Тест №2 (Історія 5 клас)
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу:
«Де відбувається історія»
5-Б клас
Дата _______________________ Прізвище, ім'я _______________________
І ВАРІАНТ
І РІВЕНЬ
Тест №2 (Історія 5 клас)
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу:
«Де відбувається історія»
5-Б клас
Дата _______________________ Прізвище, ім’я _______________________
І ВАРІАНТ
І РІВЕНЬ
1. Дати відповідь «так» чи «ні»:
А) «Речові історичні пам’ятки досліджують вчені мовознавці» ________
2. Установа, в якій зберігаються та виставляються для огляду предмети давнини, називається:
А) архів
Б) школа
В) музей
Г) бібліотека
3. Наука, яка вивчає історію за речовими пам’ятками, називається:
А) реставрація
Б) археологія
В) етнографія
Г) мовознавство
4. Професія людини, яка організовує цікаві подорожі і розповіді в музеї:
А) екскурсовод
Б) історик
В) археолог
Г) актор
5. Перекази, легенди, казки, які передаються з уст в уста представниками різних поколінь, називають:
А) речовими джерелами
Б) письмовими джерелами
В) етнографічними джерелами
Г) візуальними джерелами
6. Відомий археолог (родом з Миколаївщини), який знайшов «скіфську пектораль» у царському кургуні Товста Могила:
А) В. Хвойко
Б) Б. Фармаковський
В) Ф. Камінський
Г) Б. Фармаковський
ІІ РІВЕНЬ
7. Назвіть відомі вам матеріали, на яких було створено письмові історичні пам’ятки . ________________________________________
________________________________________
________________________________________
8. Виберіть зайве з переліченого нижче логічного ряду:
А) фортеця
Б) пектораль
В) літопис
Г) горщик
9. Дати визначення:
Архів - ________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
ІІІ РІВЕНЬ
10. Розташуйте візуальні джерела за хронологією їх появи в історії людства:
А) фотографія _________
Б) книжкова мініатюра _________
В) відеорепортаж _________
Г) наскельний малюнок _________
11. Поставити у відповідність види історичних джерел та їх приклади:
1 |
речові |
А |
наскельний малюнок |
2 |
письмові |
Б |
легенда |
3 |
фольклорні |
В |
скіфська золота прикраса |
4 |
зображувальні |
Г |
вавилонська глиняна табличка |
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
ІV РІВЕНЬ
12. Накресліть лінію часу, позначте на ній потрібні дати та розв’яжіть хронологічну задачу.
Літописець Нестор – чернець Києво-Печерського монастиря – завершив роботу над славнозвісним літописом «Повість минулих літ» у 1113р. Скільки від тієї дати минуло років до створення козацького літопису Самійла Величко 1720р.
13. Дати коротку характеристику роботи археолога. Яка роль археологів у вивченні минулого людства?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________