Урок 19- 20
6 клас
Тема: Фінікія. Фінікійська колонізація. Карфаген. Алфавіт. Ізраїльсько-Іудейське царство
Мета:
- ознайомити учнів з природно-географічними умовами розвитку Фінікії, повсякденним і господарським життям, визначити період появи та розквіту фінікійських міст-держав, з’ясувати основні винаходи та досягнення фінікійців у писемності, розкрити причини колонізації та її значення;
- ознайомити учнів з історією фінікійських міст-колоній та Ізраїльсько- Іудейського царства;
- визначити на карті місце розташування фінікійських міст-держав та Ізраїльсько- Іудейського царства;
- розвивати інформаційно-пізнавальні компетентності (вміння самостійної роботи з різними джерелами інформації, аналізувати факти та явища, робити висновки та узагальнення), комунікативні компетентності (вміння висловлювати власну думку, аргументувати свою позицію, представляти дослідження аудиторії), соціальні компетентності (вміння співпрацювати в групі для вирішення завдання), полікультурні компетентності (розуміти значення культурних досягнень інших народів);
- формувати ціннісне ставлення особистості до себе, розуміти власну значимість у сучасному світі, роль навчання у досягненні своїх цілей , поважати думку оточуючих, духовні надбання народів;
- розвивати вміння працювати з картою та історичними джерелами.
Очікувані результати:
Після цього уроку ви зможете:
Обладнання: Підручник «Всесвітня історія. Історія України» Н. М. Сорочинська,
О. О. Мартинюк. – Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2019; атлас 6 клас.
Тип уроку: урок вивчення нових знань
Основні дати і події: ІІ тис. до н.е – заснування міст-держав у Фінікії
Основні терміни і поняття: «колонія», «колонізація», «метрополія»
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Репродуктивна бесіда
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬУЧНІВ
Бесіда
1. Як ми дізнаємося історію тієї чи іншої країни?
2. Пригадайте , якими були природні умови й географічне положення Єгипту та Дворіччя?
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
(Частина 1)
План
1. Фінікія. Природно-географічні умови розвитку. (К/К) (ІІ тис. до н.е – заснування міст-держав у Фінікії)
Робота з підручником
Стор. 72
2. Основні заняття фінікійців:
Робота з підручником
Стор. 73
а. садівництво (виноград та оливкові дерева, кедрові та дубові ліса);
б. торгівля – найбільші торгові міста Бібл, Тир, Сидон (К/К) (торгували з такими країнами: Дворіччя, Єгипет, Греція, Ізраїль, Урарту, Сирія; продавали: вино, оливкову олію, пурпуровий одяг, скляний посуд, кедрову деревину; купували: вовну, пшеницю, вишуканий одяг, коней, мулів, овець, кіз, рабів);
в. ремесло (ювеліри, ливарники, будівельники, ткачі, різьбярі по дереву та слоновій кістці, скло різних сортів: від темного і непрозорого до прозорого, кораблебудівництво);
г. мореплавство (заснування колоній);
Робота з словником
Колонізація – переселення та освоєння вільної території.
Колонія – поселення людей, які переселилися з іншої країни.
Метрополія – місто, яке заснувало колонію.
3. Фінікійський алфавіт. (наприкінці ІІ тис. до н.е.)
Робота з підручником
Стор. 74
(Частина 2)
План
Робота з підручником
Стор. 74
Робота з підручником
Стор. 75
а. Давньоєврейське царство;
б. Давид (1000-965 р. до н.е.);
в. «Золоте правління» Соломона (965-928 р. до н.е. – розширив та зміцнив країну, побудував відомий Єрусалимський храм, Єрусалим став політичною та релігійною столицею євреїв).
Після смерті Соломона держава розпалася на дві частини: Ізраїль та Іудею. Північні єврейські племена відокремилися та створили своє власне царство – Ізраїль із центром у місті Самарія. Спадкоємці Давида правили в Іудейському царстві, столиця Єрусалим. Довготривала війна між ними послабила обидві країни, і вони стали легкою здобиччю для завойовників.
У VIII ст. до н.е. Ізраїльське царство завоювала Ассирія .
У VI ст. до н.е. Іудейське царство завоювало Ново-Вавілонська держава.
Наслідком загибелі Іудеї та Ізраїлю стало розселення євреїв по різних регіонах Римської імперії у ІІ ст. до н.е. .
Давні євреї вірили тільки в одного бога Яхве. Історію єврейського народу викладено в Біблії. Біблія – це «книга книг». Згідно Біблії, заповіді Бога єврейському народу приніс пророк Мойсєй. Вони були висічені на скрижалях - камінних плитах. Біблія поділяється на дві частини: Старий Заповіт і Новий Заповіт.
Робота з словником
Біблія (від грецького — збірка книжок) — Святе Писаніе, священна книга усіх християн, у якій викладено історію створення Богом Всесвіту та людини.
Найдавнішою частиною Біблії є Старий Заповіт, що містить перекази стародавніх євреїв, роздуми мудреців, розповіді про закони та звичаї.
Робота з підручником
Стор. 75
V.ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ
Історичний диктант ( так /ні)
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Опрацювати матеріал 14 параграфа підручника.