Тестові завдання з української мови для учнів 5 класу. Це різнорівневі комплексні завдання, що поєднують у собі репродуктивні і творчі елементи.
Використання інтерактивних тестів допомагає швидко отримати результати засвоєння матеріалу учнями, значно економлять час уроку і дають можливість дітям самостійно оцінити свої знання, можливості.
Тема №4.
Фонетика. Орфоепія. Графіка. Орфографія.
(М’який знак, апостроф,співвідношення звуків і букв, склад, наголос, фонетичний розбір)
1. Визначте слово, у якому нема м’якого знака:
а) .м…який;
б) різ…бяр;
в) стілець…;
г) бул…йон.
2. Вкажіть помилковий варіант фонетичної транскрипції:
а) . [гости`ниць`];
б) [моза`йіка];
в) [гру`ша];
г) [в’іджи`ти].
3. Вкажіть слово, у якому наголос падає на перший склад:
а) колесами;
б) поштар;
в) читання;
г). загадка;
4. Визначте рядок, у якому в усіх словах є апостроф:
а) св….ято, м…який, сузір…я;
б) різьб…яр, Св…ятослав, матір…ю;
в) м…ята, цв…ях, під…йом;
г). подвір…я, пів…юрти, без…язикий.
5. Вкажіть правильну фонетичну транскрипцію до слів: «щирість», «об’єм»:
а)[щи`р’іс`т`], [об’йем];
б). [шчи`р`іс`т`] [обйе`м];
в) [шчи`ріс’т’] [об’є`м];
г) [шчи`рість] [обй`єм].
6. У якому з рядків у всіх словах букви Я, Ю, Є позначають один звук:
а) . ряска, лють, ллє;
б) відрядження, мрія, Японія;
в) єгер, матір’ю, знання;
г) читання, моряк, історія.
7. Поставити слова в алфавітному порядку:
Помідори, пам’ять, Париж, Петро, перелаз, позика, прислів’я.
8. Поєднайте слова з відповідною кількістю звуків у них:
а) джерело 1) 4;
б) її 2) 8;
в) біологія 3) 6;
г) майбутнє 4) 9;
Відповіді: а-3, б-1, в-4, г-2.
9.Визначте, у яких словах рядку по три склади:
а) речення, відступ, історія;
б) обов’язок, мелодія, іскри;
в) . цукерка, ємності, основа;
г) . годинник, Марія, явище.
10. Випишіть слова, які не можна переносити з рядка в рядок:
Сонце, осел, армія, скраю, джміль, Ярило, сім’я, ім’я.