6 клас
Тематичне оцінювання за темою «Займенник»
І варіант
1. Записати займенники в алфавітному порядку, розкриваючи дужки. Указати на відмінки займенників (3 бали).
(Аби)чим, (ні)скільки, ні(про)що, хтозна(від)чого, де(чого), аби(з)ким, (ні)хто, (аби) якому, що(сь), будь(якого), що(небудь), (на)якому(небудь) , чий(небудь), (на)чому(небудь), (ні)в(якому).
Додаткові завдання:
1) Заперечні займенники підкреслити однією лінією, неозначені – двома (0,5 бала).
2) Виділити в займенниках словотворчі префікси і суфікси (0,5 бала).
2. Відновити фразеологізми: замість крапок поставити займенники в потрібній відмінковій формі. Визначити їх розряд за значенням (2 бали).
а) У … хвилину; б) на … голос; в) говорить сам за …;
г) на …страх і ризик; д) не знає, на … стілець сісти.
3. Поставте займенники у потрібному відмінку. Виділіть закінчення (2 бали).
1) Наука тяжка, а жити з (вона) легко. 2) Око бачить далеко, та не рівнятися (він) з розумом. 3) Поки талант зростити, треба довго (він) вчити. 4) Потрібно вчиться – завжди (ти) пригодиться.
4. Прочитати текст. Визначити тип і стиль мовлення (1 бал).
У мові нашій усі тони і відтінки, усі переходи звуків від твердих до найніжніших… Дивуєшся дорогоцінності мови нашої: в ній що не звук, то подарунок, усе крупно, зернисто, як самі перла. І справді, інше слово часом дорого цінніше самої речі.
Той, хто не знає рідної материнської мови або цурається її, сам засуджує себе на злиденність душі, стає безбатченком (За В.Сухомлинським).
Зробити морфологічний розбір виділених займенників (3 бали).