Тестові завдання з української мови для учнів 5 класу. Це різнорівневі комплексні завдання, що поєднують у собі репродуктивні і творчі елементи.
Використання інтерактивних тестів допомагає швидко отримати результати засвоєння матеріалу учнями, значно економлять час уроку і дають можливість дітям самостійно оцінити свої знання, можливості.
Тема № 6. Лексикологія. Фразеологія. Елементи стилістики.
(власне українські слова, слова іншомовного походження, застарілі, неологізми, багатозначні слова )
1.У якому рядку слова власне українські?
а) міст, тато, фабрика;
б) казка, історія, лист;
в) серце, сонце, група;
г) . зір, Фастів, осінь;
2. Вибрати тлумачення для слова «портьєра»:
а) людина, яка знає багато мов;
б) керівник хору, оркестру;
в) . завіса з тканини на вікнах, дверях;
г) швидкий поїзд;
3. Вибрати правильне судження:
а) Лексика, якою користується люди певних професій – діалектна.
б) . Професійну лексику використовують не лише у професійному мовленні,
але й письменники.
в) . Лексичне значення слів розкриваються у тлумачному словнику.
г) . Лексикологія – розділ науки, який вивчає словниковий склад мови.
4. Виберіть спочатку застарілі слова, а потім – неологізми:
Гетьман, флешка, гаджет, корогви, бунчук, перо, уста, скайп, принтер, «Пантін».
Відповіді: гетьман, корогви, бунчук, перо, уста;
Флешка, гаджет, скап, принтер, «Пантін».
5. Які із слів у рядку багатозначні:
а) літак, скрипка, голова;
б) юнак, машина, ручка;
в) дощ, палатка, друг;
г). хвіст, іде, холодний.
6. Визначте слово, значення якого є: перша вистава п’єси в театрі, перший показ концертної програми.
а) абзац;
б). прем’єра;
в) антракт;
г) портьєра.
7. Зберіть розсипані букви слова, значення якого є: ті, що вживаються на певній території:
А Д І И К Л Т Е
8. Поєднати слова з групою, до якої вони відносяться:
а) антракт, диригент, прем’єра; 1) стилістично забарвлені;
б) легенький, сонечко, вітрило 2) діалектні;
в) файний, леґінь, коновка; 3) застарілі;
г) фараон, бунчук, дружина; 4) іншомовні;
Ґ) відео урок, планшет, Лазар.
Відповіді: а-4, б-1, в-2, г-3.
9. Поєднайте значення слів із їх лексичним значенням:
а) глибока посудина з глини, де труть мак 1) поліглот;
б) невеликий громадський сад у місті, селі 2) очіпок;
в) Людина, яка знає багато мов 3) макітра;
г) Старовинний головний убір заміжньої жінки 4) сквер.
Відповіді: а-3, б-4, в-1, г-2.
10. Вставте у текст з довідки пропущені слова за змістом:
На чолі запорізького війська стояв __________, який мав при собі ________ - срібний жезл із кулею на кінці. Гетьман завжди їхав попереду свого війська, а позад нього __________ ніс бунчук… Хорунжі тримали в руках козацькі __________, які ще називаються корогвами. (За А.Лотоцьким)
а) прапори;
б) булаву;
в) бунчужний; г) гетьман.