Тематичне оцінювання з розділу «Стародавні цивілізації Азії та Африки»
І варіант І рівень (по 0,5 б.) 1. Усі стародавні цивілізації мають спільну рису: А вирощували рис, Б виникли біля річок, В ставали імперіями, Г зникли в результаті народного повстання 2. Титул правителя Єгипту: А пророк, Б лугаль, В фараон, Г раджа 3. Споруда на фото -це: А висячі сади, Б Великий сфінкс, В храм-зиккурат, Г палац китайського імператора 4. Священна книга євреїв, у якій були викладені релігійні вірування та суспільні закони: А Веда, Б Книга мертвих, В закони Хаммурапі, Г Біблія 5. Рабами в стародавніх цивілізаціях переважно ставали: А злочинці, Б боржники, В селяни, що не сплатили податки, Г полонені під час війни 6. Замкнена суспільна група в Індії, приналежність до якої визначається народженням, - А ступа, Б варна, В каста, Г ранг ІІ рівень (по 1 б.) 7. Співставте назву памятки або винаходу з країною А Єгипет, Б Фінікія, В Китай |
ІІ варіант І рівень (по 0,5 б.) 1. Доповніть ознаки цивілізації – це рівень розвитку суспільства, за якого створені міста, писемність і … А закони, Б реформа, В держава Г податки 2. Писані закони виникають з метою: А встановлення чітких відносин між різними станами, Б збору податків, В контролю над якістю робіт, Г покарання винних 3. Легенда про всесвітній потоп вперше зафіксована в: А Книзі мертвих, Б Епосі про Гільгамеша, В Новому Заповіті, Г Ведах 4. Споруда на фото була збудована для: А царського палацу, Б спостережень за планетами та зірками, В жертвоприношень, Г захисту від нападів кочівників 5. До колонізації фінікійців спонукало: А захоплення багатих земель, Б пошук родовищ металів, В невелика територія Фінікії, Г прагнення поширити свої вірування 6. Священні тексти аріїв – Веди – лягли в основу такої релігії як: А ведизм, Б буддизм, В індуїзм, Г астризм ІІ рівень (по 1 б.) 7. Співставте назву памятки або винаходу з країною А Дворіччя Б Ізраїльсько-Юдейське царство, В Індія |
|
1.Велика .. стіна, 2 Біблійні заповіді, 3 Великі піраміди, 4 Мохенджо-Даро , 5 теракотова армія Цинь Шіхуанді, 6 стела Хаммурапі, 7 Великий сфінкс, 8 храм Соломона, 9 алфавіт, 10 колесо, 11 шахи , 12 колонії. |
||
8. Співстав поняття і визначення 1) політеїзм 2) колонізація 3) закон 4) монотеїзм А створення поселень одного народу на землях іншого Б загальнообов’язкове записане правило поведінки, В віра в єдине божество, Г віра у багатьох божеств 9. Впізнай історичну особу за описом . Його справжнє ім’я – Кун Цзи. Спочатку він зробив кар’єру чиновника, а в 54 роки подався у мандри і пізнав Волю Неба. Після чого створив філософське вчення, за яким лише доброчесні й відповідальні люди можуть створити справедливе суспільство без війн та насилля. |
8. Співстав поняття і визначення 1) іригаційне землеробство 2) клинопис 3) ієрогліф 4) реформа - А докорінна зміна, Б знак на письмі, що означає слово, В обробка землі, що передбачає будівництво дамб і каналів для зрошення, Г відтискання загостреною паличкою знаків на глині 9. Впізнай історичну особу за описом Його справжнє імя – Сідхартха Гаутама. Він був принцем, який до 29 років жив у замкненому палаці. А коли дізнався про страждання простого народу, зрікся свого життя і перебував у роздумах, доки не став Просвітленим. Він проповідував, що можна припинити страждання усього світу через відмову від спокус. |
|
Словничок: Ехнатон, Дарій, Будда, Цінь Ши Хуанді, Хаммурапі, Конфуцій, Соломон, Давид, Ашшурбаніпал |
||
ІІІ рівень (по 1 б.) 10. Розглянь карту і запиши назву річок та назву цивілізації, що виникла в їх долинах. 11. Визнач хронологічні межі таких подій: 1) правління царів Давида і Соломона 2) поява буддизму 3) об’єднання китайських царств в єдину імперію 4) поява міст-держав шумерів А ІІІ тис. до н.е., Б 1030-928 рр. до н.е., В VІ ст.до н.е., Г 221 р. до н.е. 12. Опиши, як природно-географічні умови Межиріччя вплинули на господарське життя жителів VІ рівень. Виконай 1 завдання на вибір (3 б.) |
ІІІ рівень (по 1 б.) 10. Розглянь карту і запиши назву річок та назву цивілізації, що виникла в їх долинах. 11. Визнач хронологічні межі таких подій: 1) укладення кодексу законів Хаммурапі, 2) поява об’єднаного царства в Єгипті 3) заснування міста-колонії Карфаген 4) розквіт Індської цивілізації. А 3000 р.до н.е., Б 2300-1700 рр. до н.е., В 1792-1750 рр.до н.е., Г 814 р.до н.е. 12. Опиши, як природно-географічні умови Єгипту вплинули на господарське життя жителів VІ рівень Виконай 1 завдання на вибір (3 б.) |
|
13. Порівняй структуру суспільства (або управління) 2-х держав на вибір (Єгипетського, Вавилонського, Ізраїльсько-Юдейського царств, міст-держав Шумеру, Фінікії, Ведійської (арійської) або Китайської держави) 14. Чому в Межиріччі виникла легенда про потоп та створення людини з глини , а кішка стала в Єгипті священною твариною? (пов’яжи з природно-господарчим життям) 15. Поясни значення Біблії як історичного джерела для вивчення життя стародавніх цивілізацій. |
||