Тема: Тематичне оцінювання навчальних досягнень учнів за темою «Австралія. Південна
Америка»
Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів з вивчених тем; вдосконалити
навички та вміння працювати з картами атласу; розвивати дух колективізму,
комунікабельність, творчі здібності.
Обладнання: стінні фізична і політична карти світу, картки із завданнями, контурні
карти.
Тип уроку: урок систематизації й узагальнення знань.
Форма: географічний турнір
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Ми вивчили з вами два цікаві материки: Австралію і Південну Америку. Тому й урок сьогодні буде незвичайний і, сподіваюсь, цікавий для вас. Він буде проходити у формі географічного турніру. Як відомо, турнір – це змагання. Отже, сьогодні будуть змагатись команди, у які повинні увійти всі учні класу. Зараз об’єднаймось, будь-ласка, у 2 команди. І нехай переможе найсильніша. Бажаю всім успіху та перемоги.
ІІІ. Узагальнення й систематизація понять
Діти у нас трапилося лихо, пірати Карибського моря викрали крайні точки материків Австралії та Південної Америки, і нам їх потрібно повернути. Як же ми без них? Але як же це зробити? (На дошці прикріплений корабель із крайніми точками)
(На столі тканина синя наче хвилі на ній лежить пляшка із посланням).
Ой, діти дивіться пляшка!
Ой, дивіться у ній щось є у середині!
Це мабуть пірати прислали нам послання.
(Вчитель відкриває пляшку витягує згорнутий у трубочку папір (який заздалегідь зістарили і обірвали кінчики) і зачитує учням послання).
« Учні 7 класу вам пишуть пірати Карибського моря. Як ви вже здогадалися ми викрали крайні точки материків. А вам без них нікуди! Вони вам потрібні при вивченні материків. А от щоб повернути їх вам потрібно виконати ланцюжок завдань. Перші завдання знаходиться у пляшці…»
Діти доки я дістаю завдання
Перший конкурс «Візитка»
Вам потрібно сказати назву своєї команди, показати емблему і пояснити чому саме ви вибрали цю назву.
Цей конкурс оцінюється 5 балів.
А ось і завдання піратів
«Розминка»
За 3 хвилини кожна команда повинна дати якомога більше правильних відповідь на запитання .(Кожна правильна відповідь оцінюється 1 балом).(Жеребкування вирішує чия команда перша)
Перша команда
Друга команда
Діти доки пірати викрадали крайні точки, тваринки на материках злякалися і розбіглися по всій планеті. (Малюнки тварин заздалегідь роздруковані з назвами, і прикріплені по всій карті на двохсторонній скотч). Давайте повернемо тваринок!
Конкурс «Де живе яка тварина»
Капітани команд тягнуть картки з написами материків (Австралія і Південна Америка), хто який материк витяг той на карті розміщує тваринок які проживають на його материку (тваринки заздалегідь хаотично прикріплені по всій карті).
На виконання завдання дається 4 хвилини, правильна відповідь 1 бал.
Південна Америка Австралія
Вчитель зачитує наступне завдання з послання піратів: «Ми перемішали всі дерева цих материків, ану впораєтесь із завданням?)
Конкурс «Упізнайко»
Кожна команда отримує конверт, у якому лежать написи назв дерев. За 2 хв потрібно вибрати тільки ті, батьківщиною яких є материк, який витягнуть капітани команд (Австралія чи Південна Америка)
Кожна правильна відповідь оцінюється 1 балом.
Південна Америка Австралія
Справились із цим завданням. Що там пишуть пірати ? А вони пишуть, що наступне завдання для капітанів принесе пташка. (Пташка заздалегідь прикріплена до вікна, а до її ніжок завдання скручене трубочкою).
Конкурс «Капітан»
Капітани команд вибирайте собі завдання.
Правильна відповідь оцінюється 5 балами.
Запитання.
Пірати пишуть, що багато подорожували і багато побачили, і їм цікаво чи багато ви знаєте географічних об’єктів.
Конкурс «Хто більше»
Командам потрібно на контурній карті за 4 хвилини написати найбільшу кількість географічних об’єктів.
Правильно нанесений географічний об’єкт оцінюється 1 балом.
А тапер ще пірати зробили мішанину-плутанину у назвах народів – переставили літери.
Конкурс «Відгадай»
Назви яких народів можна прочитати, коли переставити літери?
На виконання завдання дається 4 хвилини.
Правильна відповідь оцінюється 5 балами.
Наприклад: УТАБН (Банту)
Завдання на картках
Нарешті ми справилися з усіма завданнями і відвоювали у піратів крайні точки материків, але вони переплутані.
Конкурс «Я згубилась, допоможи!»
Вам потрібно правильно відправити їх на свої місця.
Кожна команда отримує по дві крайні точки кожного з материків, і відправляє їх на своє місце.
Кожна правильно прикріплена крайня точка оцінюється 2 балами.
IV. Підсумок уроку
Учитель визначає команду яка перемогла, називає найактивніших учнів у командах. Оцінює результати роботи.
V. Домашнє завдання
Складіть кросворд по темах Австралія та Південна Америка
Додаток 1
Додаток 3
Додаток 2
Лінивець
Тукан
Колібрі
Піранья
Ягуар
Павук-птахоїд
Тапір
Мурахоїд
Пекарі
Броненосець
Коала
Кенгуру
Сумчатий диявол
Вомбат
Качконіс
Єхидна
Кукабара сміховий
Страус ему
Смітна курка
Райський птах
О Б И Н Е И Р А Г
І А Ц Н І І Д Н
КАКАО КАКАО ДИННЕ ДЕРЕВО ХІННЕ ДЕРЕВО
ДИННЕ ДЕРЕВО ХІННЕ ДЕРЕВО ДЕРЕВО КОЛА
ДЕРЕВО КОЛА ДЕРЕВО КЕБРАЧО ДЕРЕВО КЕБРАЧО
ПАЛЬМИ ПАЛЬМИ ЕВКАЛІПТ ЕВКАЛІПТ БАМБУК
БАМБУК АРАУКАРІЯ АРАУКАРІЯ АКАЦІЯ
АКАЦІЯ ПЛЯШКОВЕ ДЕРЕВО ПЛЯШКОВЕ ДЕРЕВО
Південна Америка
Австралія
мис Йорк мис Південно-Східний
мис Стіп-Пойнт мис Байрон
мис Галлінас мис Фроуерд
мис Кабу-Бранку мис Париньяс