Тематичне оцінювання з української мови 5 клас.Тема № 6. Лексикологія. Фразеологія. Елементи стилістики. (власне українські слова, слова іншомовного походження, застарілі, неоло

Про матеріал

Тестові завдання з української мови для учнів 5 класу. Це різнорівневі комплексні завдання, що поєднують у собі репродуктивні і творчі елементи.

Використання інтерактивних тестів допомагає швидко отримати результати засвоєння матеріалу учнями, значно економлять час уроку і дають можливість дітям самостійно оцінити свої знання, можливості.

Перегляд файлу

Тема № 6.    Лексикологія. Фразеологія. Елементи стилістики.

(власне українські слова, слова іншомовного походження, застарілі, неологізми, багатозначні слова )

1.У якому рядку слова власне українські? 

а) міст, тато, фабрика;

б) казка, історія, лист;

в) серце, сонце, група;

г) . зір, Фастів, осінь;

2. Вибрати тлумачення для слова «портьєра»:

а) людина, яка знає багато мов;

б) керівник хору, оркестру;

в) . завіса з тканини на вікнах, дверях;

г) швидкий поїзд;

3. Вибрати правильне судження:

а) Лексика, якою користується люди певних професій – діалектна.

б) . Професійну лексику використовують не лише у професійному мовленні,

        але й письменники.

в) . Лексичне значення слів розкриваються у тлумачному словнику.

г) . Лексикологія – розділ науки, який вивчає словниковий склад мови.

4. Виберіть спочатку застарілі слова, а потім – неологізми:

Гетьман, флешка, гаджет, корогви, бунчук, перо, уста, скайп, принтер, «Пантін».

Відповіді: гетьман, корогви, бунчук, перо, уста;   

                    Флешка, гаджет, скап, принтер, «Пантін».

5. Які із слів у рядку багатозначні:

а) літак, скрипка, голова;

б) юнак, машина, ручка;

в) дощ, палатка, друг;

г).  хвіст, іде, холодний.

6. Визначте слово, значення якого є: перша вистава п’єси в театрі, перший показ концертної програми.

а)  абзац;

б). прем’єра;

в) антракт;

г) портьєра.

7. Зберіть розсипані букви слова, значення якого є: ті, що вживаються на певній території:

А Д І И К Л Т Е

8. Поєднати слова з групою, до якої вони відносяться:

а) антракт, диригент, прем’єра;       1) стилістично забарвлені;

б) легенький, сонечко, вітрило        2) діалектні;

в) файний, леґінь, коновка;               3) застарілі;

г) фараон, бунчук, дружина;             4) іншомовні;

Ґ) відео урок, планшет, Лазар.

Відповіді: а-4, б-1, в-2, г-3.

9. Поєднайте значення слів із їх лексичним значенням:

а) глибока посудина з глини, де труть мак                   1) поліглот;

б) невеликий громадський сад у місті, селі                   2) очіпок;

в) Людина, яка знає багато мов                                      3) макітра;

г) Старовинний головний убір заміжньої жінки          4) сквер.

Відповіді: а-3, б-4, в-1, г-2.

10. Вставте у текст з довідки пропущені слова за змістом:

На чолі запорізького війська стояв __________, який мав при собі ________ - срібний жезл із кулею на кінці. Гетьман завжди їхав попереду свого війська, а позад нього __________ ніс бунчук… Хорунжі тримали в руках козацькі __________, які ще називаються корогвами. (За А.Лотоцьким)

а) прапори;

б) булаву;

в) бунчужний;    г) гетьман.

 

docx
Додано
20 липня 2018
Переглядів
2014
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку