Презентація 5 клас Узагальнення до теми 3 Джерела до вивчення історії

Про матеріал

Мета уроку: - žузагальнити та систематизувати знання учнів з теми;

- žповторити основні положення теми, допоміжні історичні дисципліни, зробити висновки щодо ролі історичної науки, музеїв та архівів у збереженні минулого України;

-ž продовжити розвивати вміння аналізувати, порівнювати, співвідносити, розрізняти види історичних джерел;

- žсприяти розвитку критичного мислення, розвитку вміння висловлювати власну точку зору;

- žсприяти розвитку вміння отримувати інформацію з різноманітних історичних джерел

- žсприяти вихованню почуття патріотизму на основі історичного минулого.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок узагальнення з теми: «Джерела до вивчення історії»

Номер слайду 2

Мета уроку: узагальнити  та  систематизувати  знання учнів з теми;  повторити  основні  положення  теми,  допоміжні  історичні  дисципліни,  зробити висновки щодо ролі історичної науки, музеїв та архівів у збереженні минулого України; продовжити розвивати вміння аналізувати, порівнювати, співвідносити, розрізняти види історичних джерел; сприяти розвитку критичного мислення, розвитку вміння висловлювати власну точку зору; сприяти розвитку вміння отримувати інформацію з різноманітних історичних джерел сприяти вихованню почуття патріотизму на основі історичного минулого.

Номер слайду 3

«Хто не знає свого минулого, той не вартий майбутнього, хто не шанує видатних людей, той сам негоден пошани». Максим Рильський

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

4.Визначити вид історичних джерел та місце їх збереження 1- 2 - 3 - 4 - 5 – 6 - 7 -

Номер слайду 7

2. Знайти поняття та його визначення в хмаринці слів:

Номер слайду 8

3.Розгадати ребус:

Номер слайду 9

4. Відредагувати текст: Літописом називається послідовний запис _____________. Відомим давньоруським літописцем був _____________ . Він написав твір під назвою “ ”. В праці літописця описані події з 860 по 1111р

Номер слайду 10

5. Історичний диктант: - це пам’ятки минулого, за допомогою яких можна дослідити і вивчити історичні події - джерела, які існують у письмовому вигляді - наука, що вивчає історію письма, матеріали для письма - виготовлений із багаторічної водяної рослини матеріал для письма, який використовували давні єгиптяни - історичні писемні джерела - особисто записані спогади людей - верхній шар кори берези, який використовували на Русі для письма

Номер слайду 11

8 - матеріал для письма, виготовлений зі шкіри ягнят або телят. 9 - спеціальна установа, що займається справами збирання, впорядкування та зберігання писемних пам'яток. 10 - спеціальна установа, де зберігаються та виставляються речові пам’ятки минулих часів - експонати. 11- музейна або виставкова річ, показана на виставці чи в музеї, що має характерні властивості для відображення панівних ідей доби, митецького напрямку, досягнень культури, науки, освіти чи виробництва. 12 - культурно-освітній заклад, що здійснює збирання друкованих і рукописних матеріалів, проводить їхнє опрацювання та відображення в каталогах, організовує відповідне їхнє зберігання, збереження і обслуговування ними читачів.

Номер слайду 12

13. Наука про печатки - 14. Історична дисципліна, що вивчає старовинні монети та медалі - 15. Наука про вимірювання часу - 16. Допоміжна історична дисципліна, що вивчає герби, кольорові емблеми - 17. Наука, що вивчає пам’ятки давньої писемності, установлює місце і час їх створення - 18. Наука, що вивчає походження, історію і кровні зв’язки родів і сімей - 19. Наука, що вивчає минуле за матеріальними залишками життя і діяльності людей — речовими пам’ятками -

Номер слайду 13

6. Тести: 1.Наука, що вивчає географічні назви: 2.Наука, що вивчає печатки: 1)Дипломатика; 2) Геральдика; 3) Сфрагістика; 4) Метрологія. 1)Нумізматика; 2) Геральдика; 3) Сфрагістика; 4) Топоніміка.

Номер слайду 14

7. Історики про козаків Російський історик Соловйов С.М. (ХІХ ст.) у своїй роботі «Історія Росії з найдавніших часів» характеризував «козаків як розбійників, як людей, що кидали своїх братів у їх подвигах, в їх важкій праці та жили за чужий рахунок, за рахунок тяжкої праці своїх братів». (Режим доступу: https://bit.ly/2KS7pgf) Іноземець Гійом де Боплан, який був в Україні в ХVІІ ст. писав «Вони кмітливі і проникливі, дотепні й надзвичайно щедрі, не побиваються за великим багатством, зате дуже люблять свободу, без якої не уявляють собі життя… Вони добре загартовані, легко переносять спеку й холод, спрагу й голод, невтомні в битвах, відважні. Сміливі чи, радше одчайдушні, власним життям не дорожать…» (Режим доступу: https://bit.ly/2OA4hb3)

Номер слайду 15

Питання: Чи однаково історики оцінюють українських козаків? Чому, на вашу думку, такі протилежні оцінки? Що може впливати на зміст історичних джерел?

Номер слайду 16

Дякую за увагу! Всього балів:

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Скрипченко Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
До підручника
Історія України (Вступ до історії) 5 клас (Власов В.С.)
Додано
3 січня 2019
Переглядів
3906
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку