Роздатковий матеріал для Тематичного оцінювання з теми «Джерела до вивчення історії» створений у відповідності до програмових вимог і має діяльнісно-компетентнісний підхід. Вчитель може використати наведені матеріали для уроку узагальнення або для контрольної роботи.
матеріал не привязано до якогось конкретного підручника.
Тематичне оцінювання з теми «Джерела до вивчення історії»
І варіант І рівень 1.Чи правильне твердження: Вчені, що знаходять і вивчають історичні джерела – це археологи. а) так, б) ні 2. Письмо, в якому знаками є малюнки (на фото) називається: а) піктографічне, б) ієрогліфічне, в) абеткове. 3. Комплекс речових пам’яток, серед яких є будівлі (на фото), називається: а) архів, б) музей, в) історико-архітектурний заповідник ІІ рівень 4.Випишіть з переліку писемні джерела |
ІІ варіант І рівень 1. Чи правильне твердження: Установи, де зберігають і досліджують писемні джерела для відновлення історії, називаються бібліотеками. а) так, б) ні 2. Письмо, в якому один знак позначає один звук (на фото) називається: а) абеткове, б) піктографічне, в) ієрогліфічне. 3. Писемне джерело (на фото), в якому записувалися події по рокам (по літам), називається: а) оповідки, б) літопис, в) ювілей. ІІ рівень 4. Випишіть з переліку речові джерела |
|||||||||
Наказ царя, меч, рештки хати, папірус з описом, монета, лист, горщик газета |
||||||||||
5.Запишіть у зошит 2 приклади візуальних джерел _____, ____. 6. Запишіть у зошит різновид історичного джерела, зображеного на фото ІІІ рівень 7. Визнач, де в писемному джерелі відомості (факти), а де – судження автора. А) король Данило був князем добрим, хоробрим, мудрим.. Б) король Данило … спорудив городи многі, і церкви поставив… А - …, Б - ….. 8. Визнач етапи шляху речового джерела до музею: 1 – , 2 – , 3 –, 4 – А) дослідження, б) розкопки, в) експонування (виставлення), г) реставрація (відновлення пам’ятки) 9. Визначте різновиди усних джерел 1) … було між них (полян) три брати… Зробили вони городок і на честь брата найстаршого назвали його Києвом… 2) І сказали їм Сварог і Берегиня, щоб виходили вони з печер і будували світлі хати… 3) Гей, долиною, гей, широкою, козаки йдуть, а позаду Сагайдачний… 4) Без розуму ні сокирою рубати, ні личака в'язати. А) міф, б) казка, в) легенда, г) прислів’я, д) історична пісня. ІV рівень. Працюємо з джерелом 10. Як називається газета? Про яку подію повідомляє джерело? 11. Уяви себе працівником музею. Створи правильну експозицію і розташуй пам’ятки за послідовністю їх створення. 1 (первісність) - , 2 (античність) -, 3 (середні віки) -, 4 (новий час) -
|
5. Запишіть у зошит 2 приклади усних джерел ______, _____. 6. Запишіть у зошит різновид історичного джерела, зображеного на фото ІІІ рівень 7. Визнач, де в писемному джерелі відомості (факти), а де – судження автора. А) Зробили вони городок і на честь брата найстаршого назвали його Києвом… Б) Були ж вони мужами мудрими й тямущими… А - …, Б - ….. 8. Визнач етапи шляху етнографічного джерела до музею: 1 – , 2 – , 3 – , 4 – А) запис спостережень або збір речей, б) експонування (виставлення), в) спостереження за життям народу, г) дослідження. 9. Визначте різновиди усних джерел 1) Береженого Бог береже, а козака — шабля стереже 2) Чи не той то хміль, що коло тичин в’ється? Гей, той то Хмельницький, що з ляхами б’ється. 3) Коли той глечик перекинувся, то з нього вилетіли 7 великих зірок і постали на небі. Ото ті зірки і є Віз… 4) …Княжна Либідь… Дні й ночі плакала. З цих сліз і пішов струмочок, який і називається Либідь… А) міф, б) прислів’я, в) казка, г) історична пісня, д) легенда ІV рівень Працюємо з джерелом 10. Як називається газета? Про яку подію повідомляє джерело? 11. Уяви себе працівником музею. Створи правильну експозицію і розташуй пам’ятки за послідовністю їх створення. 1 (первісність) - , 2 (античність) -, 3 (середні віки) -, 4 (новий час) -
|
|||||||||
12. Поясніть, чому для достовірного відображення минулого потрібно залучати різні види історичних джерел та критично (недовірливо) ставитися до них? |
||||||||||