6. Глюкоза належить до:

А) Моносахаридів;         Б) Дисахаридів;      В)  Полісахаридів;         Г)Олігосахаридів.

 

7. До ліпідів належать:

А) Вітаміни;                  Б) Воски;                   В)  Сахароза;                      Г) Хітин.

 

8. Що є мономерати білків?

А) Нуклеотиди;        Б) Амінокислоти;        В) Моносахариди;        Г) Жирні кислоти.

 

9. Процес руйнування первинної структури білка є:

 А) Ренатурація;             Б) Денатурація;          В) Деструкція;               Г) Пептизація.

 

10. До нуклеїнових кислот належать:

А)  ДНК і АТФ;       Б)  АТФ  і  РНК;        В)  ДНК і РНК ;      Г)  АТФ, ДНК і РНК.

 

11. До складу ДНК входять:

  А) А,Г,Ц,Т;               Б)   А, Г, Т,У;                В)А, Г, Ц,У;                Г) А,У,Ц,Т.

 

12. Яка роль ферментів у організмі?

А) Будівельні матеріали;                                Б) Біологічні  каталізатори; 

В) Біологічні інгібітори;                                 Г)  Транспортуючі засоби.

 

ІІ рівень

Дати коротку відповідь.

  1. Вкажіть найзагальніші особливості біологічних систем.
  2. Назвіть рівні організації живого.
  3. Назвіть органогени.
  4. Назвіть склад молекули води.
  5. На які класи поділяють вуглеводи?
  6. Як називається наука про білки?
  7. Як називається наука про ферменти?
  8. Перелічіть азотисті основи нуклеїнових кислот.
  9. Як називається органічна сполука, що належить до вільних нуклеотидів і є універсальним хімічний акумулятором енергії у клітині?

 

ІІІ рівень

  1. Встановіть відповідність між хімічним елементом і його біологічним значенням.

Хімічний

елемент

 

Біологічне значення

1.

F

А

Входить до складу гемоглобіну.

2.

Н

Б

Входить до складу кісток і емалі зубів.

3.

С

В

Входить до складу води й усіх органічних і неорганічних речовин

4.

Fe

Г

Обов’язковий компонент всіх органічних речовин.

 

  1. Встановіть відповідність між структурою білка і формою.

Структура білка

 

Форма

1.

Первинна

А

Глобула

2.

Вторинна

Б

Ланцюг.

3.

Третинна

В

Мультимер

4.

Четвертина

Г

Спіраль.

 

  1. Виберіть ознаки, що характеризують сполуки.

             Назва

Мономери

Функції

А1.Вуглеводи

1. Моносахариди

1.Побудова клітин

Б2.Білки

2. Жирні кислоти

2. Джерело енергії

В3.Ліпіди

3. Нуклеотиди

3.Збереження спадкової інформації

В4.Нуклеїнові кислоти

4. Амінокислоти

4.Ендокринна регуляція

 

IV рівень.

  1. Один із ланцюгів ДНК має послідовність АГТ ТЦГ ГАА ТЦТ ЦАГ. Запишіть послідовність другого ланцюга ДНК.
  2. Відносна молекулярна маса білка становить 60500 а.о.м. Скільки амінокислотних залишків входить до складу його ланцюга?
  3. ДНК містить 19% аденіну. Чому дорівнює кількість у % кожного нуклеотиду в ДНК?

 

docx
До підручника
Біологія 9 клас (Соболь В. І.)
Додано
19 жовтня
Переглядів
800
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку