Позакласний захід. КВК " Барви нашого слова" для учнів 5 класу.
Мета:донести до учнів красу й багатство української мови;формувати предметні компетентності; розвивати мовленнєві здібності учнів; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до рідної мови та розуміння її краси .
Обладнання: комп'ютер, проектор, словники,грамзапис, портрети письменників,ілюстрації,вислови письменників про мову,емблеми команд.
КВК « Барви нашого слова»
Мета:
Обладнання:
комп’ютер, проектор, словники,грамзапис, портрети письменників,ілюстрації,вислови письменників про мову,емблеми команд.
Епіграф
І КОМАНДА «Лексикони»
Гасло « Мова – державна перлина,
Нею завжди дорожіть!»
ІІ КОМАНДА «Каламбури»
Гасло «Без мови немає країни –
Мову, як матір, любіть!»
І. Знайомство команд
( «Відгадай мою назву» - команди готують емблеми)
ІІ. Розминка.
( Доповнити прислів’я)
ІІІ. «Далі! Далі!»
( Кожна команда за одну хвилину має відповісти якомога більшу кількість запитань.Якщо команда не знає відповіді,
потрібно сказати : «Далі»)
Запитання для 1 команди
10.Як підкреслюється означення?
11. Перекладіть українською «тропинка». (стежина)
12.Знак, що позначає на письмі звук. (Літера, буква)
Завдання для 2 команди
10.В якому словнику можна перевірити правильність написання слова? (орфографічний)
11. Як написати слово «робота» 5 буквами? (праця)
12.Як називається частина слова, яка знаходиться після кореня ? (суфікс)
Музична пауза (пісня «Рідна мова»)
ІУ.Конкурс капітанів
У.Рольова гра. (Міміка та жести)
Літературна пауза (презентація власної поезії)
УІ.Відгадати загадки-шаради
Дерево ломаю,
Хвилі здіймаю,
А «к» приєднаю-
У полі зростаю. (буря, буряк)
Не знайти без мене ходу
Через прірву, через воду.
З «о» я зовсім інше слово-
Житла людям дать готове. (міст-місто)
По моїх хвилястих водах
Поспішають теплоходи-
До Дніпра новобудовам вантажі везуть.
Коли ж «д» на «в» міняю,
Пору року означаю. (Десна-весна)
Перше- злак усім відомий,
Друге- ворог злій війні.
Прочитаєш все в цілому-вийде місто всім відоме. (Житомир)
Назва ноти і приголосний звук складають назву ріки, де теж жили козаки. ( Дон)
В іменнику, що означає назву пори року, потрібно змінити один голосний звук, щоб вийшла назва відомої гри. ( літо-лото)
УІІ.Орфографічна розминка
Завдання для вболівальників
УІІІ.Виразно і швидко прочитати скоромовки.
На річці Лука
Спіймав рака в рукав
В чаплі мокрі черевички,
Чапля чапа до водички.
ІХ. « Впізнай письменника ...» (портрети)
Х. Підведення підсумків.
Завдання для вболівальників
Дайте відповіді на питання
У Англії він- Джон,
У Іспанії він- Гуан
А хто він в Україні?
Підказка : Вано – у Грузії
(Відповідь: Іван, що означає Божа милість)
2.Назвіть українські пісні, у назвах яких є людські імена.
Відповідь: «Несе Галя воду», «Маруся раз, два,»
3.Який розділовий знак у пунктуації є найголовнішим ?
Відповідь: Крапка, бо пунктуація в перекладі означає-крапка)
4.У скринці –предмет одягу. Його появою в нашому гардеробі ми завдячуємо хорватам. Назвіть цей предмет.
Відповідь: Це краватка. Кроати-французька назва народу-хорвати, які служили у Франції в найманих військах і носили на шиї хустинки.
5.В українській мові є 38 звуків. Серед них лише один звук за походженням є «іноземець»-його запозичено з грецької мови.Цей звук зараз вживається в порівняно невеликій групі іншомовних слів. Назвіть його.
Відповідь: Ф
6.Хто це ? Її мати –відома українська письменниця- Олена Пчілка, ім’я її означає чайка, справжнє прізвище –Косач.
Відповідь: Леся Українка.
7. У скринці лежить клаптик тканини, назва якої походить з італійського міста Генуя. Що ж за тканина у скринці?
Підказка: ця тканина цупка, переважно синього кольору, англійською мовою тканина називається джейн.
Відповідь: джинс.
8.Яке жіноче ім’я є найпопулярнішим у світі?
Відповідь: Анна