Тематичне оцінювання з теми «Джерела до вивчення історії» (5 кл., Вступ до історії)

Про матеріал

Роздатковий матеріал для Тематичного оцінювання з теми «Джерела до вивчення історії» створений у відповідності до програмових вимог і має діяльнісно-компетентнісний підхід. Вчитель може використати наведені матеріали для уроку узагальнення або для контрольної роботи.

матеріал не привязано до якогось конкретного підручника.

Перегляд файлу

Тематичне оцінювання з теми «Джерела до вивчення історії»

 

І варіант

І рівень

1.Чи правильне твердження: Вчені, що знаходять і вивчають історичні джерела – це археологи.  а) так, б) ні

https://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/155/15551/59.JPG2. Письмо, в якому знаками є малюнки (на фото) називається:

а) піктографічне, б) ієрогліфічне,

в) абеткове. 

3. Комплекс речових пам’яток, серед яких є будівлі (на фото), називається: а) архів,

б) музей, в) історико-архітектурний заповідник

ІІ рівень

4.Випишіть з переліку писемні джерела

ІІ варіант

І рівень

1. Чи правильне твердження: Установи, де зберігають і досліджують писемні джерела для відновлення історії, називаються бібліотеками.  а) так, б) ні

2. Письмо, в якому один знак позначає один звук  (на фото) називається:  а) абеткове, б) піктографічне,  в) ієрогліфічне.

3. Писемне джерело (на фото), в якому записувалися події по рокам (по літам), називається: а) оповідки, б) літопис,

в) ювілей.

ІІ рівень

4. Випишіть з переліку речові джерела

Наказ царя, меч, рештки хати, папірус з описом, монета, лист, горщик газета

5.Запишіть у зошит 2 приклади візуальних джерел _____,  ____.

6. Запишіть у зошит різновид історичного джерела, зображеного на фото 

ІІІ рівень

7.  Визнач, де в писемному джерелі відомості (факти), а де – судження автора.

А) король Данило був князем добрим, хоробрим, мудрим..

Б) король Данило … спорудив городи многі, і церкви поставив…

А - …,   Б - …..

8. Визнач етапи шляху речового джерела до музею:    

 1 – , 2 – , 3 –, 4 –

А) дослідження, б) розкопки, в) експонування (виставлення),  г) реставрація (відновлення пам’ятки)

9. Визначте різновиди усних джерел

1) … було між них (полян) три брати… Зробили вони городок і на честь брата найстаршого назвали його Києвом…

2) І сказали їм Сварог і Берегиня, щоб виходили вони з печер і будували світлі хати…

3) Гей, долиною, гей, широкою, козаки йдуть, а позаду Сагайдачний…

4) Без розуму ні сокирою рубати, ні личака в'язати.

А) міф, б) казка, в) легенда, г) прислів’я,

д) історична пісня.

ІV рівень.        Працюємо з джерелом

10. Як називається газета? Про яку подію повідомляє джерело?

11.  Уяви себе працівником  музею. Створи правильну експозицію і розташуй пам’ятки за послідовністю їх створення. 

1 (первісність) - , 2 (античність) -, 3 (середні віки) -, 4 (новий час) -

А

Б  Результат пошуку зображень за запитом "козацька гармата"

В

Г  skfy01

5. Запишіть у зошит 2 приклади усних джерел ______,  _____.

6. Запишіть у зошит різновид історичного джерела, зображеного на фото

ІІІ рівень

7.  Визнач, де в писемному джерелі відомості (факти), а де – судження автора.

А) Зробили вони городок і на честь брата найстаршого назвали його Києвом…

Б) Були ж вони мужами мудрими й тямущими…

А - …,   Б - …..

8. Визнач етапи шляху етнографічного джерела до музею:

 1 – , 2 – , 3 – , 4 –

А) запис спостережень або збір речей, б) експонування (виставлення),  в) спостереження за життям народу, г) дослідження.

9. Визначте різновиди усних джерел

1) Береженого Бог береже, а козака — шабля стереже

2) Чи не той то хміль, що коло тичин в’ється? Гей, той то Хмельницький, що з ляхами б’ється. 

3) Коли той глечик перекинувся, то з нього вилетіли 7 великих зірок і постали на небі. Ото ті зірки і є Віз…

4) …Княжна Либідь… Дні й ночі плакала. З цих сліз і пішов струмочок, який і називається Либідь…

А) міф,  б) прислів’я, в) казка,  г) історична пісня,

 д) легенда

ІV рівень          

Працюємо з джерелом

10. Як називається газета? Про яку подію повідомляє джерело?

11.  Уяви себе працівником  музею. Створи правильну експозицію і розташуй пам’ятки за послідовністю їх створення.  1 (первісність) - , 2 (античність) -, 3 (середні віки) -, 4 (новий час) -

А  

Б Результат пошуку зображень за запитом "фото 19 століття автомобіль"

В

Г Результат пошуку зображень за запитом "корона данила"

12. Поясніть, чому для достовірного відображення минулого потрібно залучати різні види історичних джерел та критично (недовірливо) ставитися до них?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гура Ірина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Історія України (Вступ до історії) 5 клас (Власов В.С.)
Додано
18 грудня 2018
Переглядів
7830
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку